AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Kjenner plutselig litt på at treåringen er for gammel til vogn? Ble tre i februar. Når vi skal være ute flere timer midt på dagen tar jeg med vognen, og hun sitter gjerne i den på transport-gå-etapper og ellers når hun blir sliten. Det slo meg nå at det kanskje ikke er helt normalt å bruke vognen fremdeles? Hadde du reagert negativt på å se en treåring i vogn? Hun er helt frisk, så kanskje vi ubdervurderer gå-evnen? Men det er så praktisk også, og hun liker fremdeles vognen. Burde vi slutte? Anonymkode: 89d26...259 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Det tenker jeg dere vurderer best selv. Selvfølgelig bør hun ikke sitte i vognen hele tiden og på korte strekninger, men det er ikke uvanlig at en treåring hviler beina litt i en vogn eller trille altså. Min yngste blir 4 i sommer og jeg tar med trilla av og til. Anonymkode: 25600...5a9 5 1
Lizard Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 En normalt frisk treåring bør ikke bruke barnevogn. 1
Sofakona Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Vi har en som snart blir 4 og vi har med vogna når vi er ute å går tur da hun blir sliten innimellom og veldig kjekt å ha ting o vogna om vi skal i skogen eller 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Drit i hva andre måtte tenke. Dere gjør det som føles rett for deres barn. Ser ikke problemet med en vogn når en vet at barnet kan bli veldig sliten på lengre turer. Da er det bedre med en vogn å hvile i enn en unge som blir trøtt og grinete.
tangent Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 Vi brukte vogn hvis vi skulle på lengre turer til hun var ca 3,5 år. Men var få turer med vogn de siste månedene. Hun foretrakk sparkesykkelen sin. Men jeg regner med at folk bruker det som passer dem i situasjonen og dømmer ikke folk på vognbruk.
Mellion Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 Ser ikke problemet med vogn, vi skal en tur til en storby med vårt barn på 3,5 og selvfølgelig tar vi med vogn.. vi hadde kommet langt men ikke så langt som vi ønsker da dette er en by man går mye i. Deilig å kunne slappe av i vogn så man ikke får en drit sliten og grinete unge midt på dagen. 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 Mellion skrev (1 time siden): Ser ikke problemet med vogn, vi skal en tur til en storby med vårt barn på 3,5 og selvfølgelig tar vi med vogn.. vi hadde kommet langt men ikke så langt som vi ønsker da dette er en by man går mye i. Deilig å kunne slappe av i vogn så man ikke får en drit sliten og grinete unge midt på dagen. Samme her. Bruker det lite til hverdags mtp hvordan vi bor (men ville ikke dømt noen). Når vi nå skal på storbytur tar vi med trille til 3-åringen, storby betyr mye gåing, også i voksen målestokk. Anonymkode: 1219f...de2
Gjest Skogen4 Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 Vi hadde med vogna på lengre turer til datteren min ble 3,5år. Siste gang hun satt i vogn var hun 3,5år og det var i dyreparken i Kristiansand, det var lange gåavstander, samt kjekt å vite hvor hun var 😅 Brukte dem også jevnlig på kjøpesenter for å ha kontroll på henne da hun glatt kunne stikke av 😂😂
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 Til lengre turer synes jeg det er helt innafor. Man kan ikke forvente at en treåring er med på å gå flere kilometer, og at ikke alle foreldre orker å ta dem på skuldrene heller. Fortsett så lenge dere ønsker. Plutselig ønsker ikke barnet å sitte lenger og vil absolutt gå selv uansett. ☺️ Anonymkode: d38f4...e45 4
Mamajune11 Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 Når alternativet er 1: Sur sliten unge 2: Bære nevnt sur sliten unge Er det helt innafor med vogn ja. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjenner plutselig litt på at treåringen er for gammel til vogn? Ble tre i februar. Når vi skal være ute flere timer midt på dagen tar jeg med vognen, og hun sitter gjerne i den på transport-gå-etapper og ellers når hun blir sliten. Det slo meg nå at det kanskje ikke er helt normalt å bruke vognen fremdeles? Hadde du reagert negativt på å se en treåring i vogn? Hun er helt frisk, så kanskje vi ubdervurderer gå-evnen? Men det er så praktisk også, og hun liker fremdeles vognen. Burde vi slutte? Anonymkode: 89d26...259 Vet ikke hva som er normalt egentlig. Men mine sluttet da de var litt over 2 år. Anonymkode: 2ecf5...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 Tre år og vogn er litt rart, det må jeg faktisk innrømme... Min har syklet på balansesykkel eller sparkesykkel siden han var 2,5 år hvis vi skulle lengre avstander. Da kan han holde på lenge! Hvis vi går i skogen, går vi så langt som han orker. Anonymkode: cf938...e0d
regnbuebarn Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjenner plutselig litt på at treåringen er for gammel til vogn? Ble tre i februar. Når vi skal være ute flere timer midt på dagen tar jeg med vognen, og hun sitter gjerne i den på transport-gå-etapper og ellers når hun blir sliten. Det slo meg nå at det kanskje ikke er helt normalt å bruke vognen fremdeles? Hadde du reagert negativt på å se en treåring i vogn? Hun er helt frisk, så kanskje vi ubdervurderer gå-evnen? Men det er så praktisk også, og hun liker fremdeles vognen. Burde vi slutte? Anonymkode: 89d26...259 Varier i fra unge til unge, hvor man skal. Om man vil ha unge på skuldrene eller i vogna når de blir slitne, leie eller trøtte.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #15 Skrevet 30. april 2022 Med nr 1 brukte jeg vogn/akebrett til han ble 4. Jeg hadde ikke lappen og orket ikke bære en sliten unge flere km i oppoverbakker etter jobb og barnehage🙊. Anonymkode: 53589...7eb
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #16 Skrevet 1. mai 2022 Bruker fremdeles vogn en del til min 2,5-åring i alle fall! Jeg er gravid igjen og kan ikke bære henne lange avstander pga bekkenløsning, og hun elsker å sitte i vogna si. Steder det ikke kommer biler tar vi gjerne sparkesykkel, men på lengre turer, inn i byen osv tar vi med vogn. Praktisk å legge ting, handleposer osv der også. Hadde overhode ikke reagert på en treåring i vogn. Den eneste gangen jeg har stussa litt var når jeg så en typ 5-6åring sitte i en vogn som var tydelig alt for liten. Anonymkode: aafcb...8e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå