Gå til innhold

Flere som ikke har kjent bevegelser enda? Uke 23.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 23 av svangerskapet mitt. Er medlem i en svær termingruppe på fb hvor sånn ca alle som har termin frem til ca midten av sept har kjent masse bevegelser i dagesvis. Jeg har termin helt i starten av september og kjenner absolutt ingenting.. flere som ikke har kjent noe før sent?

Legges stadig ut filmer av mager som «bobler» av bevegelse og innlegg om fostere som tar helt av med masse spark inni der. Har foranliggende morkake og dette er svangerskap nr 1 men det gjelder jo mange av de andre også. 

Føler meg superbarnslig men kjenner jeg blir veldig misunnelig og føler konstant på bekymring fordi jeg ikke kjenner noen verdens ting mens «alle andre» kjenner masse. 

God blanding av å lufte tanker og rett og slett «sutre» litt dette innlegget. 

Anonymkode: b98b7...e39

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er i uke 23 av svangerskapet mitt. Er medlem i en svær termingruppe på fb hvor sånn ca alle som har termin frem til ca midten av sept har kjent masse bevegelser i dagesvis. Jeg har termin helt i starten av september og kjenner absolutt ingenting.. flere som ikke har kjent noe før sent?

Legges stadig ut filmer av mager som «bobler» av bevegelse og innlegg om fostere som tar helt av med masse spark inni der. Har foranliggende morkake og dette er svangerskap nr 1 men det gjelder jo mange av de andre også. 

Føler meg superbarnslig men kjenner jeg blir veldig misunnelig og føler konstant på bekymring fordi jeg ikke kjenner noen verdens ting mens «alle andre» kjenner masse. 

God blanding av å lufte tanker og rett og slett «sutre» litt dette innlegget. 

Mitt andre svangerskap(uke22) kjenner mye mindre nå pga foranliggende morkake, dette har MYE å si! Håper du snart kjenner sommerfuglene også :) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at alt er bra da? Når var siste UL? Jeg hadde tatt privat UL til uken hvis jeg enda ikke hadde kjent liv da

Anonymkode: 6f055...549

Skrevet

Du burde begynne å kjenne noe snart. Har du prøvd å ligge på venstresiden og slappet helt av og bare kjent etter? I begynnelsen det føltes veldig svakt for meg, nesten som små vibreringer. Greide ikke helt skjønne det var babyen som sparket. Kjenner du absolutt ingenting og ikke har foranliggende morkake så bør du kanskje dra på en ultralyd?  Greit å forsikre seg om at baby har det bra😊

AnonymBruker
Skrevet

Kom deg ut av disse gruppene! Jeg er også førstegangs med foranliggende morkake i uke 23. Noen dager kan jeg kjenne masse liv, andre dager kjenner jeg bare en liten dytt her og der.

Jordmor sa til meg at det er helt normalt og at jeg antakelig kommer til å kjenne den lille mye bedre fra ca 24+0. I mellomtiden mente hun at det et usunt å sitte i de gruppene og sammenligne seg med andre. Husk at hvert svangerskap er unikt, og det ER vanskeligere å kjenne liv både som førstegangs og med foranliggende morkake.

Ring jordmor på mandag og spør om en prat :klem:

Anonymkode: f6b9b...743

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at alt er bra da? Når var siste UL? Jeg hadde tatt privat UL til uken hvis jeg enda ikke hadde kjent liv da

Anonymkode: 6f055...549

Alt er bra. Var hos jm å hørte hjertelyd senest på onsdag. 

Blyana skrev (1 time siden):

Du burde begynne å kjenne noe snart. Har du prøvd å ligge på venstresiden og slappet helt av og bare kjent etter? I begynnelsen det føltes veldig svakt for meg, nesten som små vibreringer. Greide ikke helt skjønne det var babyen som sparket. Kjenner du absolutt ingenting og ikke har foranliggende morkake så bør du kanskje dra på en ultralyd?  Greit å forsikre seg om at baby har det bra😊

Har foranliggende morkake ja. Hjertet slår som bare det ifølge jm sin doppler. Har dessverre ikke råd til ul. 
har prøvd ligge på både ene og andre siden men kjenner absolutt ingenting. 

Kom deg ut av disse gruppene! Jeg er også førstegangs med foranliggende morkake i uke 23. Noen dager kan jeg kjenne masse liv, andre dager kjenner jeg bare en liten dytt her og der.

Jordmor sa til meg at det er helt normalt og at jeg antakelig kommer til å kjenne den lille mye bedre fra ca 24+0. I mellomtiden mente hun at det et usunt å sitte i de gruppene og sammenligne seg med andre. Husk at hvert svangerskap er unikt, og det ER vanskeligere å kjenne liv både som førstegangs og med foranliggende morkake.

Ring jordmor på mandag og spør om en prat :klem:

Anonymkode: f6b9b...743

Gruppen er helt fantastisk når det kommer til alt annet enn dette så ønsker ikke forlate den. 
Bare kjenner absolutt ingenting.. hadde ikke trodd på at jeg var gravid hadde det ikke vært for hjertelyd hos jm og stadig voksende kulemage. 
Jm er litt rar på dette med bevegelser, hun sier bare de fleste kjenner noe innen nå men ikke alle også er hun ferdig med samtalen. Hjelper ikke akkurat på meg som overtenker noe sykt og kjenner jeg er direkte grisemisunnelig (🙊) på alle som kjenner noe med ujevne mellomrom. 

takk til alle dere som har tatt dere tid til svar💜

AnonymBruker
Skrevet

jeg kjenner best når jeg ligger mer på ryggen litt utstrekt. Kjenner lite på siden. 

Jeg har lest at det er helt normalt å ikke kjenne noe før etter uke 24. 

Jeg er også medlem av fscebookgruppen. Husk det er 900medlemmer og av de er det egentlig veldig få som legger ut. Bilde som vi ser er derfor ikke helt reeelt.  det kan føles som ekstremt mange, men i realiteten er det kanskje snakk om ca 20aktive som legger ut og er aktive. gjerne de som legger ut flere dager. Så det er ikke slik at alle har det sånn som det kan virke. I tillegg så generer et bilde/film andre som legger ut samme, men de som ikke har noe legger ikke ut noe. 

Anonymkode: f6054...56a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente ikke noe før rundt uke 24 første svangerskapet, morkake foran. Barnet rørte også generelt lite på seg hele veien, i hvert fall så jeg merket det, men det var jo normalen for oss. Alt gikk fint!

Fra 24+0, cirka, "bør" de aller fleste merke noe, men ikke nødvendigvis hver dag.

Anonymkode: 60097...603

AnonymBruker
Skrevet

Med tredje hadde jeg morkaka foran, og det var enormt stor forskjell fra de to andre svangerskapene. Begynte vel ikke å kjenne ordentlig med liv før rundt 22 uker, med andre kjente jeg de første boblene i uke 14. Men skjønner godt du også gjerne vil kjenne liv snart, og det er nok rett rundt hjørnet 😊

Anonymkode: 1b33c...00e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde forliggende morkake og kjente mye liv allerede uke 17! 

Anonymkode: 6199e...4da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...