AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Hun reagerer sånn på alt. Noen sier til henne "vennligst ikke avbryt meg". Hun gråter og løper til sjefen. En annen sier til henne "denne oppgaven klarer du å gjøre selv". Hun gråter og løper til sjefen. Den tredje sier "jeg er opptatt, vi prates senere". Igjen, hun gråter og forteller om det til sjefen. Og de som har sagt det til henne må forklare seg til sjefen, gang på gang. Dette er en voksen kvinne! Anonymkode: c8c0a...f93 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Tvillingsjel skrev (24 minutter siden): Sliter hun med noe? Kanskje, men det skal jo ikke gå utover oss, ærlig talt. Alle har sine egne ting. Det er jo utrolig slitsomt å omgås en slik person. Anonymkode: c8c0a...f93 15
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun reagerer sånn på alt. Noen sier til henne "vennligst ikke avbryt meg". Hun gråter og løper til sjefen. En annen sier til henne "denne oppgaven klarer du å gjøre selv". Hun gråter og løper til sjefen. Den tredje sier "jeg er opptatt, vi prates senere". Igjen, hun gråter og forteller om det til sjefen. Og de som har sagt det til henne må forklare seg til sjefen, gang på gang. Dette er en voksen kvinne! Anonymkode: c8c0a...f93 Høres ut som noen jeg har jobbet med tidligere. Anonymkode: c829d...64f 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Høres ut som noen jeg har jobbet med tidligere. Anonymkode: c829d...64f Hvordan håndterte dere det? Anonymkode: c8c0a...f93
Silva Pluvialis Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje, men det skal jo ikke gå utover oss, ærlig talt. Alle har sine egne ting. Det er jo utrolig slitsomt å omgås en slik person. Anonymkode: c8c0a...f93 Jeg forstår godt at det er slitsomt, men det høres ikke ut som hun har det noe godt med seg selv. Det høres ut som hun er svært sensitiv for avvisning og kritikk, eller at hun er overveldet av andre årsaker. Ville spurt om det gikk bra med henne. Si at du har sett at hun virker lei seg og spør om det er noe som plager henne. 11 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 Tvillingsjel skrev (25 minutter siden): Jeg forstår godt at det er slitsomt, men det høres ikke ut som hun har det noe godt med seg selv. Det høres ut som hun er svært sensitiv for avvisning og kritikk, eller at hun er overveldet av andre årsaker. Ville spurt om det gikk bra med henne. Si at du har sett at hun virker lei seg og spør om det er noe som plager henne. Uenig med deg. Det virker som en taktikk man bruker. "Du er uenig med meg, jeg gråter og da føler du deg som dritt og blir enig med meg". Hun snakker jo ikke med oss engang, hun løper rett til sjefen. Anonymkode: c8c0a...f93 17
kar90 Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 Det er tydelig at sjefen ikke er på deres side da i og med at det forstter og at det er du som føler du må håndtere dette. Hadde sjefen sett problemet så hadde jo hun fått beskjed. Her er det innlysende at det er dere som er problemet. Siste svaret ditt om at hun ikke snakker med dere tror jeg sier sitt. Dere er samkjørte, hun er der for å gjøre en jobb, dere tåler det ikke. 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #9 Skrevet 29. april 2022 Min første tanke: ligger hun med sjefen? hvordan håndterer sjefen det? Hva med at dere går til sjefen og forklarer hvordan dere føler det? At det er slitsomt, forstyrrende og krevende. Anonymkode: aa234...660 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 kar90 skrev (24 minutter siden): Det er tydelig at sjefen ikke er på deres side da i og med at det forstter og at det er du som føler du må håndtere dette. Hadde sjefen sett problemet så hadde jo hun fått beskjed. Her er det innlysende at det er dere som er problemet. Siste svaret ditt om at hun ikke snakker med dere tror jeg sier sitt. Dere er samkjørte, hun er der for å gjøre en jobb, dere tåler det ikke. Hahaha, nå må du gi deg Anonymkode: c8c0a...f93 5
Silva Pluvialis Skrevet 29. april 2022 #11 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Uenig med deg. Det virker som en taktikk man bruker. "Du er uenig med meg, jeg gråter og da føler du deg som dritt og blir enig med meg". Hun snakker jo ikke med oss engang, hun løper rett til sjefen. Anonymkode: c8c0a...f93 Det kan så klart være en bevisst manipuleringsteknikk, men det kan også være at hun har reelle affektreguleringsvansker og at hun er så overveldet at hun knapt tåler at noen ser på henne før hun knekker sammen. Men, da burde hun kanskje sykemeldes, for da er hun ikke frisk. 13 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #12 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Min første tanke: ligger hun med sjefen? hvordan håndterer sjefen det? Hva med at dere går til sjefen og forklarer hvordan dere føler det? At det er slitsomt, forstyrrende og krevende. Anonymkode: aa234...660 Sjefen mener tydeligvis at "den som gråter, vinner". Virker sånn. Selv om ingen sier noe dårlig til henne, men helt vanlige ting, blir man nødt til å forklare seg hvorfor denne dama begynte å gråte. Siden hun begynte å gråte, da må det være noe veldig stygt man sa til henne, ikke sant... Anonymkode: c8c0a...f93
Gjest Warrior Skrevet 29. april 2022 #13 Skrevet 29. april 2022 Kan dere prøve å prate med henne om det? Spør om alt er bra og om det er noe som plager henne? Eller be sjefen ta det opp med henne? AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kanskje, men det skal jo ikke gå utover oss, ærlig talt. Alle har sine egne ting. Det er jo utrolig slitsomt å omgås en slik person. Anonymkode: c8c0a...f93 Nei det skal ikke gå utover andre men sånt skjer selv om man ikke vil det. Det er nok ikke moro for hverken henne og dere som er kollegene hennes.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #14 Skrevet 29. april 2022 Tvillingsjel skrev (25 minutter siden): Det kan så klart være en bevisst manipuleringsteknikk, men det kan også være at hun har reelle affektreguleringsvansker og at hun er så overveldet at hun knapt tåler at noen ser på henne før hun knekker sammen. Men, da burde hun kanskje sykemeldes, for da er hun ikke frisk. Riktig. Det skal ikke ødelegge for alle andre! Anonymkode: c8c0a...f93 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #15 Skrevet 29. april 2022 Warrior skrev (24 minutter siden): Kan dere prøve å prate med henne om det? Spør om alt er bra og om det er noe som plager henne? Eller be sjefen ta det opp med henne? Nei det skal ikke gå utover andre men sånt skjer selv om man ikke vil det. Det er nok ikke moro for hverken henne og dere som er kollegene hennes. Det er tydeligvis moro for henne siden hun merker at hun alltid får sjefen på sin side så fort hun begynner å gråte. Anonymkode: c8c0a...f93
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. april 2022 #16 Skrevet 29. april 2022 Enten sliter hun med noe, eller så spiller hun offerrollen. Det er det jeg tenker.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #17 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hun reagerer sånn på alt. Noen sier til henne "vennligst ikke avbryt meg". Hun gråter og løper til sjefen. En annen sier til henne "denne oppgaven klarer du å gjøre selv". Hun gråter og løper til sjefen. Den tredje sier "jeg er opptatt, vi prates senere". Igjen, hun gråter og forteller om det til sjefen. Og de som har sagt det til henne må forklare seg til sjefen, gang på gang. Dette er en voksen kvinne! Anonymkode: c8c0a...f93 Det handler vel litt om på hvilken måte man uttrykker seg både verbalt og nonverbalt. Les deg litt opp på relasjonsetikk og kommunikasjon, du. Anonymkode: 4311f...1cc 5
Boetica Skrevet 29. april 2022 #18 Skrevet 29. april 2022 Jeg har aldri vært borti noen over 5 år som gråter for å manipulere. Tror det er bra vanskelig å gråte «på kommando» uten at følelsene er med. Tror mere på at hun er skjør og sårbar. Ville vært ekstra oppmerksom på hvordan jeg snakket til henne. 9 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #19 Skrevet 29. april 2022 Da tar dere det opp med tillitsvalgte. For det blir jo en hersketeknikk hvis hun gråter til sjefen hver gang ting ikke går hennes vei, og det skaper et dårlig arbeidsmiljø. Anonymkode: af1fc...382 7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #20 Skrevet 29. april 2022 Tvillingsjel skrev (34 minutter siden): Jeg forstår godt at det er slitsomt, men det høres ikke ut som hun har det noe godt med seg selv. Det høres ut som hun er svært sensitiv for avvisning og kritikk, eller at hun er overveldet av andre årsaker. Ville spurt om det gikk bra med henne. Si at du har sett at hun virker lei seg og spør om det er noe som plager henne. Enig Anonymkode: de67b...2f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå