AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Datteren skal i sitt første jobbintervju og er selvsagt spent. Selv har jeg aldri vært i et ordinært intervju, så jeg har ikke egen erfaring om det. Jeg er litt nervøs på hennes vegne, da hun er sjenert og nesten litt innesluttet, før hun er kjent med folk. Jeg krysser fingrene for at hun klarer å rette ryggen og være litt stødig🤞 Hva slags spørsmål kan hun forvente? Anonymkode: 6a7cb...ff4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Er bare en samtale. Hun skal nok snakke litt om seg selv. Hva vil du bli? Hva liker du å gjøre på fritiden? Hvorfor vil du jobbe her? Helt vanlige spørsmål Anonymkode: f73ee...c14
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 Kommer selvsagt an på hva slags jobb det er. Men uansett vil de nok være interessert i hvor mye hun kan/vil jobbe (for det er vel en deltidsjobb?) Er det butikkjobb så vil de undersøke om hun er serviceinnstilt, effektiv og blid. Osv. Anonymkode: cec05...d3d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Forhåpentlig får hun ikke bruk for det, men jeg ville øvd inn en setning eller to for hvordan hun kan avverge en evt. ubehagelig situasjon. Jeg ble seksuelt trakassert av min første sjef da jeg var 17, men jeg visste ikke at det var ulovlig og jeg visste heller ikke hvordan jeg skulle komme meg unna. Anonymkode: 8c7ed...5ff 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 hvorfor vil du ha en jobb? (her?) Hva vil læreren din si om deg? Hva vil du jobbe med når du blir eldre? Hvordan ville din venner beskrevet deg? Hvordan takler du skolen? Anonymkode: 92aa1...527 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 De spør kanskje om skolefravær. Anonymkode: 561c5...a44
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 Hva gjør du hvis det er lite kunder? (typisk butikkjobb) Synes du det er greit å stå opp tidlig i helgene/være ute i dårlig vær/vaske og rydde når det er lite folk etc? (avhengig av hva enn som er "negativt" med jobben) Anonymkode: b3ed2...203
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 Tja, hvis hun er 16 regner jeg med at det er butikk/kundeservice. Det jeg har opplevd av spørsmål i den typen jobb er: Hvorfor vil du jobbe her? Du har en kunde som er kjempesur. Hvordan håndterer du det? Hvordan håndterer du stress? Hva gjør du hvis det er få kunder? Det aller viktigste er at hun får frem at hun er 1) serviceinnstilt og alltid setter kunden først og 2) tar initiativ og finner ting å gjøre når det er rolig 😄 Anonymkode: 95bbf...b20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå