AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Del Skrevet 30. april 2022 Jeg leser jo om alle som er skikkelig kvalm, men jeg er ikke kvalm, men skikkelig uggen i magen, plutselig så vrenger hele magen seg og jeg må kaste opp, føler meg litt bedre etterpå, men blir da dårlig pga jeg er så sykt sulten.. men når jeg spiser så vrenger magen seg igjen, og kaster det opp igjen! Andre som også har det sånn?? Jeg orker ikke gå og bevege meg så mye, for da blir jeg verre i magen🤦🏼♀️ Men begynner nesten å lure om jeg kaster opp bare pga jeg har ekstrem sultfølelse og får i meg lite mat? Jeg er litt undervektig fra før ( ikke spiseforstyrrelse!!) og nå er jeg livredd for å gå ned mer. Så prøver å spise med en gang etter jeg har kastet opp bare for å få i meg noe.. tips til mat som er bra å spise når en er dårlig, men ikke klarer å spise så mye?☺️ Anonymkode: 9ef6d...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Del Skrevet 30. april 2022 Det eneste som hjalp for meg var å spise minst hver 1,5 time. Var det 2 timer siden sist måltid spydde jeg av "sult". Det som funka best på meg var ristet brød. Spis det som frister, uansett hva det er. Anonymkode: 4dcf4...315 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 30. april 2022 #3 Del Skrevet 30. april 2022 Huff det hørtes ikke godt ut nei. Hvis du kaster opp mye så prøv å få i deg nok drikke. Farris hjalp meg mye selv om jeg ikke kastet opp da. Var bare konstant kvalm. Hadde farris på nattbordet hele tiden for å ta en slurk før jeg gikk ut av sengen og på natten. Mat måtte jeg ha ofte, hvis ikke ble det værre. Prøv vannmelon og mye frukt kanskje? Evt salt kjeks😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Del Skrevet 30. april 2022 Lilletrille79 skrev (35 minutter siden): Huff det hørtes ikke godt ut nei. Hvis du kaster opp mye så prøv å få i deg nok drikke. Farris hjalp meg mye selv om jeg ikke kastet opp da. Var bare konstant kvalm. Hadde farris på nattbordet hele tiden for å ta en slurk før jeg gikk ut av sengen og på natten. Mat måtte jeg ha ofte, hvis ikke ble det værre. Prøv vannmelon og mye frukt kanskje? Evt salt kjeks😅 Prøver å spise, men nå har jeg så ekstrem sultfølelse at jeg klarer nesten ikke få i meg noe.. brekker meg bare jeg ser mat Anonymkode: 9ef6d...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Del Skrevet 30. april 2022 Farris hjalp meg å holde meg hydrert, samt at det stilnet kvalmen litt. Ellers passet jeg på å ha lette, salte snack som ritz kjeks tilgjengelig. Du skriver ikke noe om hvor langt du er på vei? Utover i andre trimester roet det hele seg for min del (frem til nå hvor jeg er 40+5 og har vært konstant kvalm i en uke 😜 ). Hvis du er forbi første trimester og det fremdeles er slik, bør du ta kontakt med legen så du kan få kvalmestillende medisiner som er trygge. Kan jo også hende du har hyperemesis, så uansett greit å prate med lege og evt. få utredning. Er jo et ekstra lite liv som blir påvirket av din helse. Anonymkode: 3c029...b8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #6 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Farris hjalp meg å holde meg hydrert, samt at det stilnet kvalmen litt. Ellers passet jeg på å ha lette, salte snack som ritz kjeks tilgjengelig. Du skriver ikke noe om hvor langt du er på vei? Utover i andre trimester roet det hele seg for min del (frem til nå hvor jeg er 40+5 og har vært konstant kvalm i en uke 😜 ). Hvis du er forbi første trimester og det fremdeles er slik, bør du ta kontakt med legen så du kan få kvalmestillende medisiner som er trygge. Kan jo også hende du har hyperemesis, så uansett greit å prate med lege og evt. få utredning. Er jo et ekstra lite liv som blir påvirket av din helse. Anonymkode: 3c029...b8e Jeg er bare i uke 7..hvor lenge kan jeg gå sånn før jeg kontakter legen da? Anonymkode: 9ef6d...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå