Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips til steder/hotell å reise til i Thailand?

Vi har 3 barn i alderen 4 til 12 år og ønsker å oppleve litt nye ting. Tenker å reise på vinteren.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Ilmimo skrev (52 minutter siden):

Noen som har gode tips til steder/hotell å reise til i Thailand?

Vi har 3 barn i alderen 4 til 12 år og ønsker å oppleve litt nye ting. Tenker å reise på vinteren.

Synes ikke Thailand passer seg for barn. Når damene langs gatene der roper "hello sexy man" til barnas far..

Anonymkode: 1d540...dde

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Synes ikke Thailand passer seg for barn. Når damene langs gatene der roper "hello sexy man" til barnas far..

Anonymkode: 1d540...dde

Fantastisk tips, tusen takk 😆

Andre?

AnonymBruker
Skrevet

Svenskekolonien Koh Lanta 👍🏻 Vi har vært der flere ganger, og det er et sted svenskene gjerne drar i foreldrepermisjonen (har svenske skoler og Bhg der). Så ikke noe problem om det skulle skje noe -om man er bekymret for det- for det er alltid noen å spørre som skjønner dere. 
Masse muligheter til å reise til nærliggende øyer, og stor variasjon på strendene som er på Koh Lanta. Rolig øy uten vannscootere og annet «bråk» 😉

Anonymkode: 2363f...3c0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvor enkelte reiser når jeg leser slikt som over. Dette kan du oppleve i Oslo også, bare du går ned feil gate 😂  Har aldri opplevd slikt.

Jeg har reist rundt i Thailand. Med mann, men uten barn. Så dette er basert på det + det venner med barn har fortalt

Jet-lag med de minste kan være en stor utfordring. Venner av meg foretrekker å reise sørover, Madagascar, Afrika, etc. For å slippe dette. 

Thailand er et av landene i verden med høyest dødelighet i trafikken. Selv voksene er ikke skikkelig sikret i bil. Mange jeg kjenner med barn opplevde dette som veldig ubehagelig. 

Varmen kan være ekstremt ubehagelig. Barn er ekstra utsatt. 

(Nå startet jeg med det negative)

Utover det er Thailand fantastisk. Menneskene er vennlige og imøtekommende. Det finnes en rekke fine resorts. Bestill gjerne et mindre sted, der man har en egen "hytte", og basseng rett utenfor. Det er en fantastisk følelse å kunne hive seg rett uti om morgenen, uten andre mennesker rundt seg. 

Unngå Phuket. Med mindre dere planlegger å kun være på en resort. Høyest på min liste er Koh Samui. Hotellanbefalingene mine er nok ikke fulltreffer for en barnefamilie, men mitt tips er alltid å bruke booking.com, og legge innkriterier, herunder score fra barnefamilier. 

Anonymkode: 12257...619

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har backpacet i thailand med barn. Hadde ett par 3 netter i Bangkok, mye å se for unger. Min var 7 når vi var der. Var i fornøyelsespark, reptilpark, markeder og akvarium osv

Tok toget nordover, en fantastisk opplevelse som kan anbefales. Hadde 1 uker i Chang mai, 1 uke i Pai og reiste så med fly til Koh sami for 1 uke på stranden før vi flydde hjem igjen. 

En fantastisk ferie, thailendere er hyggelige og hjelpsomme. Opplevde aldri noe ubehagelig. 

Anonymkode: dbfa0...800

• Hjerte 1
Skrevet

Takk for tips fra dere begge to 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...