AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Jeg utdanner meg for å bli lærer, er under omskolering av nav. Jeg får også tilleggstønader, går på et universitet langt unna der jeg bor. Da må jeg sove over, jeg får også hjelp til reisevei. ( har en god grunn for dette) Jeg har kun presentasjonsangst foran min egen studieklasse, men jeg klarte meg veldig fint under praksis på skolen. For to dager siden så hadde vi en opplegg (gruppen min) skulle fremføre foran klassen og jeg stotra meg frem. Jeg kjenner at jeg blir så ufattelig sliten og lei meg. Nå vurderer jeg å skaffe meg jobb ved siden av på en skole, men da mister jeg hjelpen for da kommer jeg jo i lønnet aktivitet. Har dere noen innspill på hva jeg kan gjøre? Tenkte at hvis jeg jobber på skolen, blir jeg "vant" til å snakke foran andre og eksponerer meg for angsten kanskje tre dager i uken. Det er også nå det ligger en del stillingsannonser ute. Anonymkode: 37de2...c85
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Nå har du kastet deg ut i en stor utfordring med utdanning og presentasjoner. Bare pass på at du ikke tar deg vann Over hodet. Tenk Ove rom det blir for mye eksponering på en gang. Dumt hvis du skulle oppleve å bli dårligere nå og ikke få fullført. Så jeg ville vært forsiktig med å fjerne sikkerhetsnettet. På en annen side, dette blir jo dette jobben din i fremtiden så du bør klare den. Er det bare å snakke foran klassen din som er vanskelig, ikke foran foreldre og elever? Det er vanlig å ha noe prestasjonsangst så hvis det inne er angst du er i nav systemet for så kanskje du bør prøve den jobben så du får erfaring? Anonymkode: e72f8...31d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 At du strever med å holde framføring for medstudenter betyr ikke at du ikke kommer til å klare jobben med å undervise en klasse! Det er litt ulike settinger. Om du mener du kommer til å mestre og trives med yrket så er det jo lurt å komme seg igjennom studiet Anonymkode: 5c61f...57b 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Takk for svar dere! Jeg ønsker virkelig ikke å fjerne sikkerhetsnettverket. Er inne på nav for noe annet, men det er for noe annet som er i samme bane. Kan fort bli dårlig hvis jeg har får mange baller i luften. Synes det verste er foran min egen klasse. Hadde også en medstudent som var i samme sted i starten av skoleåret og hun har utviklet seg mye da hun jobber 50 % på en skole ved siden av. Anonymkode: 37de2...c85
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Jeg er lærer og har null problem i klasserommet, men er fremdeles noe ukomfortabel med type presentasjoner i studie-sammenheng (tar videreutdanning). Så jeg vet ikke om det nødvendigvis hjelper å jobbe som lærer. Så kanskje heller noe ala frivillig arbeid, slik at du ikke mister støtten? Prøv å finne en fritidsaktivitet der du kan presentere ting. Kan f.eks. være fotoklubb, menighet... hva som helst Anonymkode: 54f1b...689 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 Hvordan vil du takle foreldremøter og samtaler/utviklingssamtaler med de da? Dette bør du også tenke på! Anonymkode: df0b3...cc5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 Tror det er lurt å fokusere på utdannelsen. Anonymkode: 9796a...acf
Hengebuksvinet Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 Jeg ville prioritert studiene. Du kan selvsagt jobbe litt som tilkallingsvikar ved siden av, innenfor grensen, men ikke søk på en jobb med fast stillingsprosent. Gå heller innom en skole i nærheten, så får du nok timer. (Vær litt obs på får/ for. Gir veldig dårlig inntrykk å ha sånne skrivefeil).
Olsen Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan fort bli dårlig hvis jeg har får mange baller i luften. Anonymkode: 37de2...c85 Dette er en viktig grunn til å konsentrere seg om utdannelsen du holder på med.
Hengebuksvinet Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 Hvor langt er du kommet i løpet? Jeg er en som alltid har hatt mange baller i luften, men som lærer opplever jeg at det ofte er i overkant mange. Har du troen, skal ikke jeg kaste is over deg. Men vit at skolen i dag er krevende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå