Gå til innhold

Hvordan gikk dere fra mann? Spesielt om utlandsk mann..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er samboer med en utlandsk mann som har fått oppholdstillatelse pga meg her i Norge. Midlertidig oppholdstillatelse. . Vi har et barn ilag og han er en god far, men forholdet vårt er virkelig elendig og vi har prøvd parterapi uten at han har seg inn og endrer seg. Jeg elsker han og er glad i han men kulturforskjeller sliter på oss.

Han vil helst vi er alene som familie, liker ikke jeg har venner og omgås med dem..igår var jeg borte fra huset i 2 timer på besøk hos en nabo og han klikket fordi jeg ikke tok tlf og svarte han. Han ba meg pelle meg hjem og naboen hørte han skrike på tlf . Greit når han er på jobb så kan han aldri ta opp tlf fordi mobilen er på silent. Mye sånne situasjoner som gjør det føles ubehagelig.

Jeg ønsker å gå fra han .. sakte men på en smart måte slik han kan finne seg et nytt sted å bo først. Og uten for mye drama... 

Vil gjerne høre andre historier, han mister nok oppholdstillatelse om vi går fra hverandre og men jeg vil ha han som far i bildet her i Norge

Anonymkode: dcdd7...e0b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken oppholdstillatelse har han om dere ikke er gift? Hvor lenge er det til han får permanent opphold? 

Tror han kan få oppholdstillatelse basert på barnet. Ville undersøkt det. 

Anonymkode: 8d4e5...832

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt fantastisk. Først går du "all in" med en person fra utlandet som ikke har oppholdstillatelse, så velger du å få barn med denne mannen. Og nå velger du å skille lag fra han.

I all den tid du gikk god for han slik at han fikk midlertidlig oppholdstillatelse og valgte å få barn med han, så slo deg ikke en eneste gang at du kanskje gikk litt fort frem? 

Og nå blir det enda et barn i det ganske land med to hjem, eller kanskje bare et hjem uten to foreldre hvis mannen ikke få oppholdstillatelse og må flytte til hjemlandet sitt. 

Har man helt sluttet å tenke på at barn har det best med to foreldre under et tak?

Anonymkode: 70d4d...8ca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For noe piss. Det er vel det samme enten om en går fra norsk eller utenlandsk mann. Hva er du prøver å forestille her?At utenlandske menn er aggressive,frykter du for livet ditt?

Anonymkode: ba854...adc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

For noe piss. Det er vel det samme enten om en går fra norsk eller utenlandsk mann. Hva er du prøver å forestille her?At utenlandske menn er aggressive,frykter du for livet ditt?

Øhm.. poenget er nok at han ikke kan bli like selvstendig som en norsk mann.. og risikerer å må flytte herfra. Mener du vi skal holde sammen om man er ulykkelig? Mye kan skje på tiden i forholdet....agressiv kan vel alle menn være. Utlandsk eller ei 🙄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Øhm.. poenget er nok at han ikke kan bli like selvstendig som en norsk mann.. og risikerer å må flytte herfra. Mener du vi skal holde sammen om man er ulykkelig? Mye kan skje på tiden i forholdet....agressiv kan vel alle menn være. Utlandsk eller ei 🙄

Hvor nevnte jeg i innlegget at du skal være ulykkelig? Det er mellom dere to og angår absolutt ikke oss her på KG om du skal forlate ham mens han har midlertidig oppholdstillatelse. Har du lyst at barnet ditt skal vokse opp uten far?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor nevnte jeg i innlegget at du skal være ulykkelig? Det er mellom dere to og angår absolutt ikke oss her på KG om du skal forlate ham mens han har midlertidig oppholdstillatelse. Har du lyst at barnet ditt skal vokse opp uten far?

" Oss " eier du kg? Kg er et åpent sted for å spørre om råd og hjelp. Så du kan bare trolle et annet sted. God helg 🥰

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Leser du ordentlig ser du at jeg ikke vil at barn skal vokse opp uten far.. troll!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er du norsk? 

Spør av nysgjerrighet. Du ordlegger deg ikke som en typisk norsk "berte". 

Anonymkode: 24065...080

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

er du norsk? 

Spør av nysgjerrighet. Du ordlegger deg ikke som en typisk norsk "berte". 

Anonymkode: 24065...080

Gje deg

AnonymBruker
Skrevet

Du får vel be han om å flytte eller flytte selv? Er vel ikke så mange andre måter å gjøre det på.

Anonymkode: d5334...067

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja hva så din skrulle ? Mange utenlandske menn kan fort bli veldig aggressive alt ettersom hva kultur de kommer fra, kvinnesyn og ikke minst et "æressamfunn".  Så nei det er ikke det samme, og ikke lat som du ikke vet det. Uansett det nevnte hun ikke noe om, det er du som provoserer frem dette. Skjerp deg du uvitende.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt fantastisk. Først går du "all in" med en person fra utlandet som ikke har oppholdstillatelse, så velger du å få barn med denne mannen. Og nå velger du å skille lag fra han.

I all den tid du gikk god for han slik at han fikk midlertidlig oppholdstillatelse og valgte å få barn med han, så slo deg ikke en eneste gang at du kanskje gikk litt fort frem? 

Og nå blir det enda et barn i det ganske land med to hjem, eller kanskje bare et hjem uten to foreldre hvis mannen ikke få oppholdstillatelse og må flytte til hjemlandet sitt. 

Har man helt sluttet å tenke på at barn har det best med to foreldre under et tak?

Anonymkode: 70d4d...8ca

Hvordan er dette hjelpsomt? 

Anonymkode: d9ae9...3bd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kommer jo an på omstendighetene. Er han en dårlig voldelig far så er det jo helt greit å slippe å vokse opp med noe slikt. Er han en god far, og det er mer på "kjærlighetsfronten" det hakker i forholdet ville jeg ventet til han hadde et fast opphold før jeg gikk fra han/henne. Slik at hans fremtid som far var sikret i Norge. Om ikke? Hadde fått han ut av huset og ut av Norge fortere en Erna Solberg spiser en pizza.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er ikke-vestlige menn farligere for kvinner enn norske. Det er bare å se på voldsstatistikken.

Anonymkode: 105bd...0e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes for noen svar du får😌

Anonymkode: 4785f...a04

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ønsker å gå fra han .. sakte men på en smart måte slik han kan finne seg et nytt sted å bo først. Og uten for mye drama... 

Vil gjerne høre andre historier, han mister nok oppholdstillatelse om vi går fra hverandre og men jeg vil ha han som far i bildet her i Norge

Jeg tror jeg kan hjelpe deg, jeg skal ihvertfall prøve. 

Den første setningen din, alle ønsker å gå uten drama. Når en part vil gå og den andre ikke så er dette ganske så uungåelig. Du må tåle å stå i noe ubehag. 
Jeg synes det er bra at du tar ansvar for deg selv og ditt velvære og ønsker å gå da dette samlivet ikke ble som du håpet på og du ikke trives i. Det er det rette å gjøre for både deg og ditt barn. 

Å få "historier" om hvordan noen fløt lykkelig ut av ett slikt forhold vil du nok ikke få.
Har du ikke skrevet før? Jeg har hatt en "trang" til å hjelpe noen som har skrevet om akkurat det samme før, men holdt meg da jeg ikke har hatt tid. 
Du kan få praktiske og støttende råd. 

Du må svare på noen spm. 

Bosted. Leier eller eier dere? Hvem står som leier/eier? Ønsker du å bli boende? Kan han bli boende?

Jobber dere?

Nå har noen over meg gitt deg lenken til hva som  h a n  må gjøre neste gang han skal søke om opphold. 
Er han manipulativ og får deg til å utføre søknadsarbeider? Gjør han seg hjelpesløs?

Du må gå fra ham og det kan legges en plan for det før du bryter nyheten til ham som gjør at du eller barnet ikke lider overlast. 
Når du har gått må du inkalle til Mekling. Uten mekling kan du ikke sende inn separasjonspapirer. Du kan ringe Familievernskontoret for veiledning om du trenger. 

Når dere har vært igjennom mekling og du får attest sender du inn separasjonspapirer

Nå er han ansvarlig for eget liv og egen medvirkning til den nye familien. Hans neste søknad om opphold blir ikke på grunnlag av at han er gift med deg men som far til et norskt barn. 
IKKE la deg presse til å være hans sekretær. Dette er hans jobb og han må gjøre hva han må for å bli boende i samme land som sitt barn. 
Nok ett godt trekk ved deg. Du ønsker ditt barn alt det beste. Kvinner som deg (og tidligere meg) ender ofte opp med å ta ansvaret for en manns liv. 

Jeg lover deg, menn(esker) som vil noe gjør det.
Når jeg hadde 3 ubrukelige desktoper og trengte 1 ble jeg IT-Tekniker og satte sammen 1 fungerende desktop og fikk koblet meg opp på telefonlinja. 
Det er en livstid siden og jeg har vært mange "yrker" av nød siden dess. 

Menn(esker) som ikke klarer å holde liv i ei husplante bilr Hortikulturister hvis det kan gi liv til en plante som gir rus. .  
Ved vasking av hus blandes salmiakk og klorin og helgen tilbringes på sykehuset, men om de finner noen piller som er udugelige blir de kjemikere for å gjøre dem "interessante"  
Kan ikke vaske ett bad (etter salmiakk+klor-hendelsen) eller steke champinionger riktig, men oppdager de psykosilibin lærer de seg å holde ett rom/utstyr/seg selv sterile i måneder for å få tak i en sopp. 

Ønsker han å bli i Norge og være en far oppfører han seg når du annonserer brudd og tar på seg jobben og prosessen med papirer som kommer. 
Her har du mye makt og ikke vær redd for å bruke den. Ikke manipulativt, men jeg kan ikke se at du er av den typen, men vit at du innehar makt i deg selv til å beskytte deg og ditt barn om han ikke oppfører seg anstendig under prosessen. 

Han valgte å komme til Norge, gifte seg og få barn her. Nå skal han få ta mer del av Norsk kultur, frivilligheten av samliv uavhengig av kjønn. 
Han, som mesteparten av Norge, kan ta del i den felles nasjonale frustrasjon som er NAV. Integrering!

Du har allerede sett ham som en mann som ikke sto til forventningene som ektemann. Dette er hans prøve som far. 
Jeg håper han klarer å stå til forventningene der. Du har mistet nok, men, om han feiler så er det bevis for at han faktisk ikke vil/strekker til,  og du og barnet får da gå videre med det tapet, men en god hverdag. 
Det minimum vil han oppfylle samme hvordan det går. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (2 timer siden):

Ja hva så din skrulle ? Mange utenlandske menn kan fort bli veldig aggressive alt ettersom hva kultur de kommer fra, kvinnesyn og ikke minst et "æressamfunn".  Så nei det er ikke det samme, og ikke lat som du ikke vet det. Uansett det nevnte hun ikke noe om, det er du som provoserer frem dette. Skjerp deg du uvitende.

Jeg tipper at du er uføretrygdet siden du skriver slik. Din skrulle? Er du 14 år? Mange av mine venninner som er sammen med etnisk norske har vært utsatt for både psykisk og seksuell vold. Ingen av de turde å anmelde. Så jeg dritter i den statistikken som finnes for den er ikke riktig. Mange voldteker blir ikke anmeld,eller psykisk og fysisk vold av norske kvinner mot etnisk norske menn. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tipper at du er uføretrygdet siden du skriver slik. Din skrulle? Er du 14 år? Mange av mine venninner som er sammen med etnisk norske har vært utsatt for både psykisk og seksuell vold. Ingen av de turde å anmelde. Så jeg dritter i den statistikken som finnes for den er ikke riktig. Mange voldteker blir ikke anmeld,eller psykisk og fysisk vold av norske kvinner mot etnisk norske menn. 

Jeg har jobbet sammenhengende siden jeg var 18 år! Du driter i statistikken ? Du tror altså ikke på fakta, og du spør meg om alderen, kom igjen da!  Norske menn og kvinner er helt sikkert voldelige de også, men sjansen for at det skjer fra andre utenfor vår kultur med helt andre verdier en oss, spesielt fra menn sin side er enorm mye større. Det er ikke rart heller for har man dette med seg fra sin kultur er det ekstremt vanskelig å "vaske" dette ut, det skjer bare ikke. Sannheten er at det videreføres i familien, kulturen og klanene i de samfunnene som isolerer seg fra det norske så godt som de kan.

Unntak finnes helt klart, men i det totale bildet er det akkurat slik. Og det forteller statistikken hele tiden, og det gjør man alt for å ikke fortelle den gemene hop av mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...