Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den uken her droppet jeg ei venninne. Hun ringer flere ganger i uka, og det er meg meg meg og atter meg. 
Alt handler om henne, hvem hun skal date og hvor kjekk han var.. 
Nye menn hver uke.

når jeg først har ting jeg vil snakke om feier hun det bort, lytter ikke og faller ut. Nå sa jeg til henne at jeg bruker sikkert 6 timer i uka til å aktivt lytte til henne, du vet ikke hvordan jeg har det, jeg får aldri snakket om mine ting, og det lille jeg sier bare feier du bort. 
Jeg er stapp mett og jeg får både hodepine og «magesår» når jeg ser du ringer, du suger energien ut av meg, og akkurat nå klarer jeg ikke mer.. 

mJeg sa jeg trengte ei pause, og håper vi kan ta opp tråden igjen senere og da litt mer delt. At begge er sett. 

Anonymkode: 62f0d...a49

• Liker 4
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det var veldig redelig ig ryddig å si det du sa til henne.

Forstår deg godt, slike «venner» er slitsomme.

Anonymkode: dd692...836

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det var veldig redelig ig ryddig å si det du sa til henne.

Forstår deg godt, slike «venner» er slitsomme.

Grusomt slitsomt.. har hørt på disse datene hennes i 3 år nå. Det har vært grining, klaging og snakk om dette hele veien. 
selv står jeg midt i en situasjon der mitt barn har fått adhd og har mye å sette meg inn i. Har fortalt henne det, men dette husker hun ikke. Bare hun får tømt seg så er det ikke nøye med andre. Hun er umettelig 

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Grusomt slitsomt.. har hørt på disse datene hennes i 3 år nå. Det har vært grining, klaging og snakk om dette hele veien. 
selv står jeg midt i en situasjon der mitt barn har fått adhd og har mye å sette meg inn i. Har fortalt henne det, men dette husker hun ikke. Bare hun får tømt seg så er det ikke nøye med andre. Hun er umettelig 

Hun hadde jeg kuttet ut for godt, i hvertfall fram til hun ser det selv. Men det kan ta lang tid. Selvinnsikt må bygges opp.

Anonymkode: f80aa...369

• Liker 1
Skrevet

Ikke se deg tilbake.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Mhm.

Har hatt en slik venn. Kunne ringe til alle tider, i tide og utide, selv sent på kvelden. Og når denne vennen først ringte så kunne telefonen dure i over en time. Var som om personen ikke aksepterte det om jeg ikke tok telefonen.

Og hver gang jeg tar telefonen så kan jeg sitte å høre i timesvis, om jeg ikke avbryter. Og da er det alltid «meg, meg, meg». Så fort jeg begynner å fortelle noe om meg selv, så pleide denne vennen å «forsvinne ut av samtalen, og til og med noen ganger kunne forlate telefonen, for så å komme tilbake for å snakke mer om seg selv.

Min erfaring er at alike selvsentrerte folk som regel aldri forandrer seg.

Så forstår gått åssen du føler det, slike «venner» kan tappe deg fullstendig for energi.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mhm.

Har hatt en slik venn. Kunne ringe til alle tider, i tide og utide, selv sent på kvelden. Og når denne vennen først ringte så kunne telefonen dure i over en time. Var som om personen ikke aksepterte det om jeg ikke tok telefonen.

Og hver gang jeg tar telefonen så kan jeg sitte å høre i timesvis, om jeg ikke avbryter. Og da er det alltid «meg, meg, meg». Så fort jeg begynner å fortelle noe om meg selv, så pleide denne vennen å «forsvinne ut av samtalen, og til og med noen ganger kunne forlate telefonen, for så å komme tilbake for å snakke mer om seg selv.

Min erfaring er at alike selvsentrerte folk som regel aldri forandrer seg.

Så forstår gått åssen du føler det, slike «venner» kan tappe deg fullstendig for energi.

Fy sørn! Det var ekstremt. Tror slike folk finner fort ut hvem som er lyttende og snill, og da bruker de oss «ubevisst» for å tømme seg. Ingen orker dette i lengden, det blir bare nok. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den uken her droppet jeg ei venninne. Hun ringer flere ganger i uka, og det er meg meg meg og atter meg. 
Alt handler om henne, hvem hun skal date og hvor kjekk han var.. 
Nye menn hver uke.

når jeg først har ting jeg vil snakke om feier hun det bort, lytter ikke og faller ut. Nå sa jeg til henne at jeg bruker sikkert 6 timer i uka til å aktivt lytte til henne, du vet ikke hvordan jeg har det, jeg får aldri snakket om mine ting, og det lille jeg sier bare feier du bort. 
Jeg er stapp mett og jeg får både hodepine og «magesår» når jeg ser du ringer, du suger energien ut av meg, og akkurat nå klarer jeg ikke mer.. 

mJeg sa jeg trengte ei pause, og håper vi kan ta opp tråden igjen senere og da litt mer delt. At begge er sett. 

Den venninna di minner meg om halvparten av kvinnene her på KG 😂

Anonymkode: 6543d...f80

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner altså😊har kun 4 venner og to av de er menn😄

Anonymkode: deadb...a7c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også ei sånn venninne og i perioder når hun har det dårlig med seg selv blir hun ekstra intens, og kan snakke i timesvis uten å spørre hvordan jeg har det. Hvis jeg skyter inn en setning om meg selv, så får jeg ikke noe særlig respons på det. Når hun har gode perioder er hun litt mer oppmerksom på hvordan folk rundt henne har det, og kan faktisk ringe til meg å spørre hvordan jeg har det.

I går ringte hun meg og siden jeg har long covid og ikke er i noe slag, så orket jeg ikke å ta telefonen for jeg visste ikke om det ble en kort eller lang samtale.

Jeg skrev melding til henne om at jeg var i dårlig form på grunn av langtids Corona, og at jeg derfor ikke orket å snakke telefonen. Fikk ikke respons på meldingen.

Hun visste at jeg fikk Corona for 12 uker siden men ikke at jeg fremdeles sliter med det, og da tenker jeg at det er på sin plass å spørre hvordan jeg har det når jeg har vært syk så lenge.

Anonymkode: 60c88...899

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har også ei sånn venninne og i perioder når hun har det dårlig med seg selv blir hun ekstra intens, og kan snakke i timesvis uten å spørre hvordan jeg har det. Hvis jeg skyter inn en setning om meg selv, så får jeg ikke noe særlig respons på det. Når hun har gode perioder er hun litt mer oppmerksom på hvordan folk rundt henne har det, og kan faktisk ringe til meg å spørre hvordan jeg har det.

I går ringte hun meg og siden jeg har long covid og ikke er i noe slag, så orket jeg ikke å ta telefonen for jeg visste ikke om det ble en kort eller lang samtale.

Jeg skrev melding til henne om at jeg var i dårlig form på grunn av langtids Corona, og at jeg derfor ikke orket å snakke telefonen. Fikk ikke respons på meldingen.

Hun visste at jeg fikk Corona for 12 uker siden men ikke at jeg fremdeles sliter med det, og da tenker jeg at det er på sin plass å spørre hvordan jeg har det når jeg har vært syk så lenge.

Anonymkode: 60c88...899

Herregud.. snakk om å bruke opp folk. Frekt av henne 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lettere med mannlig kamerat. Mye enklere enn alt det styret med kvinner. Blir helt sliten av det. Menn er enklere å forholde seg til. 

Anonymkode: 9f531...b0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lettere med mannlig kamerat. Mye enklere enn alt det styret med kvinner. Blir helt sliten av det. Menn er enklere å forholde seg til. 

Anonymkode: 9f531...b0b

Ja. men de er ikke akkurat så "dype" av seg ;) 

Anonymkode: 0f1ad...e2c

AnonymBruker
Skrevet

Synes det var flott det du sa, TS. Tøft gjort av deg. En slik 'venninne' har jeg også, men har ikke store nok baller til å si i fra. Hun har begynt å spørre hvorfor jeg ikke lenger tar kontakt og jeg blir bare "ææææ, jaaa, det er litt travelt her for tiden..." Skikkelig dårlig gjort av meg, i know... Men jeg orker ikke å ta den kampen. Har hintet flere ganger,  men hun er bare opptatt med sitt. Hun fortalte om sin nye jobb og jeg hørte på henne i et par timer, stilte spørsmål osv. Så skulle jeg fortelle at jeg har fått ny jobb, jeg også, men hun gadd ikke å høre om det. 

Anonymkode: 5c1fb...c15

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...