Gå til innhold

Heve TV-avtale gjennom fibernett ved over 6 mnd forsinket levering av fibernettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noen gidder å lese dette og har noen råd, så blir jeg veldig takknemmelig :)

Jeg leier en leilighet som jeg flyttet inn i i august i fjor, og fikk beskjed om å ikke ordne meg wifi fordi det snart skulle installeres fibernett i leiligheten gjennom borettslaget. Jeg bestilte i den forbindelse en Tv-pakke som skulle gå over fibernettet. Dette var i oktober. Ventet hele høsten på fibernettet som snart skulle installeres, og fikk på slutten av høsten beskjed om at dette ville skje i desember. Har kun hatt mobildata hjemme siden august på grunn av forsinkelsene. Nå som jeg har begynt å tenke på å flytte igjen, fikk jeg endelig en dato for installasjon av fibernett og opplegg for tv, som var denne måneden. Jeg tok kontakt med leverandøren av fibernettet før installeringsdagen og sa jeg ikke lenger ville ha Tv-pakken jeg bestilte gjennom dem (som hadde 12 måneders bindingstid) fordi det nå hadde gått over 6 mnd siden dette skulle vært installert, og jeg nå vurderte å flytte. Jeg fikk dekoderen i posten i fjor høst og fikk beskjed om å ta vare på den til installatøren kom. Jeg sa til kundeservice at jeg ville returnere denne. Snakket med to personer fra fiber-leverandøren og de virket forståelsesfulle og sendte beskjed om situasjonen til samarbeidspartneren sin som leverer TV-tjenesten om dette, og ba dem sende meg returseddel til dekoderen i posten. Jeg takket for hjelpen og alt virket ok.

Nå har jeg fått mail fra samarbeidsselskapet som leverer TV-tjenesten om at jeg må betale ut avtaleperioden på 12 måneder eller betale et gebyr for å komme ut av avtalen til tross for over et halvårs forsinkelser og at jeg ga beskjed før fibernett var installert og jeg hadde fått tilgang til tjenesten. Ettersom jeg hadde fått beskjed fra selskapet som leverer fibernettet om at dette var greit sa jeg dette til installatøren deres som da bare ordnet for fibernett og ikke for TV. Så TV-abonnementet mitt er fortsatt ikke aktivert og jeg har altså ikke begynt å betale for dette enda.

Hva kan jeg gjøre her? Noen som vet eller har vært borti noe lignende?  Jeg leste på forbrukerrådet at man kan ha rett til å heve avtalen ved vesentlig forsinkelse på levering av bredbåndet. Og det virker jo som fiberleverandøren anerkjenner dette...

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...