Gå til innhold

Safe matretter å bestille på resturante (IBS)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har IBS, og har ikke fått satt meg ordentlig inn i det, før jeg dro til utlandet

Vi skal spise på resturante hver eneste dag. I går gikk jeg på en skikkelig smell med en pizza, og det endte med magesmerter og taxi rett til hotellet

Hva er ‘’smarte’’ retter jeg kan holde meg til? For at ikke magesmertene ødelegger hele turen… 

Er alle mulige restauranter her, storby

Anonymkode: 9b83f...cf8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Salater uten hvitløk, gul/rød løk, pommes frites, wok retter laget av low grønnsaker, rent kjøtt/ fisk.

Jeg er på lavfodmap-dietten selv og jeg synes det er noe j**** herk.

Jeg reagerer på mat man egentlig ikke skal reagere på, spiser kanskje litt mer av en ingrediens slik at det ikke er lavfodmap lenger, reagerer på kullsyre drikke eller annet krydder i dressingen.

Jeg tåler dårlig laktosefrie melkeprodukter og egg også, så jeg spiser veldig ensformig.

Er lei😕

Anonymkode: 9e57a...59c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Salater uten hvitløk, gul/rød løk, pommes frites, wok retter laget av low grønnsaker, rent kjøtt/ fisk.

Jeg er på lavfodmap-dietten selv og jeg synes det er noe j**** herk.

Jeg reagerer på mat man egentlig ikke skal reagere på, spiser kanskje litt mer av en ingrediens slik at det ikke er lavfodmap lenger, reagerer på kullsyre drikke eller annet krydder i dressingen.

Jeg tåler dårlig laktosefrie melkeprodukter og egg også, så jeg spiser veldig ensformig.

Er lei😕

Anonymkode: 9e57a...59c

Søk på low fodmap vegan både på nett og Facebook,så kanskje du kan få noen tips til å utvide repertoaret :)

Anonymkode: 82470...dcf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del: rene fiskefileter

Anonymkode: e0d3d...846

AnonymBruker
Skrevet

Biff

Anonymkode: 0d408...55d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøtt og fisk fungerer best for meg. Mye fiber og plantekost/salat og fremmede krydder er det mest usikre, men det hjelper hvis det er ost/animalsk protein i retten. 

Det er egentlig bingo, og hvordan jeg har det generelt betyr mer enn hva jeg spiser (men oregano blir alltid galt uansett).

Anonymkode: 02587...1af

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...