AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Har ADHD og jobber som vernepleier i en psykiatrisk tjeneste. Jeg klarte høyere utdanning men måtte jobbe en god del for det, og fikk C i snitt. Har nå jobbet i 5 år i en tjenestebolig for mennesker med psykiske utfordringer knyttet til psykisk utviklingshemning og jeg trives godt selv om miljøet har vært tøft til tider. Jeg føler at noen på jobb ofte mener at jeg ikke gjør en «god nok og nøye jobb» men dette er jeg uenig i. Jeg skal innrømme at jeg sliter med struktur og å organisere, da jeg kan være litt distre. Men jeg har en enorm arbeidskapasitet og jeg gjør mange fler oppgaver enn andre så jeg er mye flinkere enn mange innser. Blant annet svar jeg hatt medisinansvaret på en bolig, og jeg har satt alle injeksjoner på jobb da dette har blitt mitt felt. Nå går vi over fra gerica til «helseplattformen» og da fikk vi utlevert en bitteliten chip som vi må ta med oss på jobb hver dag for å kunne logge oss inn å skrive rapport. Jeg synes det er vanskelig å huske denne jævla chipen, og siden jeg har startet med en ny bruker og mye forandring på en gang etter ferie klarte jeg ikke å huske den igår. Dette resulterte i at jeg fikk tilsnakk av en kollega som mente jeg var idiot som ikke klarte å huske på denne, og hun var oppgitt over meg. Skal sies at denne personen har vært etter meg i lang tid og ofte sier hun ikke hei til meg når jeg sier hei til henne på jobb. Igår ble jeg så irritert over henne at når hun ikke svarte etter jeg sa hei, så sa jeg HEI en gang til veldig høyt slik at hun hørte det! Synes vedkommende er veldig frekk og nedlatende og hun begynner å gå meg skikkelig på nervene. Hun snakker nedsettende om nesten alle, og vi skal være et team men hun gjør alt det motsatte. Nå blir jeg kanskje litt fortere irritert enn mange, men jeg hater folk som bidrar til dårlig stemning på jobb. Og spesielt misliker deg baksnakking fordi de kan gjøre en enorm skade! Jeg har på en måte tatt imot det folk har sag