AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Jeg begynte på p-piller igjen for et halvt år siden. (Loette/Mirabella). Det var merket jeg brukte for mange år siden og var fornøyd med. Men jeg kan ikke hoppe over mensen! Jeg får blødning altså de første dagene etter de 3 "vanlige" ukene hver eneste gang. Er dette fordi de har lavere østrogen innhold? Noen med erfaringer? Evt andre merker som kanskje funker bedre? Jeg har allerede bestilt legetime og skal høre med legen, men fint om noen kanskje har erfaringer. Anonymkode: bc2d7...ff2
Minya Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Jeg vet at én type p-piller som er go-to-merket når kvinner har en underliggende tilstand hvor menstruasjon og bortfallsblødning kan gjøre pasienten sykere (feks ved endometriose, PCOS eller lignende), er merket Microgynon og de generiske merkene av samme type. I tillegg så er det mye enklere og mindre sannsynlig med mellomblødninger med p-piller av det som kalles monofase eller enfase-piller. Monofase/enfase-piller har nøyaktig samme hormonnivå i alle pillene på hele brettet. Trifase-piller har forskjellig horminnivå i tre forskjellige antall piller, derav tre forskjellige farger på pillene og mye høyere sjanse for mellomblødning hvis du bare knasker i vei. Så foreslå Microgynon for din lege og hør hva han/hun sier, evt hvis du nå bruker trifase-piller, spør om det finnes monfase/enfase-piller av samme type. Litt usikker på om vanlige p-piller har bedre effekt ved kontinuerlig overhopping av pillefri uke enn minipiller også, siden minipiller ofte kan gjøre at du mister blødningene helt, men også kan føre til det stikk motsatte; kontinuerlig blødning.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 On 4/29/2022 at 6:00 PM, Minya said: Jeg vet at én type p-piller som er go-to-merket når kvinner har en underliggende tilstand hvor menstruasjon og bortfallsblødning kan gjøre pasienten sykere (feks ved endometriose, PCOS eller lignende), er merket Microgynon og de generiske merkene av samme type. I tillegg så er det mye enklere og mindre sannsynlig med mellomblødninger med p-piller av det som kalles monofase eller enfase-piller. Monofase/enfase-piller har nøyaktig samme hormonnivå i alle pillene på hele brettet. Trifase-piller har forskjellig horminnivå i tre forskjellige antall piller, derav tre forskjellige farger på pillene og mye høyere sjanse for mellomblødning hvis du bare knasker i vei. Så foreslå Microgynon for din lege og hør hva han/hun sier, evt hvis du nå bruker trifase-piller, spør om det finnes monfase/enfase-piller av samme type. Litt usikker på om vanlige p-piller har bedre effekt ved kontinuerlig overhopping av pillefri uke enn minipiller også, siden minipiller ofte kan gjøre at du mister blødningene helt, men også kan føre til det stikk motsatte; kontinuerlig blødning. Tusen takk for svar, ser Microgynon anbefales hvis man opplever mellomblødninger med Loette så jeg skal absolutt høre med legen min om disse. Takk for hjelpen 😊 Anonymkode: bc2d7...ff2
Minya Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk for svar, ser Microgynon anbefales hvis man opplever mellomblødninger med Loette så jeg skal absolutt høre med legen min om disse. Takk for hjelpen 😊 Anonymkode: bc2d7...ff2 Husk at det også er veldig individuelt om kroppen din aksepterer å hoppe over bortfallsblødningen når du bruker p-piller. Jeg har to venninner som ikke kan hoppe over uansett hvilken p-pille de bruker fordi kroppen bare overstyrer hele greia og de blør uansett. Det betyr dessverre også at de aldri kan være 100% sikre på at blødningen de har er bortfallsblødning, eller om de har eggløsning og ekte menstruasjon, så de har i stedet valgt spiral, kondom, eller p-stav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå