AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Jeg har ikke turt å se på underlivet mitt før i dag, seks uker etter fødsel. Det meste ser greit ut, men jeg reagerte på at åpningen inn til skjeden er mye større enn den var. Før, hvis jeg spredte bena og skilte de indre kjønnsleppene, så jeg en åpning med litt «krøllete» slimhinne. Kunne se urinrørsåpningen, men skjeden var såpass lukka at den ikke syntes inni der, Nå er åpningen større på den måten at den er lengre, som om mellomkjøttet (pirenium) har blitt kortere. Jeg kan se det krøllete + urinrørsåpningen øverst i hullet, og nå kan jeg i tillegg se skedeinngangen godt. Ser både øvre og nedre skjedevegg, og en sprekk (åpningen) i mellom. Den har blitt mer eksponert, og jeg er bekymret for om det vil være sånn for alltid nå. Tenker blant annet på bading, om jeg er mer utsatt for infeksjoner fordi skjeden er mer eksponert enn før. Forstår jo godt at hullet utvides under fødsel, og at det vil være større i etterkant. Spørsmålet er om hullet har krympet til sin nye normalstørrelse etter seks uker, eller om det vil krympe mer/gå seg til etter lenger tid? Noen som vil dele erfaringer rundt dette? Anonymkode: 9ca0c...a0f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Det er seks uker siden du pressa en unge ut der. Gi det tid. Tar inntil et år før ting blir normalt Seks uker etter fødsel så underlivet mitt ut som et krigsherja krater. Noen mnd senere så det ut helt som før. Anonymkode: 51ada...856 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er seks uker siden du pressa en unge ut der. Gi det tid. Tar inntil et år før ting blir normalt Seks uker etter fødsel så underlivet mitt ut som et krigsherja krater. Noen mnd senere så det ut helt som før. Anonymkode: 51ada...856 Takk for at du deler. Håper skjedeåpningen min lukker seg litt mer i løpet av året 😊 Anonymkode: 9ca0c...a0f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for at du deler. Håper skjedeåpningen min lukker seg litt mer i løpet av året 😊 Anonymkode: 9ca0c...a0f Ja den gjør det. Anonymkode: 125de...000
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 Jeg fødte for 11 mnd siden, og jeg ser ikke ut som før Men det kan jo hende du blir normal likevel har inntrykk av at det bare har med flaks å gjøre Anonymkode: ff91e...048 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg fødte for 11 mnd siden, og jeg ser ikke ut som før Men det kan jo hende du blir normal likevel har inntrykk av at det bare har med flaks å gjøre Anonymkode: ff91e...048 Kan jeg spørre om hva som er annerledes hos deg? Anonymkode: 9ca0c...a0f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 Det høres ut som sånn jeg ble etter fødsel, jeg har fremdeles ikke blitt «normal» igjen og det er 3 år siden jeg fødte, så det er nok sånn jeg kommer til å være hvis jeg ikke opererer meg. Men det har bare gått 6 uker hos deg og for mange så vil det bedre seg med tiden, du må la det gå minst 1 år før du kan se hvordan det vil bli til slutt, så gi det tid og prøv å ikke stresse for mye med det selv om det kan være vanskelig. Anonymkode: f1fc4...e91
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 Det er litt tidlig å konkludere. Kanskje du er heldig og det blir mer som før. Noen blir jo det, andre er permanent litt "ommøblerte" nedentil. Anonymkode: f23f1...ed1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Takk for at du deler. Håper skjedeåpningen min lukker seg litt mer i løpet av året 😊 Anonymkode: 9ca0c...a0f Det er godt mulig den gjør. Kan også hende den ikke gjør det, da vurderer du og en gynekolog hvor store plagene er - og så kommer en eventuell operasjon på bordet i verste fall Lykke til! Ikke heng deg opp i de seks ukene. Som sagt, underlivet mitt så ut som en kjøttkake på det tidspunktet 😛 Ble bra likevel! Mamasitas skrev (4 minutter siden): Det blir bedre men hu blir aldri som før😆 Det kan det fint bli. Jeg er ekstremt kritisk til egen kropp (tidligere psykologbehandlet pga syke komplekser), og jeg kan oppriktig si at den ser og kjennes helt normal ut. Anonymkode: 51ada...856
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #11 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Kan jeg spørre om hva som er annerledes hos deg? Anonymkode: 9ca0c...a0f Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den 😅 Men åpningen eller skjedekransen (tror jeg den heter, kan ikke fagspråket 😆) har liksom blitt slappere og henger lengre ned på en måte. Når jeg sitter vanlig på do kan jeg se den. Deg kunne jeg ikke før, da måtte jeg bruke speil. Føler alt bare henger og dingler liksom 😆 Føler meg ikke veldig sexy, men mannen har heldigvis aldri kommentert noe. Anonymkode: ff91e...048
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå