Gå til innhold

Har du opplevd at noe du likte tidligere plutselig begynner å smake og lukte ille? Korona?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har skjedd noe rart med meg denne våren, hadde korona før jul og var uten luktesans i flere uker. Tre matvarer jeg likte før, egg, kylling og pålegg som skinke og salami har fått en helt forferdelig lukt og smak. Brukte å like kokte egg på brødskiva på søndagsfrokosten, nå kan jeg ikke smake på det engang. Jeg har også "fornemmelser" av denne lukten på mange ulike steder i løpet av dagen, en slags råtten fjøs-lukt (for dere som har vært i en stor gris- eller hønsefjøs og vet hvordan det lukter). Kan det være koronaen som har tulllet med luktesansen min? 

Anonymkode: 720a8...7fe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det høres jo sannsynlig ut at det er derfor, hvis du først har hatt problemer med lukt/smak etter korona. De eneste gangene jeg har opplevd at noe jeg likte før plutselig smaker vondt er når jeg er gravid, så hvis du ikke er gravid så høres jo korona-seinvirkninger sannsynlig ut. 

Anonymkode: 581e1...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som det er fordi luktesansen begynner å komme tilbake. Jeg var helt uten et år men den verste tiden var når det var på vei tilbake. Var noen måneder der alt stinket. Men særlig kjøtt, varm mat, tomater og appelsin luktet fælt. Det går seg bok snart til for deg. Min er blitt svakere enn den var og ting lukter ikke helt bra, men jeg må ikke lenger lufte for å orke å koke middag. 

Anonymkode: 44f70...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fått en merkelig avsky for fisk og fiskelukt denne våren, uten at jeg har hatt korona. Synes den ekle lukten dukker opp bare jeg tenker på den. Så det kan tydeligvis skje sånn helt av seg selv også...

Anonymkode: e0de3...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kyssesyken, og slet med senvirkninger lenge.  Kaffe og Pepsi max smakte i den perioden veldig rart.  Ikke vondt direkte, men veldig annerledes og ikke godt.  Før jeg ble syk drakk jeg store mengder pepsi max så jeg sluttet med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.4.2022 den 23.45):

Har skjedd noe rart med meg denne våren, hadde korona før jul og var uten luktesans i flere uker. Tre matvarer jeg likte før, egg, kylling og pålegg som skinke og salami har fått en helt forferdelig lukt og smak. Brukte å like kokte egg på brødskiva på søndagsfrokosten, nå kan jeg ikke smake på det engang. Jeg har også "fornemmelser" av denne lukten på mange ulike steder i løpet av dagen, en slags råtten fjøs-lukt (for dere som har vært i en stor gris- eller hønsefjøs og vet hvordan det lukter). Kan det være koronaen som har tulllet med luktesansen min? 

Anonymkode: 720a8...7fe

Jeg har akkurat det samme problemet etter korona. Og merkelig nok lukter ting som: egg, bæsjebleiene til 1-åringen, fjert, karbonader, kylling, m.m det samme! Om jeg har øynene igjen klarer jeg ikke identifisere hva som Er hva. Hjernen tolker det som samme lukt, og det er en emmen, kjemisk typ skarp lukt. Har vært sånn et år nå og har ødelagt gleden av mange matretter dessverre. 

Anonymkode: 271c5...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...