AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 I mitt barn sin barnehage ringer de mye, som gjør at jeg må bruke sykt barn-dager som ofte viser seg å ikke være nødvendig. Heldigvis er barnet mitt sjeldent syk, men likevel henter jeg ofte etter de ringer. Forrige uke ringte de klokken 09, og at jeg måtte hente pga lus selv om det står tydelig i statlige retningslinjer at det ikke er nødvendig. Dette har skjedd seks ganger de siste månedene, med feks ørevondt, magevondt osv. Men hver eneste gang jeg henter er barnet i full lek når jeg kommer, og i full fart hjemme. Får jo nesten følelsen av at de ikke ønsker barnet der 🥲 noe å ta opp, eller må man bare regne med og feilaktige bruke litt sykt barn-dager i året? Anonymkode: d3cc6...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Ringt to ganger 1: mitt barn ble bitt 2: mitt barn hadde mitt 3: mitt barn hadde slått seg, men alt ok AnonymBruker skrev (15 timer siden): I mitt barn sin barnehage ringer de mye, som gjør at jeg må bruke sykt barn-dager som ofte viser seg å ikke være nødvendig. Heldigvis er barnet mitt sjeldent syk, men likevel henter jeg ofte etter de ringer. Forrige uke ringte de klokken 09, og at jeg måtte hente pga lus selv om det står tydelig i statlige retningslinjer at det ikke er nødvendig. Dette har skjedd seks ganger de siste månedene, med feks ørevondt, magevondt osv. Men hver eneste gang jeg henter er barnet i full lek når jeg kommer, og i full fart hjemme. Får jo nesten følelsen av at de ikke ønsker barnet der 🥲 noe å ta opp, eller må man bare regne med og feilaktige bruke litt sykt barn-dager i året? Anonymkode: d3cc6...e2b Her virker det rett og slett som de synes at ditt barn er litt styrete å ha i bhg. Jeg hadde tatt dette opp med pedagogisk leder. Jeg hadde heller ikke tatt med meg barnet hjem etter alle disse episodene, bare sagt at han virker til å være i full vigør og snudd i døren Anonymkode: 4e64c...4e7 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 Jøss. Blitt oppringt 2 ganger pga sykdom (ikke feber, men slapp form) på snart 3 år. Anonymkode: d66f1...bb6 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Mitt barn går på skolen nå, men i løpet av den tiden han gikk i barnehagen ble jeg oppringt to ganger. Den ene gangen hadde han vannkopper, den andre gangen hadde han slått hodet. Det har hendt han har hatt en dårlig dag (vært litt sur eller trøtt), spesielt da han sluttet å sove på dagtid. Men da informerte de bare om det ved henting. Anonymkode: bd2ae...166
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): I mitt barn sin barnehage ringer de mye, som gjør at jeg må bruke sykt barn-dager som ofte viser seg å ikke være nødvendig. Heldigvis er barnet mitt sjeldent syk, men likevel henter jeg ofte etter de ringer. Forrige uke ringte de klokken 09, og at jeg måtte hente pga lus selv om det står tydelig i statlige retningslinjer at det ikke er nødvendig. Dette har skjedd seks ganger de siste månedene, med feks ørevondt, magevondt osv. Men hver eneste gang jeg henter er barnet i full lek når jeg kommer, og i full fart hjemme. Får jo nesten følelsen av at de ikke ønsker barnet der 🥲 noe å ta opp, eller må man bare regne med og feilaktige bruke litt sykt barn-dager i året? Anonymkode: d3cc6...e2b Det står at man skal starte behandling så raskt som mulig ved lus. Når det oppdages kl 9.00 om morgenen, så er ikke ettermiddagen så raskt som mulig ned mindre du befinner deg på en øde øy med 10 timer til nærmeste butikk. Det er ikke unormalt at deg blir noen bommerter når det gjelder vurdering av allmenntilstanden desverre. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Her virker det rett og slett som de synes at ditt barn er litt styrete å ha i bhg. Jeg hadde tatt dette opp med pedagogisk leder. Jeg hadde heller ikke tatt med meg barnet hjem etter alle disse episodene, bare sagt at han virker til å være i full vigør og snudd i døren Anonymkode: 4e64c...4e7 Må du gi deg! Dette er veldig lite sannsynlig og dårlig gjort å plante tanken om at barnet til hi ikke er ønsket i barnehagen. Anonymkode: 2e618...baf 19 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 Her syns jeg nesten de har for høy terskel for å ringe. Har ringt noen ganger, men da har han virkelig vert dårlig, pluss en skade som trengte lege-tilsyn Anonymkode: 801eb...913 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Må du gi deg! Dette er veldig lite sannsynlig og dårlig gjort å plante tanken om at barnet til hi ikke er ønsket i barnehagen. Anonymkode: 2e618...baf Hi skriver selv at de ringer for helt unødige ting. Det er klart hun må reflektere litt over hva grunnen til at ansatte ønsker at barnet hennes skal hentes så ofte Anonymkode: 4e64c...4e7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 Det er også viktig å tenke på at det er et helt annet tempo i barnehagen enn hjemme. Tenk selv hvis du er litt redusert, så skal du være blant 18-20 andre barn med MASSE energi og høye lyder. Da kan det være at barnet er for dårlig til å takle en barnehagehverdag, men fint kan leke alene hjemme og virke helt fin. Anonymkode: b63e6...8af 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I mitt barn sin barnehage ringer de mye, som gjør at jeg må bruke sykt barn-dager som ofte viser seg å ikke være nødvendig. Heldigvis er barnet mitt sjeldent syk, men likevel henter jeg ofte etter de ringer. Forrige uke ringte de klokken 09, og at jeg måtte hente pga lus selv om det står tydelig i statlige retningslinjer at det ikke er nødvendig. Dette har skjedd seks ganger de siste månedene, med feks ørevondt, magevondt osv. Men hver eneste gang jeg henter er barnet i full lek når jeg kommer, og i full fart hjemme. Får jo nesten følelsen av at de ikke ønsker barnet der 🥲 noe å ta opp, eller må man bare regne med og feilaktige bruke litt sykt barn-dager i året? Anonymkode: d3cc6...e2b Når de har lus er det på sin plass som foreldre og hente barnet ditt og stsrte behandling framfor at mamge andre små barn får det oh da det er veldig smittsomt... Lov å tenke.. Anonymkode: 55a95...822 15
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 T.s her. Poenget er ikke luse-situasjonen, for det er helt greit at de må hjem selv om det står noe annet på Helse Norge… men når dette er nok en ting barnet må hjem for så blir det litt vanskelig å forsvare det ovenfor min arbeidsgiver. Jeg har hatt seks syktbarn-dager på de tre siste månedene, som er fordi dem har ringt. Hadde en av gangene vært fordi barnet faktisk er sykt er det noe annet 😕 Anonymkode: d3cc6...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 Hatt to barn i barnehage i tilsammen seks år, de ringte to ganger: 1) Syk toåring som kastet opp over den ansatte, feber og slapp. 2) Brann, alle barna var evakuert og burde hentes før tiden. Anonymkode: f5eb4...415
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 Min erfaring er at vi ringer for sjeldent nettopp for å unngå kjeft. Vi har flere barn som bare vil sitte på fanget, flere følelseutbrudd og sammenbrudd. Åpenbart ikke sykdom, men noe er det. De kan leke noen minutter her og der Men som regel består dagen av å trøste og prøve å hjelpe barnet inn i lek. Så at du ser ditt barn i lek akkurat da betyr at ansatte har gjort en god jobb med å få barnet inn i leken. Det er forskjell på å være hjemme i et rolig hjem enn i en barnehage der det er 17 barn mer eller mindre som lager kaos. Vi ringer fordi vi bryr oss ❤️ Ikke fordi vi ikke ønsker barnet der TS. Hver glad for at de ringer TS. Er verre når de ikke tørr å ringe fordi foreldrene ser på barna som noe de ikke vil ta ansvar for når det trengs. Anonymkode: 750ec...2ea 6 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 Jeg har 3 skolebarn (gutter). Jeg husker ikke helt hvor mange ganger bhg ringte, men sikkert 2-3 ganger i året per barn. Da fordi barna ble syke i løpet av dagen, eller fordi de hadde slått seg hardt. Når mannen min eller jeg har hentet pga dette, så har barna nesten utelukkende vært feberfrie og i tilsynelatende fin form ved henting. Men vi vet jo at de ringer fordi barna ikke har klart barnehagetempoet. Det er masse lyd, inntrykk og mange å forholde seg til i bhg. Og når barna ikke klarer å henge med, så skal de faktisk være hjemme. Vi er glade for at de ringer og stoler på deres vurdering. Men jeg skjønner at 6 telefoner på 3 måneder er mye! Av og til trenger nok barna en friuke for å komme seg ovenpå igjen... Anonymkode: 5b0f4...6aa 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 Foreløpig oppringt to ganger på to år. Da virker de nesten unnskyldende for å ha ringt 🙈 feber begge gangene. barnet mitt kan gå fra helt fin form til nesten 40 i feber veldig fort, så glad de ringer og at både jeg og mannen har kort vei mellom hjem, barnehage og jobb. hvis han har vært litt pjusk og de har målt temperatur(uten at det har vært feber) har de sørga for at han kan ha rolige aktiviteter og gitt beskjed ved henting. Men det har bare skjedd en gang. Generelt må han ha feber før det merkes i barnehagen at han er sliten eller ikke er i form Anonymkode: cfd2b...c84
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #15 Skrevet 30. april 2022 Me har hatt tre barnehageborn, eitt går framleis i bhg. Me har aldri fått telefon frå bhg. Anonymkode: 42e8e...ca9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #16 Skrevet 30. april 2022 Vår har gått i barnehage i halvannet år. Tror de kan ha ringt og bedt oss hente 4-5 ganger på den tida. Det har alltid vært på grunn av slapphet og/eller feber. Han har da virket OK hjemme, men for sliten for barnehagen. Anonymkode: 43584...06f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #17 Skrevet 30. april 2022 Men må du hente om du kommer til barnehagen og ser at barnet er i fin form? Kjenn på barnet, om det ikke er varmt og det er i full lek, kan du vel si at det ser ut til å ha kommet seg og så dra på jobb igjen? Evt neste gang de ringer, spør om det har feber og om barnet kan hvile litt. Og om det ikke er i bedre form etter en time så henter du. Du kan jo henvise til at du har opplevd at ofte er det ikke i dårlig form når du har hentet. Men trives barnet? Har det venner? Barn som ikke trives uttrykker det jo ofte gjennom å klage på vondt i magen og hode. Anonymkode: 5dcb0...8c4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #18 Skrevet 30. april 2022 Det kan jo tenkes at du har har en høyere terskel for å holde barna hjemme enn det barnehagen har? Kanskje du leverer barnet i tilfeller hvor andre hadde holdt de hjemme? Anonymkode: 58c4d...07e
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #19 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): I mitt barn sin barnehage ringer de mye, som gjør at jeg må bruke sykt barn-dager som ofte viser seg å ikke være nødvendig. Heldigvis er barnet mitt sjeldent syk, men likevel henter jeg ofte etter de ringer. Forrige uke ringte de klokken 09, og at jeg måtte hente pga lus selv om det står tydelig i statlige retningslinjer at det ikke er nødvendig. Dette har skjedd seks ganger de siste månedene, med feks ørevondt, magevondt osv. Men hver eneste gang jeg henter er barnet i full lek når jeg kommer, og i full fart hjemme. Får jo nesten følelsen av at de ikke ønsker barnet der 🥲 noe å ta opp, eller må man bare regne med og feilaktige bruke litt sykt barn-dager i året? Anonymkode: d3cc6...e2b Vel det er stor forskjell på å være hjemme og det å være i barnehagen og nei de ringer nok ikke for moro skyld Anonymkode: fdf55...386
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #20 Skrevet 30. april 2022 Nei, kun ved skader for elles holdes barnet hjemme, sender aldri i bhg ved tvil Anonymkode: fdf55...386
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå