Gå til innhold

Noen her som TRIVES som RESEPSJONIST på hotell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hører så mye negativt om yrket men er det virkelig så ille som folk skal ha det til ? Jeg jobber på flyplass i et yrke som også har dårlig rykte men jeg trives likevel.

Lønnen er kjent som lav som resepsjonist men det ikke vesentlig for meg da mannen min tjener veldig godt. Vurderer å jobbe deltid på et hotell i nærheten av Lillestrøm, vil da spare to timers pendling hver dag i stedet for å jobbe på OSL. 

Anonymkode: 979fa...560

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hører så mye negativt om yrket men er det virkelig så ille som folk skal ha det til ? Jeg jobber på flyplass i et yrke som også har dårlig rykte men jeg trives likevel.

Lønnen er kjent som lav som resepsjonist men det ikke vesentlig for meg da mannen min tjener veldig godt. Vurderer å jobbe deltid på et hotell i nærheten av Lillestrøm, vil da spare to timers pendling hver dag i stedet for å jobbe på OSL. 

Jeg tenker at for å trives, bør man genuint ha litt interesse for forskjellige mennesker. Har ikke jobbet i selve resepsjonen. Men som stuepike. Så jeg kan iallefall underskrive at folk på hotell, finner på mye rart. Og kan nok si at du bør ikke være ømtålig på nakne folk, da noen tror det er greit å vise seg naken for ansatte. I snitt minst 2-3 ganger i uka på min avdeling. Og hendte i noen situasjoner at resepsjonisten fikk noen uønskede syn også. 

Anonymkode: eb76c...c95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at for å trives, bør man genuint ha litt interesse for forskjellige mennesker. Har ikke jobbet i selve resepsjonen. Men som stuepike. Så jeg kan iallefall underskrive at folk på hotell, finner på mye rart. Og kan nok si at du bør ikke være ømtålig på nakne folk, da noen tror det er greit å vise seg naken for ansatte. I snitt minst 2-3 ganger i uka på min avdeling. Og hendte i noen situasjoner at resepsjonisten fikk noen uønskede syn også. 

Anonymkode: eb76c...c95

Herregud folk er jammen meg rare 🙈 Men nakenhet takler jeg 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Konferansier er vel bedre jobb.  Som resepsjonist må man pynte seg daglig bare for å være en tjener

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet som stuepike i 15 år. Elsket det. Liker å yte service og vi var som en liten familie 

Anonymkode: 3b087...22d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte det veldig godt. Arbeidstimene var ofte litt ugunstige, men det trivdes jeg godt med i tjueårene. Jobbet meg oppover til å bli resepsjonssjef, da fikk jeg bedre betalt og fast skift. 

Jg ville lett ha valgt en slik jobb i stedet for daglig pendling... Men man vet jo aldri hvordan arbeidsmiljø er på den spesifikke jobben. Forhåpentligvis like bra, eller bedre, kontra din nåværende! :)

Anonymkode: 17705...7c8

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Stortrives. MEN! Du må kunne takle veldig mye forskjellige folk. Alt fra Karens som tror at du er der for å betjene de minste behov, og klager på ALT. Andre er hyggelige. Men er du omgjengelig av natur, men samtidig klarer å sette grenser, er dette absolutt et fint yrke. 

Anonymkode: 5d672...630

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (31 minutter siden):

Konferansier er vel bedre jobb.  Som resepsjonist må man pynte seg daglig bare for å være en tjener

Jeg elsker å pynte meg, jobber i uniform til daglig. 😃 Ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva man kan forvente i lønn? Har fagbrev i reiseservice og 18 års erfaring fra samme bransje men ikke som resepsjonist. Er nesten 40 år og håper jeg ikke kun kvalifiserer til nederste lønnstrinn.. Ts. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...