AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Del Skrevet 29. april 2022 Det er så irriterende! Telefonen plinger nesten daglig med sms-er fra ukjente telefonnumre som har sendt meg «talemeldinger» eller ber meg trykke på linker. Åpner selvfølgelig ingen av meldingene, bare sletter med en gang. Er det bare meg? Kan det være en spesiell grunn til at disse meldingene kommer til mitt nummer, og kan jeg gjøre noe for å blokkere dem? Anonymkode: e7671...e0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinky Skrevet 29. april 2022 #2 Del Skrevet 29. april 2022 Jeg også! Irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Del Skrevet 29. april 2022 Blir helt gæren. Det er jo forskjellige norske numre hver gang, umulig å blokkere. Anonymkode: e7671...e0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Del Skrevet 29. april 2022 Jeg får også! Anonymkode: ea6ad...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. april 2022 #5 Del Skrevet 29. april 2022 (endret) Jeg har (enda) ikke fått noen slike, men har lest om den typen svindel i artikler om temaet i Nettavisen. Tror svindlerne bare sitter og pøser ut spam-svindel til helt tilfeldige norske telefonnummere. De er jo nødt til å treffe blink og komme til aktive nummere på en del av forsøkene sine, og de bruker jo datamaskiner til dette så det koster dem ikke noe. I samme artikkelserie om svindel på sms og telefon, sto det at nordmenn/Norge mottar MANGE flere slike mobil-svindelforsøk enn Sverige og Finland, for eksempel. Hvorfor det? Jo, det er fordi vi generelt har mere penger, er mer godtroende fordi vi tror det beste om folk, og lar oss lettere lure. Endret 29. april 2022 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 29. april 2022 #6 Del Skrevet 29. april 2022 Ikke sms her men har fått en del svindel telefoner fra Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Del Skrevet 29. april 2022 Jeg får også! Er i tillegg veldig plaget av oppringninger fra UK. Svarer selvfølgelig aldri, men det er irriterende å få slike oppringninger flere ganger om dagen hver eneste dag i flere år. Jeg står ikke i telefonkatalogen så skjønner ikke hvor disse svindlere har nummeret mitt fra. Anonymkode: a7b69...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #8 Del Skrevet 29. april 2022 Ja. Hele tiden. Begynte like etter nyttår med masse spam. Nå har det begynt å tikke inn talemeldinger. Når jeg sjekker hvem det er som sender ut disse meldingene så kommer de fra masse random folk i Norge. Ofte eldre menn av en eller annen grunn. Litt Facebook stalking antyder at de bruker numrene fortsatt eller så er det ikke så lenge siden de var i bruk sist. Vet ikke hvordan sånt funker. Det har kanskje litt å si hva slags abonnement man bruker? Jeg bruker ice. Anonymkode: 22333...bc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. april 2022 #9 Del Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg får også! Er i tillegg veldig plaget av oppringninger fra UK. Svarer selvfølgelig aldri, men det er irriterende å få slike oppringninger flere ganger om dagen hver eneste dag i flere år. Jeg står ikke i telefonkatalogen så skjønner ikke hvor disse svindlere har nummeret mitt fra. Anonymkode: a7b69...b1a Nummeret ditt KAN ha vært brukt av et firma eller noe tidligere. Det er en mulighet, og at det står trykket eller opplyst en plass som disse folkene i UK finner det. Opplevde samme med oppringninger fra Tyskland i lang tid en gang i tiden da vi hadde fasttelefon. Noen prøvde å faxe til vårt tlf nr, gjerne midt på natten, og vekket oss. Det viste seg at et stålfirma hadde hatt vårt tlf nr som fax nr en gang i tiden 😛 Jeg klarte å spore opp firmaet som drev og prøvde å sende disse faxene, sendte dem en engelsk fax fra jobben og forklarte at nummeret ikke lenger tilhørte stålfirmaet, vennligst prøv noe annet... Da ble det stille 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #10 Del Skrevet 29. april 2022 Jeg ble oppringt av vanlige norske folk som sa de hadde ubesvart anrop fra mitt tlf nr. Jeg hadde ikke ringt dem. Så sannsynligvis er det noen svindlere som bruker tilfeldige norske nr og ringer rundt. Kontaktet teleoperatør som sa at de bruker nummeret kort tid før de bytter til et nytt. Er ikke lett da å få blokkert dem nei. Hvorfor blir disse svindlerne lei? Er vi så godtroende og lett å lure? Anonymkode: b28cf...147 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #11 Del Skrevet 29. april 2022 Million skrev (2 minutter siden): Nummeret ditt KAN ha vært brukt av et firma eller noe tidligere. Det er en mulighet, og at det står trykket eller opplyst en plass som disse folkene i UK finner det. Opplevde samme med oppringninger fra Tyskland i lang tid en gang i tiden da vi hadde fasttelefon. Noen prøvde å faxe til vårt tlf nr, gjerne midt på natten, og vekket oss. Det viste seg at et stålfirma hadde hatt vårt tlf nr som fax nr en gang i tiden 😛 Jeg klarte å spore opp firmaet som drev og prøvde å sende disse faxene, sendte dem en engelsk fax fra jobben og forklarte at nummeret ikke lenger tilhørte stålfirmaet, vennligst prøv noe annet... Da ble det stille 😄 Ja, det kunne jo vært en forklaring men jeg har hatt samme telefonnummer siden 2001, og den gangen var det fra en ny serie. Og det er oppringninger til alle døgnets tider, ikke bare i "kontortiden". Anonymkode: a7b69...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. april 2022 #12 Del Skrevet 29. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, det kunne jo vært en forklaring men jeg har hatt samme telefonnummer siden 2001, og den gangen var det fra en ny serie. Og det er oppringninger til alle døgnets tider, ikke bare i "kontortiden". Anonymkode: a7b69...b1a Ergelig å oppleve sånt. Kanskje telefonnummeret ditt er litt likt et annet telefonnummer som er mye brukt i UK, sånn at kanskje bare én tastefeil (et siffer) er nok til at samtalen havner hos deg? Det har jeg opplevd selv. Det var ETT siffer feil, det siste, og dermed ble det til mitt telefonnummer. Ble en del oppringninger en periode, men det ga seg heldigvis. Har hatt mitt nr siden 2008. Endret 29. april 2022 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #13 Del Skrevet 30. april 2022 Ja, det kommer et par per dag. Men SMS-appen min (Google messages) filtrerer dem ut, så det plinger aldri. Anonymkode: 4c710...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #14 Del Skrevet 30. april 2022 Hvordan funker sånn sms-app?? Anonymkode: e7671...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #15 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan funker sånn sms-app?? Anonymkode: e7671...e0c https://support.google.com/messages/topic/6211783 Anonymkode: 4c710...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #16 Del Skrevet 30. april 2022 Samme her. 5 stk på 1.5 dager. Samt tlf fra Tyskland Anonymkode: 8d1c7...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 30. april 2022 #17 Del Skrevet 30. april 2022 (endret) Jeg har endelig funnet ut hvordan jeg blokkerer irriterende sms-avsendere på iPhone/iPad. Kan fortelle hvordan det gikk til: 1. Trykk på sms-en 2. Trykk øverst oppe på avsenderens nr eller navn. 3. Trykk på det merket som heter Info 4. Trykk på Blokker Endret 1. mai 2022 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #18 Del Skrevet 30. april 2022 Mannen har fått mange meldinger, jeg har ikke fått noen. Jeg har aldri blitt oppringt av «Microsoft» eller utenlandske nummer. Har fått en phishing-mail fra «Ikea» for noen år siden, ellers er det stille på den fronten også. Anonymkode: c81fc...161 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 1. mai 2022 #19 Del Skrevet 1. mai 2022 Den siste uka har det vært masse. Aldri fått såbbe voicemailer før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 1. mai 2022 #20 Del Skrevet 1. mai 2022 Har fått, men har jo ikke tatt i bruk tlf svar, da åker de ut av smsene mine😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå