Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det andre her som bruker loratadin og er gravid?  På tryggmammamedisin står det at det er trygt, men når jeg søker på loratadin i felleskatalogen så står det «Graviditet: 
Hvis du er gravid, må du ikke ta Loratadin Orifarm.» ?🤷🏼‍♀️

Tørr ikke bruke dei da, men har allergi så noe må jeg bruke. Er det farlig for ungen at jeg ikke bruker noe mot allergien?

Anonymkode: 6a868...765

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker det samme, og fant ut det samme, og spurte legen om det. Hun sa at mange produsenter av medisiner MÅ skrive dette «bare i tilfelle» men at tryggmammamedisin trumfer dette. Hos meg sa legen i allefall at det var helt trygt så lenge det sto det på tryggmammamedisin :) Så jeg brukte det sist jeg var gravid, og også i dette svangerskapet. 
Men er du fortsatt usikker kan du jo prøve å få en telefontime eller noe til legen til uka så du kan spørre :)

Anonymkode: e6423...8b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg bruker det samme, og fant ut det samme, og spurte legen om det. Hun sa at mange produsenter av medisiner MÅ skrive dette «bare i tilfelle» men at tryggmammamedisin trumfer dette. Hos meg sa legen i allefall at det var helt trygt så lenge det sto det på tryggmammamedisin :) Så jeg brukte det sist jeg var gravid, og også i dette svangerskapet. 
Men er du fortsatt usikker kan du jo prøve å få en telefontime eller noe til legen til uka så du kan spørre :)

Anonymkode: e6423...8b4

Ok, så bra ☺️ Tror du de på apoteket kan svare på det, om jeg ringer dei idag? Eller bør jeg helst ringe legen?😊

men er det «farlig» å ikke bruke noe? Altså om allergi kan være farlig for ungen?😋

Skrevet

Å gå uten medisiner er ikke farlig for ungen, men sykt plagsomt for deg.

Støtter ho over at produsenter sikrer seg fordi de ikke kan forske på gravide og medisinbruk. Spør legen om du er usikker. Jeg spurte min og fikk beskjed om at jeg trygt kan bruke Aerius og Livostin som jeg pleier å bruke 🙂

Skrevet

Godt inn i mitt andre svangerskap, har jeg lært at det er smart at legen gir deg råd og veiledning på alt av legemidler. Det gjelder også reseptfrie. 

Jeg går på Aerius og en nesespay som egentlig ikke gravide skal ta..men så sa både fastlegen og en spesialist på sykehuset at det gikk greit. 

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, så bra ☺️ Tror du de på apoteket kan svare på det, om jeg ringer dei idag? Eller bør jeg helst ringe legen?😊

men er det «farlig» å ikke bruke noe? Altså om allergi kan være farlig for ungen?😋

Apotek vet

Anonymkode: 1839d...71b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...