Gå til innhold

Bedre psykisk helse etter bytte av jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg byttet jobb for 6 måneder siden innen samme fagfelt. Den nye jobben var ikke helt som forespeilet, og arbeidsdagene er veldig kjedelig og mye rutinepreget arbeid. Det positive er et fint selskap og veldig godt arbeidsmiljø. Den gamle jobben min har jeg jobbet i mange år, med ekstrem arbeidsmengde - men også mange spennende utfordringer å jobbe med. 

Det var mye brannslukking i gamle jobben pga alt for mye å gjøre. I gjennom disse årene ble jeg utbrent en periode, og utviklet angst som enda preger meg litt idag (5 år senere), men er stort sett borte nå etter mye jobb med det 😊 jeg var borte i foreldrepermisjon en periode og det var interessant at angsten var ikke-eksiterende i permisjonen, men kjente at den kom litt tilbake når jeg var tilbake på jobb igjen. Det jeg ser nå etter 6 måneder i ny jobb er at angsten er stort sett er ikke-eksiterende! Jeg har tenkt veldig på om det rett og slett ble alt for mye å gjøre over mange år i gamle jobben, konstant overarbeidet og at dette var kroppen sin måte å si i fra på?

Grunnen til at jeg tenker på dette er fordi jeg har angret litt på at jeg byttet jobb fordi det ikke ble helt som forespeilet i nyjobben, og jeg har nå fått tilbud om å komme tilbake til gamle jobben…magefølelsen sier ja, fordi jeg hadde så mye spennende å jobbe med og at jeg savner det en del, men den sier også nei og kjenner at jeg blir litt angstfull av tanken på å gå tilbake. Skikkelig merkelig at jeg føler det sånn om tilbudet egentlig. Er det noen flere som har fått bedre psykisk helse ved bytte av jobb? 😅

Anonymkode: 4025e...3b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg! Og veldig glad jeg byttet. Hadde 100% fast stilling, men etter noen år orket jeg kun 60-70%. Var mye frem og tilbake med sykemeldinger, aap osv. Til slutt kjente jeg meg ikke igjen. Selvfølelsen var svært lav, både psykisk og fysisk helse relativt dårlig, hadde angst stort sett hver dag. Nå har jeg byttet den ut i en 100%  vikariat og angret aldri på valget.  Mye bedre psykisk helse,  nesten som å være meg selv igjen.  Fleksibel jobb med lite press.  

Anonymkode: 790da...d2d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...