AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Har ADHD og jobber som vernepleier i en psykiatrisk tjeneste. Jeg klarte høyere utdanning men måtte jobbe en god del for det, og fikk C i snitt. Har nå jobbet i 5 år i en tjenestebolig for mennesker med psykiske utfordringer knyttet til psykisk utviklingshemning og jeg trives godt selv om miljøet har vært tøft til tider. Jeg føler at noen på jobb ofte mener at jeg ikke gjør en «god nok og nøye jobb» men dette er jeg uenig i. Jeg skal innrømme at jeg sliter med struktur og å organisere, da jeg kan være litt distre. Men jeg har en enorm arbeidskapasitet og jeg gjør mange fler oppgaver enn andre så jeg er mye flinkere enn mange innser. Blant annet svar jeg hatt medisinansvaret på en bolig, og jeg har satt alle injeksjoner på jobb da dette har blitt mitt felt. Nå går vi over fra gerica til «helseplattformen» og da fikk vi utlevert en bitteliten chip som vi må ta med oss på jobb hver dag for å kunne logge oss inn å skrive rapport. Jeg synes det er vanskelig å huske denne jævla chipen, og siden jeg har startet med en ny bruker og mye forandring på en gang etter ferie klarte jeg ikke å huske den igår. Dette resulterte i at jeg fikk tilsnakk av en kollega som mente jeg var idiot som ikke klarte å huske på denne, og hun var oppgitt over meg. Skal sies at denne personen har vært etter meg i lang tid og ofte sier hun ikke hei til meg når jeg sier hei til henne på jobb. Igår ble jeg så irritert over henne at når hun ikke svarte etter jeg sa hei, så sa jeg HEI en gang til veldig høyt slik at hun hørte det! Synes vedkommende er veldig frekk og nedlatende og hun begynner å gå meg skikkelig på nervene. Hun snakker nedsettende om nesten alle, og vi skal være et team men hun gjør alt det motsatte. Nå blir jeg kanskje litt fortere irritert enn mange, men jeg hater folk som bidrar til dårlig stemning på jobb. Og spesielt misliker deg baksnakking fordi de kan gjøre en enorm skade! Jeg har på en måte tatt imot det folk har sagt til meg på en konstruktiv måte ved at jeg må prøve å strukturere meg bedre, ig jeg har prøvd å lage med et system som gjør til at jeg husker nøkler og kort osv. Hvordan ta opp med enkelte at dette ikke er ok måte å snakke til meg på, fordi jeg føler at noen rotter seg sammen og nærmest ekskluderer meg fordi de har bestemt seg for å ikke like meg? Ellers elsker jeg jobben min og folk er fantastiske og hyggelige på jobb, men noen er rett og slett mindre hyggelige! Anonymkode: 59d3a...700
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Jeg klarer å se begges side. Du, med dine utfordringer, men også kollega som blir oppgitt. Du er klar over dine begrensninger og jeg synes du må jobbe mer med dem for å mestre jobben din på en forsvarlig måte. Hvis du har vansker med å huske chipen så må du legge tilrette at du ikke glemmer den. Har du et låsbart skap på jobben, en veske/sekk som du alltid har med deg, kjører du alltid samme bil til jobben. Du må ha brikken på et bestemt sted som gjør at du har den alltid med. Jeg har lignende problem, en nøkkel og kort som jeg må ha på jobben ellers så klarer jeg ikke å utføre jobben. Og da har jeg funnet en sekk jeg alltid har med meg som inneholder flaske med vann, div til jobben, par ekstra sokker og andre småting. Og nå er problemet løst, har alltid med meg det jeg trenger. Skjønne rat kollega kan bli oppgitt, men synes vedkommende reagerer litt vel mye. Kanskje ha en samtale med leder tilstede så dere får snakket ut? Anonymkode: 4e8ea...374 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 Har du tatt dette opp med leder? Dårlig arbeidsmiljø er dessverre ikke så uvanlig i den jobben du har, men det er utrolig viktig at det blir tatt tak i! Du har en verdifull utdanning, og erfaringen din er gull verdt. Det er viktig at leder legger tilrette for at din kompetanse ivaretas, og at dere greier å samarbeide godt. Dere trenger ikke bli bestevenner, men slik det er nå er bare destruktivt. Anonymkode: 312e9...0cf
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Fest chippen til en sånn som du fester i en beltehempe på buksen. Anonymkode: dfbc7...d11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå