AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Sånn er det ihvertfall for meg. Det høres virkelig ut som et mareritt å være i et forhold. Og det handler ikke kun om tråder med dårlige erfaringer hvor ts ber om hjelp, det handler også om hva slags krav folk har om hvordan et forhold skal være og fungere, at folk mener at man må jobbe for forholdet, ikke ha venner av motsatt kjønn, sjalusi, sexkrav osv osv.... Partner skal stille opp uansett, liksom.. Høres slitsomt ut hele greia. Tenk på hvor kort livet er. Det virker helt bortkastet og unødvendig å kaste bort livet sitt sånn. Anonymkode: c3737...e8b 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 På ingen måte. Har vært lykkelig med samme mann i 15 år. KG får meg bare til å bli sjokkert over hva enkelte finner seg i. Min mann (og mine søskens/venninners menn, samt pappa og svigerfar) bidrar likt på hjemmebane, bidrar på alle måter, gjør hva som helst for at kone/barn skal ha det bra, har aldri vært stygge/slemme. Så det jeg leser om her inne er en helt annen verden, og jeg tror det er de få unntakene. Anonymkode: 0202e...6eb 3 3
herzeleid Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 Jeg har egentlig tenkt at det er singellivet KG får til å fremstå negativt, men mulig det handler om hvilke underforum en ser på. 3 1 1
Blått Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: På ingen måte. Har vært lykkelig med samme mann i 15 år. KG får meg bare til å bli sjokkert over hva enkelte finner seg i. Min mann (og mine søskens/venninners menn, samt pappa og svigerfar) bidrar likt på hjemmebane, bidrar på alle måter, gjør hva som helst for at kone/barn skal ha det bra, har aldri vært stygge/slemme. Så det jeg leser om her inne er en helt annen verden, og jeg tror det er de få unntakene. Anonymkode: 0202e...6eb Samme her. Sitter og måper noen ganger. Uansett, jeg er singel og lar meg ikke skremme av noen KG-tråder. Det er jo ofte sånn at folk skriver dersom de har noe negativt å skrive om. Ingen som hadde orket hundretusenvis av tråder med: "Jeg er så lykkelig med partneren min ❤️" 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Det er jo fordi folk ikke oppsøker slike forum fordi de har trygge og gode relasjoner og forhold, hit kommer jo de usikre og ulykkelige og ber om råd og støtte, så majoriteten her blir jo de dårlige og triste forholdene Anonymkode: dbfa9...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 Det bekrefter at det er riktig valg å holde seg singel. Anonymkode: 1e78b...ab1 3
lillevill Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Sånn er det ihvertfall for meg. Det høres virkelig ut som et mareritt å være i et forhold. Og det handler ikke kun om tråder med dårlige erfaringer hvor ts ber om hjelp, det handler også om hva slags krav folk har om hvordan et forhold skal være og fungere, at folk mener at man må jobbe for forholdet, ikke ha venner av motsatt kjønn, sjalusi, sexkrav osv osv.... Partner skal stille opp uansett, liksom.. Høres slitsomt ut hele greia. Tenk på hvor kort livet er. Det virker helt bortkastet og unødvendig å kaste bort livet sitt sånn. Anonymkode: c3737...e8b Ja, det må være ganske spesiell og harmonisk mann i så fall. Jeg kan ikke ha en mannebaby. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 Dere snakker med en gang om disse trådene om dårlige erfaringer hvor ts spør om hjelp. Og overser det andre jeg skrev i HI, som er det jeg egentlig lurer på om flere tenker er negativt og lite fristende. Ts Anonymkode: c3737...e8b
GlutheaMaxima Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 VELDIG enig med deg, ts! KG gjør meg generelt ganske misantropisk. Jeg tror ikke dette inntrykket kun skyldes de tragiske relasjonene som skildres her, men folks holdninger til parforhold, som ts skrev. 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 Det gir meg heller glede av å tenke på hvor flott partner jeg har kjenner virkelig ingen som er i disse jævlige forholdene som det skrives om her inne hver dag. Folk lar seg bli behandlet som dørmatter. Anonymkode: 38a0e...995
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 14 minutter siden, herzeleid said: Jeg har egentlig tenkt at det er singellivet KG får til å fremstå negativt, men mulig det handler om hvilke underforum en ser på. Det er jo fordi det stortsett er de trasige, desperate og litt incelaktige av begge kjønne som er single og henger her. Grovt sett litt bitre folk med lav markedsverdi. Ikke så rart de er singel mao. Singellivet er jo milevis bedre enn langvarig forhold. Anonymkode: 6eb1a...482 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dere snakker med en gang om disse trådene om dårlige erfaringer hvor ts spør om hjelp. Og overser det andre jeg skrev i HI, som er det jeg egentlig lurer på om flere tenker er negativt og lite fristende. Ts Anonymkode: c3737...e8b For å ta HI systematisk. Jobbe for forholdet: Nei, det vil jeg ikke si. Er man glad i hverandre så går det av seg selv. Eneste vi er ekstra bevisst på (for å sette et ord på det) er at vi i løpet av en travel hverdag også prioriterer hverandre. Vi har gjerne en date-night hver uke. Og booker en helgetur her og der. Passer på å gi kyss+klem+ha en fin dag. En klem og litt skryt når man har laget middag. Og slike små ting. Venner av motsatt kjønn: Jeg jobber på en mannsdominert arbeidsplass, og er ofte på reise i inn- og utland med mannlige kollegaer. Han driver aktivt en idrett med begge kjønn. Aldri opplevd gnisninger her. Sjalusi: Aldri vært et problem i vårt forhold. Sexkrav: Aldri. Det ville vært helt utenkelig for han å presse seg på om jeg ikke har lyst, det ville ikke gitt han noe. Har vi "tørke" en periode så snakker vi godt om det, og vet at pendelen alltid svinger tilbake igjen. Stille opp uansett: Tja. Man kaster jo ikke alt av egne planer bare den andre trenger en liten ting. Men om jeg for eksempel er sent ute, så står han opp og henter, fordi det gir han noe at jeg er trygg. Og er han syk stiller jeg jo opp på alle måter jeg kan. Vi er glad i hverandre, og den andres lykke betyr mye, så det er ikke noe offer. Anonymkode: 0202e...6eb
RealistiskDot Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo fordi det stortsett er de trasige, desperate og litt incelaktige av begge kjønne som er single og henger her. Grovt sett litt bitre folk med lav markedsverdi. Ikke så rart de er singel mao. Singellivet er jo milevis bedre enn langvarig forhold. Anonymkode: 6eb1a...482 Da har du ikke funnet den rette. Er 10x bedre når man forstår partneren sin, har en man elsker, dele verdier og minner sammen og respekterer tiden for alenetid enn at man er på hverandre 24/7 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 Ikke bare KG, alle som er i forhold gjør at jeg får lyst til å fortsette og være singel. Anonymkode: 0f476...aa7 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #15 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): For å ta HI systematisk. Jobbe for forholdet: Nei, det vil jeg ikke si. Er man glad i hverandre så går det av seg selv. Eneste vi er ekstra bevisst på (for å sette et ord på det) er at vi i løpet av en travel hverdag også prioriterer hverandre. Vi har gjerne en date-night hver uke. Og booker en helgetur her og der. Passer på å gi kyss+klem+ha en fin dag. En klem og litt skryt når man har laget middag. Og slike små ting. Venner av motsatt kjønn: Jeg jobber på en mannsdominert arbeidsplass, og er ofte på reise i inn- og utland med mannlige kollegaer. Han driver aktivt en idrett med begge kjønn. Aldri opplevd gnisninger her. Sjalusi: Aldri vært et problem i vårt forhold. Sexkrav: Aldri. Det ville vært helt utenkelig for han å presse seg på om jeg ikke har lyst, det ville ikke gitt han noe. Har vi "tørke" en periode så snakker vi godt om det, og vet at pendelen alltid svinger tilbake igjen. Stille opp uansett: Tja. Man kaster jo ikke alt av egne planer bare den andre trenger en liten ting. Men om jeg for eksempel er sent ute, så står han opp og henter, fordi det gir han noe at jeg er trygg. Og er han syk stiller jeg jo opp på alle måter jeg kan. Vi er glad i hverandre, og den andres lykke betyr mye, så det er ikke noe offer. Anonymkode: 0202e...6eb Nå er det jo forskjell på å forstå at man er et individ i et parforhold, og å tenke at man er to hele tiden. Klarer man å skjønne det første så tviler jeg ikke på at det kan gå bra, har bare inntrykk av at her inne så tenker de fleste det andre. Noe som utgjør flertallet, og da høres det mer fristende ut å fortsette å være singel. Anonymkode: c3737...e8b
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #16 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er det jo forskjell på å forstå at man er et individ i et parforhold, og å tenke at man er to hele tiden. Klarer man å skjønne det første så tviler jeg ikke på at det kan gå bra, har bare inntrykk av at her inne så tenker de fleste det andre. Noe som utgjør flertallet, og da høres det mer fristende ut å fortsette å være singel. Anonymkode: c3737...e8b Og da skriver vi, samstemt: Her inne finnes ikke representativt for det virkelige liv. Overhodet. Men om du velger å ta valg basert på noe som gjelder 1-5% av befolkningen; Lykke til videre. Anonymkode: 0202e...6eb 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #17 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Og da skriver vi, samstemt: Her inne finnes ikke representativt for det virkelige liv. Overhodet. Men om du velger å ta valg basert på noe som gjelder 1-5% av befolkningen; Lykke til videre. Anonymkode: 0202e...6eb Det var jo det som var spørsmålet mitt, om det er flere her som får lyst til å fortsette å være singel når de leser på kg. Anonymkode: c3737...e8b
herzeleid Skrevet 30. april 2022 #18 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gir meg heller glede av å tenke på hvor flott partner jeg har kjenner virkelig ingen som er i disse jævlige forholdene som det skrives om her inne hver dag. Folk lar seg bli behandlet som dørmatter. Anonymkode: 38a0e...995 Ja det er på en litt rar måte "oppmuntrende", i mangel av et bedre ord, å sammenligne seg selv og egen situasjon med mye av det en leser her. Samtidig er det jo mye veldig sørgelig lesing, så det kommer så klart med en bismak. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo fordi det stortsett er de trasige, desperate og litt incelaktige av begge kjønne som er single og henger her. Grovt sett litt bitre folk med lav markedsverdi. Ikke så rart de er singel mao. Ja det kan nok i stor grad stemme, og dette er kanskje karakteristikker som dessverre gjelder en stor andel (langtids)enslige. Sitat Singellivet er jo milevis bedre enn langvarig forhold. Anonymkode: 6eb1a...482 Det er nok noen få som foretrekker å være enslig fremfor å ha en livspartner de elsker og som beriker livet deres. Men som sagt, de er nok ikke mange. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #19 Skrevet 30. april 2022 herzeleid skrev (2 timer siden): Jeg har egentlig tenkt at det er singellivet KG får til å fremstå negativt, men mulig det handler om hvilke underforum en ser på. Enig med deg! Anonymkode: 2c863...c2a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #20 Skrevet 30. april 2022 Det må være et høylytt «JAl Når jeg ser hva dere damer skriver her inne og hva menn klager over så er jeg sjeleglad for at jeg trives i eget selskap. Har hatt noen særdeles merkelige forhold bak meg som gjør at jeg unngår situasjoner om kan føre til et mulig forhold. Sier ikke at jeg er en enkel mann å leve med, men ut fra mine erfaringer og klaging fra venner så legger jeg meg hver kveld med et smil om munnen. Billigere er det også. Anonymkode: a46ad...a7a 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå