Gå til innhold

Barnet vår vil kun be noen få i klassen sin, når er dette greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hn fyller 12 år til Tirsdag, så vi tenkte og feire hn neste helg, vi har hatt alle av samme kjønn helt siden første, hn går nå i 6 klasse, og hn blir heller ikke bedt i alle bursdager mer, flere begynte allerede da de fylte 10 år.

er 17 av samme kjønn i klassen, hn vil be 4 av sine nærmeste på overnattingsbursdag + 2 barnet gikk i bhg med , som går på en annen skole, hn har kjent med de siden de var helt små, de begynner på samme ungdomsskole da alle sammen.

Så hva tenker dere?

Anonymkode: 3d168...461

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit👍🏻

Anonymkode: d33ab...e32

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

4 av 17 i den alderen tenker jeg er helt innafor. 

Men ikke invitere på skolen :) 

Anonymkode: a3f08...b4d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit, de er ikke småbarn lenger. Så lenge det ikke bare er noen få som utelukkes, men isteden noen få som blir bedt, så er det greit.

Anonymkode: e705e...c1c

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe problem, det har flere gjort siden 4-5 klasse her hos oss. Så lenge man inviterer privat og ikke på skolen så er det greit. 

Skrevet

Under en tredjedel er helt ok! Men vil du være diskret, så inviter utenom skolen!

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Når man ber så få, synes jeg det er greit uansett hvor gamle de er. Så lenge man ikke leverer ut invitasjoner på skolen, og man ber under halvparten er det helt innafor. 

AnonymBruker
Skrevet

Det tenker jeg er helt greit!

Har selv vært 1 av 2 som ikke ble invitert når de 27 andre i klassen ble invitert. Det er i sånne situasjoner jeg tenker at det ikke er greit. 

Anonymkode: 274cd...c2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit, men ikke del ut invitasjon på skolen.

Anonymkode: 04f3d...5bb

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar

innbydelsen er sendt på sms til de barna det gjelder :)

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet helt greit, siden flertallet ikke er invitert. Det dumme med denne måten å gjøre det på, er at det ofte er noen som aldri er en av de som får invitasjon. Altså som aldri blir invitert i bursdag💔 Hilsen lærer som har opplevd noen knuste barn pga dette😔

Anonymkode: 34eaa...2e9

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om invitasjonene blir delt ut privat,  vil de "utelatte" barna få vite om en  bursdag de ikke ble invitert til da slikt snakkes om på skolen. Jeg er selv mor til en 4.klassing med bursdsg i okt. Så langt har hele klassen eller alle med samme kjønn blitt invitert I  bursdag,  da vi som forldregruppe ikke ønsker å skape ekskludering.  Tror nok vi fortsetter med det også de neste årene. 

Anonymkode: 127e4...b27

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det går greit når de er så store som 12 år. Min sønn blir også 12 i år, og han sier at han ikke vil ha selskap i år. Vi har alltid invitert alle guttene i klassen, og det har vært mye bråk og styr hver gang. I fjor var det helt texas. Vi kommer til å la ham invitere de tre nærmeste kompisene på en liten feiring i stedet. 

Anonymkode: 18b4a...7df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min yngste er 11 år. Hun ønsker ikke å feire bursdag i år da hun ikke orker en stor bursdag. De tre beste venninnene hennes har heller ikke feiret bursdag pga dette, så i stedet for å feire bursdag, så drar de på badeland sammen i en dag. 

Anonymkode: dda18...473

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Trist hvordan foreldre legger til rette for utestenging. Vi har leid skolens gymsal/kjøkken gratis og hatt bursdag for alle 25 barna der, gikk superfint. De med masse energi, da sånn cirka alle gutta, kunne sparke fotball i skolens ballbinge innimellom mens jentene satt inne og skravlet etter at kakene var fortært. Vi har også leid fritidsklubben for 300 kr og hatt bursdag der for 18 stk, gikk helt fint. Noen spilte biljard, noen lekte gjemsel, noen spilte PS4 og noen danset. Null stress. Det var også inne på et skoleområde. Hvis barnet har sosial angst og ikke klarer et selskap med klassen sin så skjønner jeg det naturligvis godt, men her virker det som om foreldrene ikke engang gidder å legge hodet i bløt i 10 sekunder for å finne ut av hvordan alle i en definert gruppe kan inkluderes. Det er ufattelig vondt å være en av de få som aldri inviteres til noen. 

Anonymkode: ed836...30d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4/29/2022 den 21.56):

Hn fyller 12 år til Tirsdag, så vi tenkte og feire hn neste helg, vi har hatt alle av samme kjønn helt siden første, hn går nå i 6 klasse, og hn blir heller ikke bedt i alle bursdager mer, flere begynte allerede da de fylte 10 år.

er 17 av samme kjønn i klassen, hn vil be 4 av sine nærmeste på overnattingsbursdag + 2 barnet gikk i bhg med , som går på en annen skole, hn har kjent med de siden de var helt små, de begynner på samme ungdomsskole da alle sammen.

Så hva tenker dere?

Her begynner de å invitere noen få fra 5.klasse.

Anonymkode: 6428b...ab9

AnonymBruker
Skrevet

hva om hvert eneste barn bare skal invitere en håndfull jevnaldrende til sine bursdager.  

0g så har du noen få barn som egentlig ikke står nærme nok noen av de andre barna. Disse risikerer jo selvfølgelig å bli utelatt fra hver eneste bursdag. Hadde dette vært snakk om bare noen få bursdager man ikke blir invitert til, så er det vel ingen "big deal" altså. Men det kan faktisk være noen som risikerer å bli utelatt fra hvert eneste selskap. 

:danser: 

Anonymkode: fa58a...662

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er dette greit. Når man har bursdag må man få velge selv hvem som skal komme. Det er ikke greit å stenge ute 1-2 i klassen synes jeg, men å invitere kun de man leker mest med er selvsagt helt ok. 

Det vil selvsagt føre til at noen barn får komme i flere bursdager enn andre, men gjør det noe? Tåler ikke barn å ikke få være med på alt? 

Anonymkode: 09de3...13e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

hva om hvert eneste barn bare skal invitere en håndfull jevnaldrende til sine bursdager.  

0g så har du noen få barn som egentlig ikke står nærme nok noen av de andre barna. Disse risikerer jo selvfølgelig å bli utelatt fra hver eneste bursdag. Hadde dette vært snakk om bare noen få bursdager man ikke blir invitert til, så er det vel ingen "big deal" altså. Men det kan faktisk være noen som risikerer å bli utelatt fra hvert eneste selskap. 

:danser: 

Anonymkode: fa58a...662

Det er dette som er så fælt.

Folk tenker ikke over at dette er en mulighet, men det er det absolutt. I tillegg et større problem enn mange forstår.

Det er hvert år mange barn som aldri blir bedt i noen bursdager gjennom året. 

Anonymkode: 37139...4b4

Skrevet

Her på skolen inviterer man hele klassen eller alle av samme kjønn til og med det året man fyller 10 år. 

Etter det inviterer man de man vil, gjerne fra flere forskjellige klasser/skoler/aktiviteter. Det syns jeg er innafor. Mitt barn har til de grader blitt plaget av et annet barn på skolen som spytter, slår, dytter, kommer med stygge kommentarer og ødelegger mitt barn sine ting, og jeg vil ikke utsette mitt barn for å måtte feire bursdag med vedkommende hvis barnet ikke vil. 

Vi inviterer imidlertid ikke alle utenom det ene barnet, det hadde ikke vært greit. Mitt barn inviterer derfor i år 4 av samme kjønn fra klassen, 4 fra andre klasser, 2 søskenbarn, nabobarnet og 2 fra en fritidsaktivitet. 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...