AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Er det noen her som kan hjelpe meg med følgende: Skal til utlandet for et par måneders tid, og tenker ha med meg et lite arsenal av vitaminer og kosttilskudd som jeg bruker jevnlig. Ikke noe spesielle greier, kun vanlige vitaminer, omega 3, jod, selen, sink og litt annet. Det er jo endel bokser til sammen, så lurer på om jeg kan putte pillene oppi et par bokser, istedenfor å ha med meg alle boksene? Eller må det være samsvar mellom innhold og boks som beskriver innholdet? Er det lov til å ha med seg "masse" vitaminer og tilskudd i sikkerhetskontrollen? Og regnes omega-3 kapsler som væske? Håper noen kan dele litt info til ei som snart skal på tur ❤️ Anonymkode: 380b9...616
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Du kan ta det med - i dine egne bokser. Kun A og B preparater som må i original emballasje. Grensen hvor hvor mye du kan ta med deg, må du nok lese om i tollbestemmelsene for ankomstlandet. Tror ikke omega kapsler regnes som væske Anonymkode: 31a38...262
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan ta det med - i dine egne bokser. Kun A og B preparater som må i original emballasje. Grensen hvor hvor mye du kan ta med deg, må du nok lese om i tollbestemmelsene for ankomstlandet. Tror ikke omega kapsler regnes som væske Anonymkode: 31a38...262 men dobbelsjekk med flyselskapet ang kapslene Anonymkode: 31a38...262
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): men dobbelsjekk med flyselskapet ang kapslene Anonymkode: 31a38...262 Takk for svar, jeg skal sjekke nærmere ang. kapslene! Anonymkode: 380b9...616
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 Alt som har med tabletter og gjøre skal være i originalemballasje. Hvis du blir sjekket så kan du risikere at de må teste at det ikke er noe ulovlig. Når du kommer til utlandet f.eks så vet jo ikke de hva tablettene er. De må ha anledning og lese hva de inneholder. Selv om det er på norsk så har de sine måte og finne ut av ting på. Alle kan jo si det er vitaminer også er det noe annet. Anonymkode: e6a33...7bf 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Alt som har med tabletter og gjøre skal være i originalemballasje. Hvis du blir sjekket så kan du risikere at de må teste at det ikke er noe ulovlig. Når du kommer til utlandet f.eks så vet jo ikke de hva tablettene er. De må ha anledning og lese hva de inneholder. Selv om det er på norsk så har de sine måte og finne ut av ting på. Alle kan jo si det er vitaminer også er det noe annet. Anonymkode: e6a33...7bf Ja ok, det høres jo logisk ut. Jaja, gøy å være på reisefot som vitamin-entusiast! Takk for svar! Anonymkode: 380b9...616 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 En løsning kan jo være å kjøpe multivitamin så trenger du ikke mer enn 1 boks Og med mindre du har en sykdom så er det uansett sjeldent nødvendig med tilskudd det meste du ramser opp her utenom jod og omega3 eller d-vit på vinterstid, så lenge man spiser sunt og variert, så kroppen din klarer seg nok helt fint på ferie uten alle tilskuddene Det meste blir bare dyr urin for å være helt ærlig. Anonymkode: 6d7ea...108
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En løsning kan jo være å kjøpe multivitamin så trenger du ikke mer enn 1 boks Og med mindre du har en sykdom så er det uansett sjeldent nødvendig med tilskudd det meste du ramser opp her utenom jod og omega3 eller d-vit på vinterstid, så lenge man spiser sunt og variert, så kroppen din klarer seg nok helt fint på ferie uten alle tilskuddene Det meste blir bare dyr urin for å være helt ærlig. Anonymkode: 6d7ea...108 Takk for innspill, god idè med et multivitamin. Jeg har vært igjennom en lengre stressperiode hvor jeg ikke har klart å få i meg allverdens av mat, så kroppen trenger en boost av litt ekstra tilskudd. Har brukt endel tid på å finne gode tilskudd som ikke har all verdens tilsetningsstoffer i seg. Men skal se om jeg finner noe OK multivitamin jeg kan dytte i meg i et par måneder! Takk for svar 💐 Anonymkode: 380b9...616
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 Mulig jeg er helt på villspor men jeg tror faktisk at vitaminer og kosttilskudd er å få kjøpt i de aller fleste land i verden, kanskje til og med billigere enn i Norge. Anonymkode: 024cc...539
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Takk for innspill, god idè med et multivitamin. Jeg har vært igjennom en lengre stressperiode hvor jeg ikke har klart å få i meg allverdens av mat, så kroppen trenger en boost av litt ekstra tilskudd. Har brukt endel tid på å finne gode tilskudd som ikke har all verdens tilsetningsstoffer i seg. Men skal se om jeg finner noe OK multivitamin jeg kan dytte i meg i et par måneder! Takk for svar 💐 Anonymkode: 380b9...616 OT: det er vel ikke mange norske kosttilskudd som har tvilsomme tilsetningsstoffer? kanskje noen uker i utlandet som du planlegger hjelper på spisingen? litt annerledes mat, sunnere kanskje, andre rammer? god tur! Anonymkode: 54d86...227 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 Dette er kanskje avsporing, men det er godt ment. Har du fått beskjed fra lege om å ta disse tilskuddene? Har du bl.a. fått mål jodstatus i døgnurin? Anonymkode: e408e...1d9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 Du bør ha det i originalboksene så toll ser hva det er Anonymkode: d341d...d6a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå