AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Fastlegen vår er dessverre udugelig. Barnet vårt er 3 år og jeg mistenker en sykdom. Fastlegen våser det bort og medisinerer i øst og vest for ting vi som foreldre ikke føler stemmer. Virker helt kunnskapsløs. Lege på helsestasjonen er utdannet pediater og jeg har et utrolig godt inntrykk ved de kontrollene barnet har hatt. Er det mulig å bestille time der, eller MÅ det gå gjennom fastlege? Anonymkode: 8e827...689
nordlending Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Sjekk om du kan velge legen som fastlege? Høres jo greit ut å bytte lege uansett.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 nordlending skrev (1 minutt siden): Sjekk om du kan velge legen som fastlege? Høres jo greit ut å bytte lege uansett. Ja det er vedkommende vi står i kø hos, men er lang venteliste… Anonymkode: 8e827...689
nordlending Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er vedkommende vi står i kø hos, men er lang venteliste… Anonymkode: 8e827...689 Ah... Tviler dessverre på at dere kan få time der så lenge dere har fastlege - legene har jo mange pasienter, og nok med dem de har. Noen steder har de daglegevakt, hvor man kan få vanlige legetimer på legevakta om man ikke har fastlege det aktuelle stedet. Vet ikke om det er mulig å få time der om man har fastlege da... Eventuelt be om time hos en annen lege ved ditt legekontor, som second opinion?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 Jeg går «ofte» til legen på helsestasjon. Jeg har fastlege vi er hos og, men trenger barnet (3) lege kan vi ringe helsestasjon. Har en spesiell helsestasjon da, det er lege der og psykolog. Anonymkode: c710c...b57
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 Datteren min har fått legetime på helsestasjonen hos annen lege enn fastlegen flere ganger. Er kanskje forskjellig praksis fra plass til plass. Men du kan jo spørre 😊 Anonymkode: 2da1f...65f
Gjest Albbas Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 Er jo bare å spørre. Forklar situasjonen og at dere trenger en second opinion.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå