AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Trener du benkpress, evt hvor lenge , liker du øvelsen, og hvor sterk er du og hva er dine mål? Har selv trent benkperss i et år, som en del av et vanlig baseøvelseprogram. Synes faktisk det er en gøy øvelse, selv om den er teknisk krevende. 50kg x 5 tar jeg nå. Målet er 60kg iløpet av 2022 (litt hårete mål muligens). Det eneste jeg merker, som jeg må være litt forsiktig med, er at jeg ikke får en strekk i skuldrene på bunnen av bevegelsen. Dette gir meg noen ganger litt skuldervondt (forbigående). Så jeg prøver å stoppe litt før stangen kommer helt ned til brystet. Men det sies jo at man skal gå "helt ned"? Kunne et alternativt vært å hatt en lite kloss? En annen ting jeg har fokus på er å knipe skulderbladene sammen, slik som alle sier. Det beskytter skuldrene. Anonymkode: 1e358...6b9
Sandum.PT Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Oppvarming av skuldrene med rotasjonsøvelser i kabel er å anbefale før benkpress. Hjalp mye for meg 😊
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 Har trent litt benkpress de siste ukene. Er ikke strek og målet er 1RM på kroppsvekt. Mangler 9 kg og vet ikke om jeg orker å holde på med systematisk benkpresstrening lenge nok til at jeg klarer det, vi får se. Anonymkode: 74956...772
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har trent litt benkpress de siste ukene. Er ikke strek og målet er 1RM på kroppsvekt. Mangler 9 kg og vet ikke om jeg orker å holde på med systematisk benkpresstrening lenge nok til at jeg klarer det, vi får se. Anonymkode: 74956...772 Å klare å ta egen kroppsvekt i benkpress er vel absolutt godkjent, i hvert fall hvis du er jente/ kvinne? 🙂 Anonymkode: 1e358...6b9 1
FunnyBoy123 Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 (endret) Benkpress er bread and butter for brystet! Teknikk er selvfølgelig veldig viktig, ikke gå for langt ned. Da vil du belaste skuldrene. Men, det virker som at du gjør øvelsen helt riktig. Jeg brukte 5 år på å oppnå min nye PR. 145 kg. Jeg veier 95 kg og er 192 cm høy. edit: Kan også anbefale deg å bruke smith maskinen! Dersom treningssenteret ditt har det. Utrolig effektiv måte å få sterkere og større bryst på, i tillegg mindre risiko for skader. Endret 1. mai 2022 av FunnyBoy123
Magika_fra_Fyll Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 Jeg har "vanlig" benk på programmet i ny og ne men det er ikke lengre en permanent greie, jeg faser det inn og ut. Jeg liker bedre skråbenk og benk med manualer, synes jeg kjenner det mer i brystet der enn med flatbenk med stang
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #7 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 30.4.2022 den 11.57): Trener du benkpress, evt hvor lenge , liker du øvelsen, og hvor sterk er du og hva er dine mål? Har selv trent benkperss i et år, som en del av et vanlig baseøvelseprogram. Synes faktisk det er en gøy øvelse, selv om den er teknisk krevende. 50kg x 5 tar jeg nå. Målet er 60kg iløpet av 2022 (litt hårete mål muligens). Det eneste jeg merker, som jeg må være litt forsiktig med, er at jeg ikke får en strekk i skuldrene på bunnen av bevegelsen. Dette gir meg noen ganger litt skuldervondt (forbigående). Så jeg prøver å stoppe litt før stangen kommer helt ned til brystet. Men det sies jo at man skal gå "helt ned"? Kunne et alternativt vært å hatt en lite kloss? En annen ting jeg har fokus på er å knipe skulderbladene sammen, slik som alle sier. Det beskytter skuldrene. Anonymkode: 1e358...6b9 50’kg benk😂😂 Anonymkode: f74a0...3b7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): 50’kg benk😂😂 Anonymkode: f74a0...3b7 ?? Kanskje TS er kvinne? Man ler uansett ikke av andres fremgang. «We do care», vettu. Anonymkode: f9ad8...b6b 2
Gismar Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 Jepp! Benkpress er en del av programmet! Veksler mellom “vanlig”, pin press, floor press og press mot strikk. Innenfor disse varierer jeg også med grepet; smalt/bredt, og varierer også mellom max-økter og speed-økter. Trener etter conjugate systemet sånn som Louie Simmons beskrev det. Minimalt med skader og maksimalt med framgang!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 Begynte med det for 2 uke siden. Synes selve stangen er tung nok for nå. Målet er å ha noe på stangen. Anonymkode: ada2b...e68 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 11.28): 50’kg benk😂😂 Anonymkode: f74a0...3b7 Full klart over at 50kg x 5 ikke er så imponerende, men du må huske på at jeg har bare trent et års tid , så det kommer seg forhåpentligvis etterhvert 😉 Anonymkode: 1e358...6b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå