AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Jeg sier at jeg ønsker å kjøpe meg inn i boligen. Har ikke så mye egenkapital så måtte tatt opp lån i banken. Han sier at det er dumt å ta opp lån for å kjøpe meg inn for da taper vi bare penger på rentene. Så i stedet vil han bare gi meg halvparten 🤔 Det er jo generøst av han, men vet ikke helt om det er rett å gjøre det sånn? Hva må vi tenke på i så fall? Anonymkode: 7ba34...fba
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg sier at jeg ønsker å kjøpe meg inn i boligen. Har ikke så mye egenkapital så måtte tatt opp lån i banken. Han sier at det er dumt å ta opp lån for å kjøpe meg inn for da taper vi bare penger på rentene. Så i stedet vil han bare gi meg halvparten 🤔 Det er jo generøst av han, men vet ikke helt om det er rett å gjøre det sånn? Hva må vi tenke på i så fall? Anonymkode: 7ba34...fba Tenk på hva som skjer om en av dere dør. Hvem arver? Om dere ikke har barn og ikke er gift, vil f eks dine foreldre arve din del av leiligheten? Dette må dere sjekke. Hvis du vil flytte ut, må han plutselig kjøpe deg ut av leiligheten. Si at leiligheten er verdt 3 mill. Da må han låne 1,5 mill for å gi til deg… Anonymkode: 83d3b...91b 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 Kan dere ikke ha en intern avtale hvor du betaler litt direkte til han hver måned, og hvis det blir slutt, får du ut din egenkapital (det du betaler inn) og han får tilbake resten? Anonymkode: bacfc...6f4 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kan dere ikke ha en intern avtale hvor du betaler litt direkte til han hver måned, og hvis det blir slutt, får du ut din egenkapital (det du betaler inn) og han får tilbake resten? Anonymkode: bacfc...6f4 Støtter denne. Anonymkode: b4422...5f6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tenk på hva som skjer om en av dere dør. Hvem arver? Om dere ikke har barn og ikke er gift, vil f eks dine foreldre arve din del av leiligheten? Dette må dere sjekke. Hvis du vil flytte ut, må han plutselig kjøpe deg ut av leiligheten. Si at leiligheten er verdt 3 mill. Da må han låne 1,5 mill for å gi til deg… Anonymkode: 83d3b...91b Vi har et barn sammen, det burde jeg nevnt i HI. Er ikke gift men har snakket om det. Han hadde lett fått lån for å kjøpe meg ut, men det hadde jo vært kjipt ja. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kan dere ikke ha en intern avtale hvor du betaler litt direkte til han hver måned, og hvis det blir slutt, får du ut din egenkapital (det du betaler inn) og han får tilbake resten? Anonymkode: bacfc...6f4 Kanskje det hadde funket🤔 Så kunne han satt de pengene i fond eller noe. Anonymkode: 7ba34...fba
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 Hvis dere vurderer å gifte dere, så vent ihvertfall til å overføre halvparten av huset til dere har gjort det. Da sparer dere dokumentavgift til staten og det kan fort være opp mot 100000,- Anonymkode: 1fed1...612
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis dere vurderer å gifte dere, så vent ihvertfall til å overføre halvparten av huset til dere har gjort det. Da sparer dere dokumentavgift til staten og det kan fort være opp mot 100000,- Anonymkode: 1fed1...612 Dette er kanskje grunn nok til å stikke en tur på rådhuset i lunsjen? Anonymkode: bb12e...20c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå