JERKYLL Skrevet 5. november 2005 #1 Skrevet 5. november 2005 (endret) Hei Ja kan en stole på psykologen sin Det har kommet fram at John Sandstrøm hadde revolver under Holmgang på tv 2! Dette skjedde vissnok for et par år siden,-uff ja.-Ja jeg tviler på om jeg tar en time hos denne psykologen en gang i framtiden Pressetaltsmann Per Edgar Kokkvoll sier i VG at denne mannen er ekstremt lite egnet til å gi andre råd!! Hva mener du?? Endret 6. november 2005 av JERKYLL
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2005 #2 Skrevet 6. november 2005 Ja en blir mer og mer skeptisk til psykologer etter avsløringene om bestillte lege erklæringer i rettsystemet for at kriminelle skal få lettere soning. Ja at de opptrer som cowboyer i tv debatter med revolveren klar.- er pinlig.
Transe Skrevet 7. november 2005 #3 Skrevet 7. november 2005 Nei, det er det lenge siden jeg gjorde som psykloger som gruppe,men stoler på enkelte etter vurdering.
JERKYLL Skrevet 9. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2005 Ja du har et stort poeng der:) En må vurdere psykologer inviduelt.-men en blir jo betenkt når slike menn opptrer uaktsomt i det offentlige rom
Gjest TomKrus Skrevet 10. november 2005 #5 Skrevet 10. november 2005 Nei, jeg blir ikke det. Eller er du skeptisk til sivilingenører etter dr. englestøv, eller sintef-forskeren som forgiftet sin kone? Kanskje du er det, men i så fall har du bare deg selv å takke fordi du forringer din livskvaltitet ved å være ubegrunnet skeptisk og redd.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 10. november 2005 #6 Skrevet 10. november 2005 Jeg lurer på hvordan han kom inn i TV2 med pistol.
Gjest TomKrus Skrevet 10. november 2005 #7 Skrevet 10. november 2005 Jeg lurer på hvordan han kom inn i TV2 med pistol. ← Han var ikke muslim...?
Far til 2 Skrevet 10. november 2005 #8 Skrevet 10. november 2005 Jeg er overbevist om at det finnes en mengde uegnede fagfolk rundt om. Og det kan nesten synes som om de som er mest uegnet er nærmest toppen (dvs politikerene) mht å fungere som rådgivere. Hvordan noen av disse "rådgiverene" har kommet så langt er for meg helt uforstålig. Når det er sagt finnes det sikkert en mengde fagfolk som utfører et kjempegodt arbeid. Men disse synes ikke å nå like høyt opp i hirarkiet. Kansje det er på tide "å snu pyramidene" igjen ?
JERKYLL Skrevet 10. november 2005 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2005 Nei, jeg blir ikke det. Eller er du skeptisk til sivilingenører etter dr. englestøv, eller sintef-forskeren som forgiftet sin kone? Kanskje du er det, men i så fall har du bare deg selv å takke fordi du forringer din livskvaltitet ved å være ubegrunnet skeptisk og redd. ← Hei! Nei jeg er ikke skeptisk til alle sivilingenører som du tror -En psykolog har embetseksamen.-som innebærer at han arbeider med levende individer,dvs mennesker. Dette er ikke hvilket som helst yrke,-det er tross alt en tredje del av befolkningen som en eller annen gang har behov for litt hjelp av dem. Det vil si at de sitter på en høy stilling,-som innebærer et stort ansvar og tillitsforhold til mennesker.-Og det å stole på en psykolog er en selvfølge,-og når profilerte psykologer som John Sandstøm opptrer som det han gjør- er det pinlig.
Gjest King James II Skrevet 10. november 2005 #10 Skrevet 10. november 2005 Man kan stolr på psykologer. Men stol aldri på en Psykolog som siterer Freud
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #11 Skrevet 11. november 2005 Uavhengig av medieomtale og skandaløst rykte (psykologen John S.), ville jeg da aldri ha stolt på ham uansett hvor flink folk måtte si at han er. Jeg har øyne selv som ser. Og når jeg ser ham på bilder og på TV, sier min magefølelse meg at han ikke er til å stole på - som person - uavhengig om han er psykolog eller gatefeier. Når man ikke liker trynet på noen ditcher jeg ikke ned en yrkesgruppe av den grunn da, halloen.
Gjest Bonita Mamacita Skrevet 11. november 2005 #12 Skrevet 11. november 2005 (endret) John er en flott fyr! Endret 11. november 2005 av Bonita Mamacita
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #13 Skrevet 11. november 2005 John er en flott fyr! ← Så fint for deg. Personlig så liker jeg ham ikke. Han virker svært lite hyggelig og svært lite sympatisk.
JERKYLL Skrevet 11. november 2005 Forfatter #14 Skrevet 11. november 2005 Jeg er overbevist om at det finnes en mengde uegnede fagfolk rundt om. Og det kan nesten synes som om de som er mest uegnet er nærmest toppen (dvs politikerene) mht å fungere som rådgivere. Hvordan noen av disse "rådgiverene" har kommet så langt er for meg helt uforstålig. Når det er sagt finnes det sikkert en mengde fagfolk som utfører et kjempegodt arbeid. Men disse synes ikke å nå like høyt opp i hirarkiet. Kansje det er på tide "å snu pyramidene" igjen ? ← Hei Ja kanskje en skulle snu pyramiden,-la godt allminelige hardt arbeidene folk komme inn på stortinget.-Det var det Jens Bjørnebo nevnte engang:) Ja dårlige rådgivere finnes i alle lag som du nevner,-til og med psykologen har blitt det Nei den beste rådgiver en kan ha.-er en selv
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #15 Skrevet 11. november 2005 Hei Ja kanskje en skulle snu pyramiden,-la godt allminelige hardt arbeidene folk komme inn på stortinget.-Det var det Jens Bjørnebo nevnte engang:) Ja dårlige rådgivere finnes i alle lag som du nevner,-til og med psykologen har blitt det Nei den beste rådgiver en kan ha.-er en selv ← Klokt sagt. Den beste rådgiver en kan ha er seg selv og sin egen magefølelse. På den annen side: det er når et menneske psykisk sett er litt svakere enn normalt (single i husstanden, lite nettverk, arbeidsnarkoman, etter et samlivsbrudd, dødsfall i familien, m.m.) at man trenger noen andre å støtte seg til også, fordi ingen er sterke alene hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå