Gå til innhold

Hvordan skaffe flere venner i voksen alder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna har blitt store og jeg innser at jeg trenger flere venner så jeg ikke blir sittende så mye hjemme, hvordan skaffer man flere venner?

Anonymkode: 55434...1d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barna har blitt store og jeg innser at jeg trenger flere venner så jeg ikke blir sittende så mye hjemme, hvordan skaffer man flere venner?

Synes ikke det er lett selv. Men jeg har nylig oppdaget en app som heter «Venn». Vet ikke om det er veien å gå, men mulig jeg forsøker 

Anonymkode: dcf27...365

AnonymBruker
Skrevet

Jeg straks skal flytte og ønsker nye venner på det nye bostedet. For egen del tenker jeg bare å være meg selv og snakke med nye naboer. Hvor i landet befinner du deg, kanskje vi kan treffes :)

Anonymkode: 65cd3...b61

• Liker 1
Gjest Sirisiri10
Skrevet

For min del har jeg fått venner igjennom barna, idrett og naboer i voksen alder. Spør om de vil være med å gå tur, på cafe, på stranden eller andre ting jeg vet de liker. Også blir man kjent med flere igjennom disse igjen. Det tar tid, men veldig koselig å få venner i voksen alder. Og jeg er ganske introvert/sjenert. Har også fått kontakt med tidligere venner som man har naturlig mistet kontakten med pga flytting, familie osv. 

Skrevet

Er du en person som er glad i hunder og har erfaring? En treffer mye nye mennesker når en er ute på tur med hund eller på hundetreff. Det kan være en måte å skaffe nye bekjentskap som igjen kan bli vennskap. Det har jeg erfart etter at vi fikk hund i høst. Hvis dere ikke ønsker hund selv, så kan en gjerne passe en i blant. Mange som trenger hundepass. 😃

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd disse vennenegruppene på Facebook? 
Eller hva med å slenge seg med på lokale arrangementer som pubquiz, foredrag, boksirkel, strikkeklubb osv.?

Anonymkode: 620ce...9d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
lemoncake skrev (18 timer siden):

Er du en person som er glad i hunder og har erfaring? En treffer mye nye mennesker når en er ute på tur med hund eller på hundetreff. Det kan være en måte å skaffe nye bekjentskap som igjen kan bli vennskap. Det har jeg erfart etter at vi fikk hund i høst. Hvis dere ikke ønsker hund selv, så kan en gjerne passe en i blant. Mange som trenger hundepass. 😃

Vi har hund men ikke møtt så mange folk 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har hund men ikke møtt så mange folk 

Ok. Det kommer vel an på hvor en går og hvor en bor. 😊

AnonymBruker
Skrevet
lemoncake skrev (Akkurat nå):

Ok. Det kommer vel an på hvor en går og hvor en bor. 😊

Helt klart, vi møter stort sett de fra samme nabolag vi bor i :) 

Gjest StellaNova
Skrevet
lemoncake skrev (18 timer siden):

Ja dette funket for meg åså 😊

Om du ikke vil ha hund, ts så er en hobby en god ting åså. Før malte jeg og da kom man lett i prat mens man stod der osv. Frivillig arbeid er ikke en hobby men det er en ide, sånne ting der man gjør noe hyggelig sammen, for da kommer man lettere i prat uten å kjenne hverandre. Veien er kortere til vennskap, på en måte! Man får uansett det sosiale og man trenger kanskje å få litt av det åså. 

Og så tror jeg at det er en god ting å være den som tar kontakt og foreslår en kaffe eller tar kontakt på FB osv for folk er ikke alltid så gode på det, men det er alltid hyggelig å bli spurt 😊

AnonymBruker
Skrevet

kanskje skrive på Wikipedia? 

tidligere år har de faktisk hadde en slags "julebord" også, hvor en del medlemmer fra Wikipedia samles. Så begynenr man å skravle over felles interesser der. 

:bolledeig:     

Anonymkode: da435...2da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...