A-hunter Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Hvorfor har du full tillit til politikere som setter i gang storstilt elektrifisering av hele samfunnet uten å tenke det aller minste på om det er nok strøm til dette idiotprosjektet? Politikerne vedtar ny teknologi uten å begripe det minste av hva det betyr, hva det koster eller hva som skjer når det går galt - noe det alltid gjør. For dem er det jo et fett. Regninga sender de elegant videre til innbyggerne. Og den regninga er skyhøy. Hvert fjerde år går velgerene mann av huse for å fornye tilliten til disse bunnløse floskelmaskinene. "Vi vil ha mye mer av alt som ikke virker, men som koster sykt mye" skriker velgere. I et unisont kor. 92% av stemmene gikk til Stortingspartiet - altså, mye mer av det samme med noen knøttsmå, helt ubetydelige nyanser. Hvorfor? 5
Drizzt Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Hvem har full tillit til politikerne? Tilliten er på bunn i befolkningen etter en rekke skandaløse avsløringer og feilbeslutninger. MDG er helt, helt stille de siste ukene (til og med månedene) og det har nok med den avslørte bløffen deres. Utopien de har prøvd å selge sprakk som troll i solen. Ellers sendes alle regninger til oss, innbyggerne. Alle tabber de folkevalgte begår betales av oss, innbyggerne. Så strømmer folk og velger de om og om igjen fordi de ikke har blitt flådd nok og vil ha mer. 3
Apis Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 Drizzt skrev (21 timer siden): Hvem har full tillit til politikerne? Tilliten er på bunn i befolkningen etter en rekke skandaløse avsløringer og feilbeslutninger. MDG er helt, helt stille de siste ukene (til og med månedene) og det har nok med den avslørte bløffen deres. Utopien de har prøvd å selge sprakk som troll i solen. Ellers sendes alle regninger til oss, innbyggerne. Alle tabber de folkevalgte begår betales av oss, innbyggerne. Så strømmer folk og velger de om og om igjen fordi de ikke har blitt flådd nok og vil ha mer. Vi er fortapte, fordi det ikke er økonomisk lønnsomt å redde oss selv. Jeg tror vi må bort fra den blåruss styrte politikken der alt skal drives etter bedriftsøkonomiske prinsipper og over på den mer gammeldagse måten å drive politikk på, der feks strøm og olje skulle bygge landet, skape arbeidsplasser og sikre velferdsstaten.
Drizzt Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Apis skrev (6 minutter siden): Vi er fortapte, fordi det ikke er økonomisk lønnsomt å redde oss selv. Jeg tror vi må bort fra den blåruss styrte politikken der alt skal drives etter bedriftsøkonomiske prinsipper og over på den mer gammeldagse måten å drive politikk på, der feks strøm og olje skulle bygge landet, skape arbeidsplasser og sikre velferdsstaten. Med andre ord det Ap sin statsminister driver med nå (ekstrem strømeksport for ren profitt for staten, ikke oss, men staten) må det bli slutt på? Jeg synes det er veldig rart at ingen sosialister eller SV konkret ikke sier et pip at staten driver med ekstreme mengde salg til andre land av norsk strøm ved rekordlave magasiner og rekorddyr strøm for norske husholdninger og industri for profitt. Profitt er et fy-ord bare når det gjelder private men ikke når det gjelder staten? Hvorfor finner Ap og SV seg i det Støre driver med da? Til og med Sp ... 2
fotosyntesen Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Apis skrev (16 minutter siden): Vi er fortapte, fordi det ikke er økonomisk lønnsomt å redde oss selv. Jeg tror vi må bort fra den blåruss styrte politikken der alt skal drives etter bedriftsøkonomiske prinsipper og over på den mer gammeldagse måten å drive politikk på, der feks strøm og olje skulle bygge landet, skape arbeidsplasser og sikre velferdsstaten. Det sies at Arbeiderpartiet og Labour stjal Høyre og Tories klær på 90-tallet. Det ble også en suksesshistore utover 90-tallet. Men med New public management og Helseforetak og altfor mye målstyring svingte pendelen for mye til Høyre. Men intensjonen med å nærme seg Høyre var god, for det offentlige trengte en slankekur etter 80 og tidlig 90-tall. 1
Apis Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 Drizzt skrev (1 time siden): Med andre ord det Ap sin statsminister driver med nå (ekstrem strømeksport for ren profitt for staten, ikke oss, men staten) må det bli slutt på? Jeg synes det er veldig rart at ingen sosialister eller SV konkret ikke sier et pip at staten driver med ekstreme mengde salg til andre land av norsk strøm ved rekordlave magasiner og rekorddyr strøm for norske husholdninger og industri for profitt. Profitt er et fy-ord bare når det gjelder private men ikke når det gjelder staten? Hvorfor finner Ap og SV seg i det Støre driver med da? Til og med Sp ... Det går en rød tråd fra dagens energipolitikk, tilbake til slutten av 80 tallet og Willoch regjeringen som Sp var en del av. Det var da energipolitikken i Norge ble liberalisert. Jeg tenker det er bra at private kan drive med profitt, men jeg tenker det kan bli feil, vis de gjør det på fellesskapets ressurser. Jeg tror også at den tradisjonelle krangelen mellom de politiske partiene blir en avsporing, den reelle politiske diskusjonen står mellom globalisme vs proteksjonisme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå