Gå til innhold

Teppe i trappa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har en trapp som ikke passer inn i resten av huset (trinnene har en helt annen tresort). Lurer på å legge teppe i trappa, men er redd for at det er dårlig investering når vi skal selge igjen. Har fått et tilbud på 20 000 for hele trappa, så det er en helt grei pris føler jeg, men er redd det forringer verdien? 

ville du syntes det var negativt med teppe i trappa? Er ellers vanlig lys enstavs eikeparkett i huset, og en varm skandinavisk stil. 

Anonymkode: b809d...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville ha tenkt på at det blir styrets med renhold. Vi har en trapp med trappeneser, og jeg orker sjeldent å støvsuge, selv om vi har trådløs støvsuger.

Anonymkode: 8456c...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teppe over hele trinnet? 
Hadde det vært mulig å bruke kontaktplast på trappen? Finnes mange varianter. Billigere blir det og. 
Men det kan kanskje bli glattere, men det finnes løsninger der og. Som antiskli eller slike trappetrinnstepper. 
Vi har trappetrinnsteppe, men ønsker å bytte dem ut i en litt bedre kvalitet og noe tykkere/mykere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Male trappa i en farge som står i stil med resten av interiøret? (Dersom det ikke er alternativ å bytte hele trappa)

Anonymkode: 82e49...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Male trappa i en farge som står i stil med resten av interiøret? (Dersom det ikke er alternativ å bytte hele trappa)

Anonymkode: 82e49...f37

Og om du maler ikke mal i helblank farge, det er derfor vi måtte kjøpe trappeneser (trappetrinnstepper). Var ekstremt glatt å gå i trappa med ullsokker 😅

Anonymkode: 8456c...315

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trappefornyer? Da legger man "parkett" over eksisterende trappetrinn. Som regel blir det veldig pent, og man ender opp med en "ny" trapp i ønsket treverk. 

Teppe må vel være noe av det dummeste å bruke 20'000kr på, synes jeg ihvertfall. Greit nok for gamle damer som er redd for å gli i trappa, men vil tro det forringer verdien

https://www.step-up.no/categories/nettbutikkproduktsalg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi har en trapp som ikke passer inn i resten av huset (trinnene har en helt annen tresort). Lurer på å legge teppe i trappa, men er redd for at det er dårlig investering når vi skal selge igjen. Har fått et tilbud på 20 000 for hele trappa, så det er en helt grei pris føler jeg, men er redd det forringer verdien? 

ville du syntes det var negativt med teppe i trappa? Er ellers vanlig lys enstavs eikeparkett i huset, og en varm skandinavisk stil. 

Jeg ville jo stusset på den estetiske sansen til noen som mener «teppe» passer bede inn i et hus med tregulv enn «ulike tresorter». Og så ville jeg lurt på hvilke andre synder eier hadde valgt å skjule heller enn å utbedre.

Er trappen estetisk stygg - slitt, hakket, gulnet etc - fiks problemet ved å renovere den. Er den bare en «ulik tresort»? Sett inn mer av den tresorten, slik at det ser ut som det er med mening.

Ikke legg teppe der folk går. Plutselig har noen tråkket med utesko i trappa og du har rester av dyrs avføring på teppet, eller du får katt eller hund eller barn og de tilfører ekle ting til trappen helt uten hjelp.

Anonymkode: 6bb70...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi går sjelden eller aldri opp trappen med utesko,så det kommer sjelden skitt utenifra i trappen opp til stua og kjøkken. Vi har tepper i trappen som ikke dekker hele trinnet.

Det er en nødvendighet her siden trappen blir for glatt uten.

Anonymkode: 11803...58e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg.

Ta teppe i trappe om dere vil, og ikke bry dere om hva andre måtte mene om det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sunshineyellow skrev (På 29.4.2022 den 17.12):

Hva med å male den?

Nja, det blir vel sjeldent pent…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.4.2022 den 10.40):

Jeg ville jo stusset på den estetiske sansen til noen som mener «teppe» passer bede inn i et hus med tregulv enn «ulike tresorter». Og så ville jeg lurt på hvilke andre synder eier hadde valgt å skjule heller enn å utbedre.

Er trappen estetisk stygg - slitt, hakket, gulnet etc - fiks problemet ved å renovere den. Er den bare en «ulik tresort»? Sett inn mer av den tresorten, slik at det ser ut som det er med mening.

Ikke legg teppe der folk går. Plutselig har noen tråkket med utesko i trappa og du har rester av dyrs avføring på teppet, eller du får katt eller hund eller barn og de tilfører ekle ting til trappen helt uten hjelp.

Anonymkode: 6bb70...5e0

Må være dårligste argument jeg har lest hittil. Hvem går i utesko inne?🫣Og det med dyr og barn orker ikke jeg argumentere på🤣

Anonymkode: 3771d...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Teppe er skikkelig umoderne og ikke hygenisk. Hadde heller brukt de pengene på trapperenovering og fått ordnet den skikkelig. 

Glatt trapp kan ordnes med antiskli tape som såvidt synes. 

Anonymkode: 95ea3...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...