Væren Skrevet 17. oktober 2002 #21 Skrevet 17. oktober 2002 Men jeg har jobbet i barnehage og jeg synes ikke det var mer slitsomt å aktivere barne med juleaktiviteter enn med andre aktiviteter resten av året... Desember er uten tvil den koseligste måneden for alle oss som jobber i barnehage. Og uten tvil den travleste! Dette tar vi selvfølgelig med godt humør! Det hører med til jobben, og litt av grunnen til at jeg har så god lønn (!) er nok for at jeg skal takle bedre at det er "litt" høyt under taket, mye hektisk aktivitet og et høyt støynivå i blant. Dette er typisk for mitt yrke. Alle har sitt... Tror ikke det er så mye mer synd på butikkansatte enn noen andre! Jeg er for øvrig (som så mange ganger før) veldig enig med Aline som påpeker at butikkansatte faktisk har betalt for å yte god service! Det å få skikkelig service skal vel være et minimum - og ikke noe man skal være heldig om man får med på kjøpet på en god dag??? Hvis jeg bare hadde smilt og vært høflig når det passet meg i jobben min, hadde jeg sannsynligvis blitt bedt om å vurdere om det kanskje fantes noe annet som passet bedre for meg! Hilsen
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2002 #22 Skrevet 18. oktober 2002 Sissan, hjertesukket var ikke til deg, men Gurimalla.
Gjest gurimalla Skrevet 18. oktober 2002 #23 Skrevet 18. oktober 2002 Jeg skjønner ikke helt hva det var jeg sa som provoserte deg, at jeg forventet at butikken holder avtalen når de har sagt at jeg kan bytte? Jeg har aldri sagt at jeg forventer at en butikk skal strekke seg lenger enn avtalt, selv om jeg ser på det som god service. Jeg håper at du, gjest har en litt annen tone når du lærer kundene om angrefristlov og kjøpslov enn det du har hatt her inne. Jeg må si at du virker ikke så veldig serviceinnstilt og da hjelper det ikke å ha gått på samme skole som Stein Erik Hagen.
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2002 #24 Skrevet 18. oktober 2002 Gurimalla, det jeg reagerte på var at du skrev at jeg belærte kunder om angrefristlov osv osv. Det har jeg kun gjort to ganger. Jeg oppfordrer deg til å lese det jeg har skrevet enda en gang, veldig sakte, sånn at du får med deg poenget. Det virker som om du er ute etter å misforstå. Jeg har bl a skrevet to ganger at jeg oppfordrer folk til å handle i en annen butikk hvis de ikke er fornøyd med servicen (eller noe annet, for den sakens skyld). Jeg startet denne tråden for å opplyse folk om noe jeg tror de fleste ikke er klar over, nemlig virkeområdene til angrefristloven og kjøpsloven, samt for å få folk til å tenke på at det bl a er en sammenheng mellom servicegrad og prisnivå. Og jeg gjentar igjen, Gurimalla, at det selvfølgelig er en selvfølge at folk som jobber i butikk skal være blide, positive og hjelpsomme når de er på jobb! Fikk du det med denne gangen? Jeg skjønner ikke hvordan du får vridd det til at jeg er ei sur megge på jobb (du skriver det ikke rett ut, men det er sånn det høres ut) ut fra det jeg har skrevet her. Du sier at du ser på det som god service dersom butikken strekker seg lenger enn det som er avtalt. Jeg regner med at du da f eks mener at butikken burde strekke seg til å gi igjen penger for en vare etter 20 dager, når avtalen var på 10. Vel, en skarve butikkansatt har faktisk ikke myndighet til å heve seg over de reglene som finnes i butikken. Akkurat som i alle andre jobber må man holde seg til de regler og forordninger som finnes, dersom man vil fortsette i jobben. Samme hva du mener, så bryter i hvert fall ikke jeg reglene på min arbeidsplass og risikerer jobben for å yte ekstra service, som du kaller det.
Silfen Skrevet 19. oktober 2002 #25 Skrevet 19. oktober 2002 Gjest kommer med mye riktig her og jeg syns det er en del unødvendige angrep, begge veier. Julestria får fremd et verste i enkelte, slik er det bare. Syns vi alle kan sitte oss ned og tenke gjennom hvordan VI kan gjøre den bedre for oss og andre. Kanskje et ekte smil vil avvæpne en situasjon som ellers kunne blitt ubehagelig :D Og for dere som hisser dere opp over sure ekspeditører den 23. desember: hvorfor ikke gjøre innkjøpene ferdig i november, slik som meg? Jeg opplever ALDRI julerushet, da sitter jeg hjemme og pakker inn gavene :D I stedet for å bare klage, tenk over hva DU kan gjøre med det!
Gjest Snurpe Skrevet 19. oktober 2002 #26 Skrevet 19. oktober 2002 Enig med sistemann her. Hvorfor i all verden vente til den siste uka før jul med å kjøpe julegavene? Jeg har opplevd så mange ganger at folk blir skikkelig grinete når varer er utsolgt, selv om det er rett før jul. Det er jo helt bak mål å bli sur for noe sånt!
Gjest gurimalla Skrevet 19. oktober 2002 #27 Skrevet 19. oktober 2002 I gjest sitt første innlegg fikk jeg inntrykk av at det var et problem med kunder som bare krevde og ikke kjente til regelverket. Nå sier du at du har belært kunder i dette to ganger (og det var vel de besserwisser-advokatene). Da er vel ikke problemet så stort. Ja, nå kverulerer jeg mer enn vanlig, men jeg synes du har hatt en nedlatende og arrogant holdning i dine innlegg. Når du sier at jeg må lese dine innlegg grundig, kan jeg oppfordre det om å gjøre det samme. Jeg sier at jeg forventer ikke at butikken strekker seg lenger enn avtalt, men hvis de gjør det regner jeg det som ekstraservice. Denne setningen betyr at jeg ikke mener at de skal strekke seg lenger enn de har lov til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå