AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Jeg skal ta ut foreldrepermisjon. Tar 100%, alle fellesukene, ca 4 mnd ulønnet og all ferie for to år. Er det noen som har tips til hvordan jeg bør «organisere» dette best mulig for å få mest ut av permisjonen? Hvordan blir den lengst mulig? Bør jeg se an frks julaften som bare er halv arbeidsdag osv? Jeg bør kanskje ikke ha ulønnet perm på slutten pga tap av rettigheter på sykepenger? Andre gode tips? Anonymkode: a1d8d...758
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Ulønnet perm rett etter lønnet perm gir ingen tap av rettigheter. Så der har du en bekymring mindre. Ellers har jeg ikke så mye å komme med desverre. Anonymkode: 13911...5d4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ulønnet perm rett etter lønnet perm gir ingen tap av rettigheter. Så der har du en bekymring mindre. Ellers har jeg ikke så mye å komme med desverre. Anonymkode: 13911...5d4 Hvorfor sier du feil fakta? Anonymkode: bb6e9...453
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor sier du feil fakta? Anonymkode: bb6e9...453 Sannsynlegvis fordi personen ikkje veit bedre. Dersom du har anna informasjon så bidrar du bedre til innlegget ved å komme med den, enn berre det du skreiv. Eg trur det er slik at du bør ha ein arbeidsdag (kan vere ferie) mellom lønna og ulønna permisjon pga sjukerettigheiter. Ikkje heilt sikker da, så nokon andre kan sikkert bidra meir enn meg. Anonymkode: 4affb...e68 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 https://www.tekna.no/lonn-og-arbeidsvilkar/rettigheter/sykepenger-i-ulonnet-foreldrepermisjon/ Quote Kort oppsummert Du kan ha krav på sykepenger i ulønnet foreldrepermisjon fra sykdommens 15. dag dersom: Den ulønnede permisjonen tas umiddelbart etter foreldrenes ordinære permisjon Du har en avtale med arbeidsgiver om å gjenoppta arbeidet Du kan godtgjøre at hensikten med permisjonen faller bort Har et sykepengegrunnlag på minst 1G Anonymkode: 1a817...4d8 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): https://www.tekna.no/lonn-og-arbeidsvilkar/rettigheter/sykepenger-i-ulonnet-foreldrepermisjon/ Anonymkode: 1a817...4d8 Problemet er at du mister både retten til din egen stilling og forsikringer i ulønnet permisjon. Anonymkode: 0b405...024 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Sannsynlegvis fordi personen ikkje veit bedre. Dersom du har anna informasjon så bidrar du bedre til innlegget ved å komme med den, enn berre det du skreiv. Eg trur det er slik at du bør ha ein arbeidsdag (kan vere ferie) mellom lønna og ulønna permisjon pga sjukerettigheiter. Ikkje heilt sikker da, så nokon andre kan sikkert bidra meir enn meg. Anonymkode: 4affb...e68 Det bør man ikke. Etter 4 uker ulønnet hjelper ikke det. Men med den nye løsningen kan man ta en ulønnet i uken, da får man ikke tap av rettigheter Anonymkode: 5752d...dca
nilie Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.4.2022 den 8.07): Problemet er at du mister både retten til din egen stilling og forsikringer i ulønnet permisjon. Anonymkode: 0b405...024 Endret 27. mai 2022 av nilie
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det bør man ikke. Etter 4 uker ulønnet hjelper ikke det. Men med den nye løsningen kan man ta en ulønnet i uken, da får man ikke tap av rettigheter Anonymkode: 5752d...dca Kan man, har du kilde. Finner ikke dette på NAV. Anonymkode: c4523...883
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 nilie skrev (1 time siden): Mister man rett på egen stilling? Kilde? https://compendia24.no/permisjon/tilbake-til-arbeid/har-man-krav-pa-noyaktig-samme-stilling/ - Du har rett til og komme tilbake til arbeidsgivere , og jobben din, men ikke nødvendigvis stillingen man er i. Under lovfestet foreldrepermisjon er man mer beskyttet. Anonymkode: 0b405...024
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg skal ta ut foreldrepermisjon. Tar 100%, alle fellesukene, ca 4 mnd ulønnet og all ferie for to år. Er det noen som har tips til hvordan jeg bør «organisere» dette best mulig for å få mest ut av permisjonen? Hvordan blir den lengst mulig? Bør jeg se an frks julaften som bare er halv arbeidsdag osv? Jeg bør kanskje ikke ha ulønnet perm på slutten pga tap av rettigheter på sykepenger? Andre gode tips? Anonymkode: a1d8d...758 Jeg forlenget permisjonen gjennom å ta ut ferie i påsken for eksempel (brukte bare tre feriedager), men jeg er usikker på om det er mulig lenger. Mener å huske at det var en regelendring? Når det gjelder feriedager bruker du én feriedag uansett om det er julaften eller en vanlig dag, men hvis du har fleksitid kan det lønne seg å ta ut avspasering på dager som julaften og nyttårsaften (hvv fire og to arbeidstimer der jeg jobber). Anonymkode: bd3de...db9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg forlenget permisjonen gjennom å ta ut ferie i påsken for eksempel (brukte bare tre feriedager), men jeg er usikker på om det er mulig lenger. Mener å huske at det var en regelendring? Når det gjelder feriedager bruker du én feriedag uansett om det er julaften eller en vanlig dag, men hvis du har fleksitid kan det lønne seg å ta ut avspasering på dager som julaften og nyttårsaften (hvv fire og to arbeidstimer der jeg jobber). Anonymkode: bd3de...db9 Akkurat det her jeg er ute etter tips om! Men vil det være det samme å ha permisjon gjennom påsken som å ta ferie de tre dagene mon tro? Teller man permisjonsdager på røde dager? Anonymkode: a1d8d...758
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat det her jeg er ute etter tips om! Men vil det være det samme å ha permisjon gjennom påsken som å ta ferie de tre dagene mon tro? Teller man permisjonsdager på røde dager? Anonymkode: a1d8d...758 Teller permsjonsdager på røde dager ja. Jeg tror at om det ikke skal telel som permisjon må du jobbe dagene rundt. Fant illefall ut at jeg ikke fikk noe ut av å trikse med det. Anonymkode: 5752d...dca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå