Bjørga Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 men de kan ikke før om noen dager, evt en uke, hvordan gjør dere det med andre henvendelser i mellomtiden? Jeg har en annonse nå der noen viser stor interesse, men ikke kan komme å se/ hente tingen med en gang, og jeg føler da at jeg har et lite dilemma dersom noen kontakter meg i mellomtiden. Hvordan løser dere det?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Den som gir meg penger først vinner Anonymkode: 5773c...4f3 10
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Kan du ikke bare svare at det er mulig så lenge ingen andre ønsker å kjøpe i mellomtiden? Ikke uvanlig å selge til første som henter for å bli kvitt det qå fort som mulig. Anonymkode: e58ff...565 13
Bjørga Skrevet 29. april 2022 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2022 Takk for svar! Jeg skrev til den potensielle kjøperen at hun kunne komme å se i neste uke (slik hun ba om), men ikke noe mer avklaring enn det. Bør jeg skrive igjen, noe ala "Hei, skulle bare si at dersom noen kommer tidligere, så selger jeg til dem". Føler det blir så dumt, og jeg har en god følelse på henne. Føler også at det blir litt kjipt å plutselig skrive "Hei, tingen ble solgt til noen andre" før hun skal komme. JA jeg overtenker Men det er snakk om rundt 7000,-
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 Ved slike henvendelser gir jeg beskjed om at det er førstemann til mølla, og at jeg ikke holder av. Men hvis tingen ikke er solgt innen den tid så er det ok. Anonymkode: fa784...182 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 Jeg pleier å be om et depositum. Hvis jeg f.eks. selger noe som til 5.000 ber jeg om depositum på 1.000. Hvis de ikke dukker opp til avtalt tid beholder jeg depositumet. Anonymkode: 91b77...010 2
Gjest Lunaris Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 Har brent meg på dette så mange ganger. Har lært at det eneste sin gjelder nå, er førstemann til mølla. Altså, den første som henter, får kjøpe. Ikke den første som ønsker å komme og se. De som ønsker å komme og se, kaster ofte bare vekk tida di uansett.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 Jeg selger til den første som er interessert, for det føler jeg er rettferdig. Jeg forventer ikke at folk skal hente fem min etter at annonsen er publisert, så i praksis holder jeg jo av tingen til de kan komme, f eks neste dag. Da svarer jeg de neste henvendelsene med tingen er reservert, men dersom det ikke blir noen avtale, kontakter jeg dem. Man kan redigere annonsen og skrive at tingen er reservert. Noen ganger kommer førstemann, noen ganger går tingen til noen lenger ned på lista. Anonymkode: 06f7f...a24
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 Førstemann til mølla. Noe annet er idioti. Noen ganger tror folk å handle på Finn er som å handle i butikken. Anonymkode: aa732...d0f 3
missmcbeal Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 Alltid førstemann til mølla som kan hente/kjøpe. De som vil komme å se om en uke hadde jeg svart at jeg ikke holder av så lenge, men at de kan få komme å se om den fortsatt er til salgs om en uke. Dette er noe man absolutt ikke trenger å ha dårlig samvittighet for. Jeg vet at erfaring at mange som sier de er interessert plutselig ikke er interessert lenger, og til og med glemmer å si fra at de ikke kommer, eller ikke dukker opp til avtalt tid uten å si fra. 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 For det første så lar jeg ingen komme og «se» på varen. Jeg er ingen butikk og det er bilder av gjenstanden i annonsen. Dersom de fortsatt ikke vet hvordan gjenstanden ser ut så får de enten dra i en butikk som fører gjenstanden eller se nøyere på bilder. De eneste som får adressen min er de som skal kjøpe varen, ikke «se» på den. For det andre så er det førstemann til mølla. Det er lite vits i å gå glipp av en seriøs kjøper fordi du har holdt varen av til en som skal «se» på den neste uke… I 90% av tilfellene så dukker ikke disse opp uansett. Anonymkode: c1ddc...721 7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For det første så lar jeg ingen komme og «se» på varen. Jeg er ingen butikk og det er bilder av gjenstanden i annonsen. Dersom de fortsatt ikke vet hvordan gjenstanden ser ut så får de enten dra i en butikk som fører gjenstanden eller se nøyere på bilder. De eneste som får adressen min er de som skal kjøpe varen, ikke «se» på den. For det andre så er det førstemann til mølla. Det er lite vits i å gå glipp av en seriøs kjøper fordi du har holdt varen av til en som skal «se» på den neste uke… I 90% av tilfellene så dukker ikke disse opp uansett. Anonymkode: c1ddc...721 Folk kommer jo og ser i den forstand at de kan ombestemme seg når de ser tingen… Anonymkode: 06f7f...a24 1
Million Skrevet 30. april 2022 #15 Skrevet 30. april 2022 Jeg sier klart i fra at det er førstemann til mølla som gjelder. Jeg holder ikke av en ting i en uke, bare fordi vedkommende KANSKJE skal ha den men må komme og se først! Hva er det for noe tull og urealistiske forventninger? Det er jo ingen som kan forvente at varer blir holdt av på den måten. Ved et par tilfeller har den interesserte personen da sagt at de kan vippse halvparten av beløpet for varen, for å vise at de er seriøse. Da har jeg sagt ja. En annen gang var det en som vippset hele beløpet med en gang fordi hun mente hun garantert skulle ha den, men kunne ikke komme og hente før om en uke. Men nei, jeg holder ikke av noe i en uke uten videre. Det er førstemann som kommer med pengene som får kjøpe varen. 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #16 Skrevet 30. april 2022 Bjørga skrev (17 timer siden): men de kan ikke før om noen dager, evt en uke, hvordan gjør dere det med andre henvendelser i mellomtiden? Jeg har en annonse nå der noen viser stor interesse, men ikke kan komme å se/ hente tingen med en gang, og jeg føler da at jeg har et lite dilemma dersom noen kontakter meg i mellomtiden. Hvordan løser dere det? Jeg selger ikke til folk som vil «komme og se». Jeg selger brukte ting for en ok sum, jeg driver ikke en butikk. Mann må forplikte seg til å kjøpe, og så hente. Gidder man ikke det kan man gå på en bruktbutikk eller noe. Liker man ikke tingen likevel? Da selger man den igjen. Anonymkode: 394da...e57 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #17 Skrevet 30. april 2022 Send melding til henne at du selger til den første som kjøper, og si beklager, kan ikke vente en uke. Men hvis varen ikke er solgt kan hun komme og se. Husk, du skal selge en vare og ikke gjøre en vennetjeneste. Vær litt proff og innta den rollen. Anonymkode: 49b73...c9a 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #18 Skrevet 30. april 2022 Skriv dette «flere er interressert, og jeg har sagt ja til at en annen kan komme å se før deg. Følte det var ryddig å informeere deg. Skal ikke vedkommende ha den, gir jeg beskjed og avtalen vår står så lenge ingen andre interwsserte duller opp i mellomtiden» Anonymkode: 02cb9...94b 1 1
Apis Skrevet 30. april 2022 #19 Skrevet 30. april 2022 Bjørga skrev (21 timer siden): men de kan ikke før om noen dager, evt en uke, hvordan gjør dere det med andre henvendelser i mellomtiden? Jeg har en annonse nå der noen viser stor interesse, men ikke kan komme å se/ hente tingen med en gang, og jeg føler da at jeg har et lite dilemma dersom noen kontakter meg i mellomtiden. Hvordan løser dere det? Jeg ber vedkommende ta kontakt igjen, før de reiser, i tilfelle gjenstanden er solgt i mellomtiden. 1
Mamajune11 Skrevet 30. april 2022 #20 Skrevet 30. april 2022 Bjørga skrev (21 timer siden): men de kan ikke før om noen dager, evt en uke, hvordan gjør dere det med andre henvendelser i mellomtiden? Jeg har en annonse nå der noen viser stor interesse, men ikke kan komme å se/ hente tingen med en gang, og jeg føler da at jeg har et lite dilemma dersom noen kontakter meg i mellomtiden. Hvordan løser dere det? Første mann til mølla her. Med mindre de tilbyr meg ekstra penger for å holde av varen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå