AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Jeg har alltid likt hester og ridning. Men samtidig er jeg litt småredd, fordi de er store dyr, og jeg har aldri blitt ordentlig vant til de. Jeg gikk på ridekurs ett par år da jeg var ung, og det var det. Hadde ikke mulighet til mer pga avstand osv. Nå når jeg er blitt voksen (30-årene) har jeg så lyst å ri igjen. Har tenkt på å ta kurs, for jeg er jo nybegynner. Men kjenner ingen voksne nybegynnere, og det virker litt rart å begynne alene.. Uansett, hva er sjangsen for å bli sparket av hest, og hva skal til for at de gjør det? Hvordan bli ordentlig trygg på hester? Bruke tid på de kanskje. Og det siste; husker da vi skulle stelle hestene. Da gikk vi rett bak de i båsen, for å komme over på andre siden av hesten? Skal man ikke unngå å gå rett bak de? Anonymkode: e0a63...1bc
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Det hjelper å bruke tid ja, sammen med trygge og greie hester De fleste sparker ikke uten grunn og uprovosert ut av det blå, det er jo hvis de blir skremt eller misliker behandlingen de får, o.l. Så lenge hesten vet hvor man er (du prater og stryker på den, den kan se deg), man er rolig og respektfull og det er en grei hest så skjer det veldig sjeldent. Anonymkode: 90d69...162 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 Jeg var 29 når jeg begynte på nybegynnerkurs selv om jeg hadde ridd i mange år som ung. Det var flere voksne der. Jeg var dum og sa at jeg hadde ridd før, og fikk den største og tregeste hesten som alltid skulle gå først i følge ridelæreren. Den var så stor at jeg nesten ikke kom meg av, var redd for å falle under magen dens. Ville heller hatt en litt mindre, en fjording kanskje. Har aldri blitt sparket av rideskolehester eller andre hester, og jeg har ridd mye fra jeg var barn. Prat til den før du går inn i båsen og før gjerne hånda langs ryggen og baken når du skal på den andre siden. Anonymkode: a2a67...5ec
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 De har gjerne mye nybegynnerkurs for voksne rundt om på ridesentre😊 Jeg har drevet aktivt med hest i 25 år og jobber som hovpleier og hesteterapeut. Jeg treffer MANGE forskjellige hester og ikke alle er like fornøyd med å bli plukket på og dradd i. Likevel har jeg bare opplevd å bli sparket skikkelig 2 ganger. Aldri opplevd hester som sparker uten veldig god grunn. Anonymkode: 60636...eab
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Søk opp rideskoler nær deg. Noen gir også privattimer. Null stress å begynne alene. Kurs er kurs. Du kan jo se Hest 360 videoer på YouTube, de er enkle, informative og hyggelige. Anonymkode: 372ac...550
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå