Gå til innhold

Nytt kjøkken, og har lyst til å ha åpne skap oppe, altså ikke ha skapdører, men er det egentlig dumt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil altså ikke ha dører, men ser samtidig for meg at det blir støvete og fettete i skapene og det som står inni dem..? Mesteparten vil være under benken, altså skuffer, men noen skap/hyller oppe.

Blir det bare merarbeid for meg uten dører?

Anonymkode: c80f6...cff

Skrevet

Det spørs, liker du å vaske så er det jo ikke noe problem uten dører, selv er jeg fan av skap med dører som går opp til taket for å vaske oppå der irriterer meg av en grunn. 😄 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kort svar: ja. Det blir fettete om du har hyller. 

Alternativt kan du se om du kan klare deg uten, og bare ha lagring under benken? Enig i at det blir åpent og luftig. 😄 

Anonymkode: b0c70...d75

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det, det ser stilrent og moderne ut. Men.. Blir det ikke veldig mye støv? :fnise:

Selv får jeg nok mer ro av å ha dører der, selv om jeg vet at det er ryddig og orden bak dørene...

Anonymkode: 16605...3cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det ser veldig fint og fresht ut, hvis du orker all støvtørkingen, så ville jeg gått for det. 

Anonymkode: 93e45...497

AnonymBruker
Skrevet

Det ser fint ut, men krever mer renhold(støv og evt fett). 
Det ene stedet jeg har bodd uten at overskapene gikk helt til taket ble skapene og det som stod oppå fryktelig fettete. Ser for meg at åpne hyller på det  kjøkkenet ville krevd en del vask av hyller med innhold, men det var også et trangt kjøkken med dårlig avtrekk med kullfilter. Mulig det er et mindre problem med godt avtrekk!

Anonymkode: 7939a...82c

• Liker 1
Skrevet

Ville selv aldri hatt det. Mye støv og også fett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg skjønner det, det ser stilrent og moderne ut. Men.. Blir det ikke veldig mye støv? :fnise:

Selv får jeg nok mer ro av å ha dører der, selv om jeg vet at det er ryddig og orden bak dørene...

Anonymkode: 16605...3cd

Men ser det egentlig stilrent ut? Eller ser det bare litt rotete ut? 
Med mindre man har utstillingskjøkken og kun et par gjenstander sirlig utstilt i hver hylle, så blir det visuelt rot?

Anonymkode: b0c70...d75

• Liker 5
Skrevet

Åpne hyller uten dører sånn at folk såg rotet mitt ja.....

AnonymBruker
Skrevet

Har noen åpne hyller på kjøkkenet der jeg har glass, kopper og tallerkner/asjetter som brukes daglig, så det rekker ikke å bli støvete/fettete. Selve hyllene vaskes over jevnlig, så særlig fettete rekker det ikke å bli der heller.

Anonymkode: 9a623...2e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...