AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Jeg har store barn og ingen nære venner. Kjenner jeg har begynt å grue meg til helgene, for det er ikke noe å finne på. Hva gjør dere andre som er i lignende livssituasjon på i helgene? Anonymkode: 3742f...c74 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Slapper av og koser meg. Anonymkode: ecd10...7d4 2
Gjest Geitis Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Må man finne på noe da? Jeg synes de helgene jeg ikke har noen planer er de beste helgene jeg.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 Det gjør jeg hver helg. Og jeg har aldri hatt barn. Trives som dette. Anonymkode: 19b61...248 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 Helger uten planer er de beste, synes jeg og Anonymkode: b2b69...926 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 Tror mange må lære seg og finne på ting alene. Anonymkode: 4eafe...f33 4 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 hva med å delta i telle-tråder her på Kvinneguiden? Anonymkode: 929e1...862 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 Dere som sier at helger uten planer er de beste, har kanskje en partner. Vi som ikke har det blir fryktelig ensomme i lengden, når man sitter hjemme alene helg etter helg Anonymkode: 01904...52d 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #9 Skrevet 29. april 2022 Går laaange turer i skogen, helst der jeg ikke treffer folk. Da går det fort fem seks timer og jeg får mange flotte naturopplevelser. Leser mye. Driver med hagearbeid. Har begynt å lære et instrument og øver en del. Ser tv. Koser meg. Anonymkode: 5789e...b19 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 Jeg ser serier på netflix o.l, går turer i skogen, fjellet på sommeren, i vinter hadde jeg sesongkort i alpinbakken her det er null stress å kjøre alene, går langrenn, leser bøker. Har utflyttede barn og vært singel i mange år, så vant med å gjøre ting alene. Har venner jeg finner på noe med innimellom selvfølgelig, men det jeg har skrevet over gjør jeg som regel alene. Anonymkode: 56b98...e40 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #11 Skrevet 29. april 2022 Koser meg som regel hjemme Anonymkode: ea865...718
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #12 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dere som sier at helger uten planer er de beste, har kanskje en partner. Vi som ikke har det blir fryktelig ensomme i lengden, når man sitter hjemme alene helg etter helg Anonymkode: 01904...52d Men når du har en helg som det her, og så en til, og så enda en - så tenker du jo (som du påpeker) at «dette trives jeg ikke med». Og det er en god og konstruktiv tanke. Den er ikke positiv, men den er god. Og når man tenker «dette trives jeg ikke med» så er det rasjonelle neste valget å endre sitt liv slik at man trives med det. Så, ts: Hva tenker du gjøre for å trives? Det er ditt liv. Lun du som lider om du mistrives - kun du som har evne, vilje og motivasjon til å drive frem endring. Jeg trives ikke med «ingen planer» helger flest. Så jeg velger det bort. Anonymkode: baaab...d24 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 Foreslår at du begynner med å finne bekjente du kan gjøre ting sammen med, kanskje blir det vennskap etter hvert. Det spørs hvor du bor, i små bygder kan det være vanskelig, men selv da kan du dra på helgearrangementer et stykke unna evt. Så mitt tips er å delta på ting som interesserer deg og som kan være litt sosialt. Meld deg på et kurs, gjerne noe som går over tid og som gir rom for å prates. Vær åpen og aktiv. Går du på spanskkurs kan du f eks foreslå at dere på kurset går ut på tapasrestaurant sammen, slik at det er lettere å bli kjent. Lokale omvisninger innen historie eller natur, der kan du finne likesinnede. Delta på felles turer i regi av Turistforeningen/lokale turlag. Håndarbeidskurs eller noe annet kreatibvt? Sjekk også muligheter på fb. Hey Woman er det noen grupper som heter, i Oslo f eks. Her finnes også grupper for single, grupper for folk som vil være sosiale etc. Her inviterer folk til pubrunde, spillkveld (ute), og turer, og alle kan bli med. I grupper for ulike interesser/hobbyer kan du også finne gode folk. Single kvinner over førti lever aktive liv, hvor venner er VIKTIG, og mange leter etter nye venner. Tenk bekjente først, å ha noen å gjøre ting med, så kan evt nærere vennskap oppstå over tid. Anonymkode: b6260...f5e 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har store barn og ingen nære venner. Kjenner jeg har begynt å grue meg til helgene, for det er ikke noe å finne på. Hva gjør dere andre som er i lignende livssituasjon på i helgene? Anonymkode: 3742f...c74 Hva man kan gjøre i helgene: Lese en bok. Ringe en bekjent og slå av en prat. Dyrke i hage eller i kasser. Dra til svømmehallen. Gå lang tur med mat og drikke i sekken. Ordne huset, mens man hører P2. Finne hobby, f.eks. gullfisk, strikking eller installere Ubuntu på en PC som egentlig skal kastes. Uendelig av muligheter! Anonymkode: 052d7...3c7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #15 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men når du har en helg som det her, og så en til, og så enda en - så tenker du jo (som du påpeker) at «dette trives jeg ikke med». Og det er en god og konstruktiv tanke. Den er ikke positiv, men den er god. Og når man tenker «dette trives jeg ikke med» så er det rasjonelle neste valget å endre sitt liv slik at man trives med det. Så, ts: Hva tenker du gjøre for å trives? Det er ditt liv. Lun du som lider om du mistrives - kun du som har evne, vilje og motivasjon til å drive frem endring. Jeg trives ikke med «ingen planer» helger flest. Så jeg velger det bort. Anonymkode: baaab...d24 Du tror ikke det er derfor ts startet tråden da? Anonymkode: 50c23...2f7 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #16 Skrevet 30. april 2022 Tips: Løpetrening! Anonymkode: 052d7...3c7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #17 Skrevet 30. april 2022 Jeg drar på Stolpejakt. Da kommer jeg meg ut, det gir mer mening enn å bare gå tur og jeg får sett nye steder. Jeg tar med meg bok eller strikketøy og podkast på kafé så ser jeg litt mennesker. Jeg synes det er ok å gå på kino alene. Jeg vurderer å finne et helgekurs, men det har jeg ike gjort ennå. Anonymkode: a15ca...f84 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #18 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Helger uten planer er de beste, synes jeg og Anonymkode: b2b69...926 Forskjell på å være uten planer en gang i mnd og hver eneste helg, år ut og år inn. Anonymkode: 98d1f...a9e 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #19 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har store barn og ingen nære venner. Kjenner jeg har begynt å grue meg til helgene, for det er ikke noe å finne på. Hva gjør dere andre som er i lignende livssituasjon på i helgene? Anonymkode: 3742f...c74 Folk er forskjellige; noen av oss trives med å være alene, andre føler seg ensomme av å være alene. Og det er viktig å gjøre noe med det dersom man ønsker mer nettverk rundt deg. Om du savner bekjentskaper, søk på Facebook om det finnes «få deg venner i x by» gruppe, det gjorde jeg og la ut et innlegg som fortalte litt om meg selv og at jeg ønsket å bli kjent med andre i samme situasjon- da jeg flyttet til en helt ukjent by. Plutselig blir du kjent med flere som er i samme situasjon som akkurat deg🤗 Utover det, forsøk å gjøre noe positivt ut av tiden du er alene og ikke har noe valg; er det hobbyer du liker? Strikke, sy, tegne, male, pusle puslespill, trene, gå turer, ta et bad, lese bok, høre lydbok, rydde i skuffer og skap, selge ting på finn… lag deg en liste (har vært i samme situasjon som sagt😄) med ting du liker å gjøre, og sørg for å gjøre tiden så hyggelig som mulig. Anonymkode: 38247...16d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #20 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg drar på Stolpejakt. Da kommer jeg meg ut, det gir mer mening enn å bare gå tur og jeg får sett nye steder. Jeg tar med meg bok eller strikketøy og podkast på kafé så ser jeg litt mennesker. Jeg synes det er ok å gå på kino alene. Jeg vurderer å finne et helgekurs, men det har jeg ike gjort ennå. Anonymkode: a15ca...f84 Å gå på kurs o.l. er en fin idé! Da blir man plutselig kjent med folk:) Anonymkode: 38247...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå