AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Jeg har IBS, og har ikke fått satt meg ordentlig inn i det, før jeg dro til utlandet Vi skal spise på resturante hver eneste dag. I går gikk jeg på en skikkelig smell med en pizza, og det endte med magesmerter og taxi rett til hotellet Hva er ‘’smarte’’ retter jeg kan holde meg til? For at ikke magesmertene ødelegger hele turen… Er alle mulige restauranter her, storby Anonymkode: 9b83f...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Salater uten hvitløk, gul/rød løk, pommes frites, wok retter laget av low grønnsaker, rent kjøtt/ fisk. Jeg er på lavfodmap-dietten selv og jeg synes det er noe j**** herk. Jeg reagerer på mat man egentlig ikke skal reagere på, spiser kanskje litt mer av en ingrediens slik at det ikke er lavfodmap lenger, reagerer på kullsyre drikke eller annet krydder i dressingen. Jeg tåler dårlig laktosefrie melkeprodukter og egg også, så jeg spiser veldig ensformig. Er lei😕 Anonymkode: 9e57a...59c 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 https://www.helsedirektoratet.no/faglige-rad/kosthold-ved-diagnoser-og-sykdomstilstander/rad-om-kosthold-ved-ulike-diagnoser-og-sykdomstilstander/kosthold-ved-irritabel-tarm-ibs Anonymkode: 0b8b8...949
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Salater uten hvitløk, gul/rød løk, pommes frites, wok retter laget av low grønnsaker, rent kjøtt/ fisk. Jeg er på lavfodmap-dietten selv og jeg synes det er noe j**** herk. Jeg reagerer på mat man egentlig ikke skal reagere på, spiser kanskje litt mer av en ingrediens slik at det ikke er lavfodmap lenger, reagerer på kullsyre drikke eller annet krydder i dressingen. Jeg tåler dårlig laktosefrie melkeprodukter og egg også, så jeg spiser veldig ensformig. Er lei😕 Anonymkode: 9e57a...59c Søk på low fodmap vegan både på nett og Facebook,så kanskje du kan få noen tips til å utvide repertoaret Anonymkode: 82470...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 For min del: rene fiskefileter Anonymkode: e0d3d...846
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #7 Skrevet 1. mai 2022 Kjøtt og fisk fungerer best for meg. Mye fiber og plantekost/salat og fremmede krydder er det mest usikre, men det hjelper hvis det er ost/animalsk protein i retten. Det er egentlig bingo, og hvordan jeg har det generelt betyr mer enn hva jeg spiser (men oregano blir alltid galt uansett). Anonymkode: 02587...1af 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå