Pipaluk Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Det er ikke å komme utenom at vi alle gjør feil fra tid til annen. Er det noen tabber som du absolutt IKKE må gjøre, som får store konsekvenser. Eller rett og slett flaue tabber som kan skje om du ikke passer på? Nå går jeg rundt med noen veldig viktige nøkler til jobben. Mister jeg nøkkelknippet mitt ( gjorde det i fjor) så er jeg virkelig ille ute. Mistet nøkkelknippet mitt da jeg jobbet hos en bruker, men det gikk heldigvis greit da jeg mistet dem veldig langt unna, stedet. Vi har en felles gmail-adresse til jobben. Jeg ser at en kollega skrev mail til skolen om gjenglemt gymtøy og noe om karatetrening. Da har han nok bare tenkt at han var inne på sin egen gmail. Hadde det vært en mail til bup, så hadde det nok vært ille for alle parter. Hadde jeg bommet på mail og skrevet en personlig epost til noen så hadde det vært kjempeflaut. Har ennå ikke skjedd da, men tenker ofte på det når jeg er inne på mailen.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Skrive en meldig om hva jeg synes om ledelsen, til noen i ledelsen Anonymkode: 7e067...052 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Pipaluk skrev (2 minutter siden): Hadde jeg bommet på mail og skrevet en personlig epost til noen så hadde det vært kjempeflaut. Har ennå ikke skjedd da, men tenker ofte på det når jeg er inne på mailen. På en tidligere arbeidsplass tror jeg en kollega blingset på hva som var intern chat og hva som var mail. Kunden fikk hvertfall lese i klartekst hva vi syntes om han... Men det var jo en lærepenge for alle. Ikke skriv nedsettende om andre, uansett hvor det er. Anonymkode: e1574...67c 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Jeg er lærer. Min største frykt er at en elev skal dø eller bli alvorlig skadet på skolen, og at jeg kunne eller burde forhindret det. For eksempel (våre strenge) rutiner glipper i svømmehall, eller at jeg ikke forstår at et barn er hardt skadd om det har slått seg i skolegården (feks hodeskader eller indre blødninger). Jeg er nest mest redd for å ikke oppdage og forhindre at et barn har det vondt, opplever vold/overgrep eller mobbing enten på skole eller hjemme. Jeg er ikke redd for å sende pinlige mail eller drite meg ut på en annen uskyldig måte, så lenge det ikke får annet enn økonomiske konsekvenser eller at jeg blir flau. Det er svært menneskelig. Og når jeg filosoferer det så synes jeg selv at jeg har et forbasket stort ansvar, fikk nesten litt vondt i magen av å formulere det. Anonymkode: b1455...d58 5 12 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Lage en bug som gjør at noe begynner å brenne, noe krasjer eller noen får feil medisiner eller noe annet som tar livet av mange folk. Anonymkode: 3b43a...202 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er lærer. Min største frykt er at en elev skal dø eller bli alvorlig skadet på skolen, og at jeg kunne eller burde forhindret det. For eksempel (våre strenge) rutiner glipper i svømmehall, eller at jeg ikke forstår at et barn er hardt skadd om det har slått seg i skolegården (feks hodeskader eller indre blødninger). Anonymkode: b1455...d58 Da jeg var barn elsket jeg å bade i sjøen. Likte spesielt godt å bade i bølger. Nå som forelder så er det noe av det skumleste som finnes. Anonymkode: 9191f...c4c 1
Akryl Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 Pipaluk skrev (På 29.4.2022 den 14.09): Det er ikke å komme utenom at vi alle gjør feil fra tid til annen. Er det noen tabber som du absolutt IKKE må gjøre, som får store konsekvenser. Eller rett og slett flaue tabber som kan skje om du ikke passer på? Nå går jeg rundt med noen veldig viktige nøkler til jobben. Mister jeg nøkkelknippet mitt ( gjorde det i fjor) så er jeg virkelig ille ute. Mistet nøkkelknippet mitt da jeg jobbet hos en bruker, men det gikk heldigvis greit da jeg mistet dem veldig langt unna, stedet. Vi har en felles gmail-adresse til jobben. Jeg ser at en kollega skrev mail til skolen om gjenglemt gymtøy og noe om karatetrening. Da har han nok bare tenkt at han var inne på sin egen gmail. Hadde det vært en mail til bup, så hadde det nok vært ille for alle parter. Hadde jeg bommet på mail og skrevet en personlig epost til noen så hadde det vært kjempeflaut. Har ennå ikke skjedd da, men tenker ofte på det når jeg er inne på mailen. Hadde ei kollega som skrev en del baksnakking om ledelse til oss andre. Hun trodde alle vi var på hennes lag. Imidlertid var det slik at det skulle lyses ut en høyere stilling og hun var min største konkurrent. Ops, jeg videresendte hennes baksnakking til sjefen og fra og være stjerne ble hun fryst ut helt. Dette var stor tabbe for henne. Aldri stol på kollegaer at de ikke skal sladre baksnakking. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 Akryl skrev (6 minutter siden): Hadde ei kollega som skrev en del baksnakking om ledelse til oss andre. Hun trodde alle vi var på hennes lag. Imidlertid var det slik at det skulle lyses ut en høyere stilling og hun var min største konkurrent. Ops, jeg videresendte hennes baksnakking til sjefen og fra og være stjerne ble hun fryst ut helt. Dette var stor tabbe for henne. Aldri stol på kollegaer at de ikke skal sladre baksnakking. Jeg er utrolig glad for at jeg ikke jobber sammen med noen av dere Anonymkode: 3b43a...202 15 5
pia mater Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 Gjøre feil som medfører død hos en pasient. Utføre gjenoppliving hos noen som ikke skal gjenopplives. 9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 Gjøre en grov feil som medfører at et barn dør. Det er katastrofe. Men, mange kollegaer sier at da kunne de aldri jobbet på avdelingen igjen. Det sier aldri jeg. Jeg hadde vært forferdelig lei meg og hatt forferdelig dårlig samvittighet, men alle kan gjøre feil og jeg sier ikke opp en jobb jeg elsker, fordi jeg gjør en grov, men utilsiktet, feil Anonymkode: 35a9b...036 3
Akryl Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er utrolig glad for at jeg ikke jobber sammen med noen av dere Anonymkode: 3b43a...202 Hehe, håper du har lært at du ikke kan stole på noen kollegaer
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 At en pasient jeg har ansvaret dør av at jeg gjør en feil eller gir feil medikament ( feks muskelrelaks istedet for smertestillende og ikke oppdager det med en gang). Anonymkode: aaf66...b39 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 Det er kanskje en liten ting i forhold til hva andre skriver men jeg ønsker ikke å bli oppfatta som surrete og sånt. Jeg har ADHD og er ikke åpen om det på jobb. Jeg tar medisiner men må også prøve så godt jeg kan å ikke få det til å synes. Vil heller ikke bli oppfatta som useriøs og at jeg har dårlig arbeidsmoral. Jeg er bedre på alt dette enn jeg var tidligere men jeg føler jeg må anstrenge meg ganske mye med ting som jeg tror kommer mye lettere for andre. Anonymkode: 0aa1f...960 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #14 Skrevet 1. mai 2022 Jeg er lærer. Og jeg er redd for å gi elever dårlig selvtillit ved misforståelser. Eller at elever glipper mellom fingrene på meg. En undervisningstime hos oss varer i 80min. Jeg har 30 elever. Ofte snakker jeg de første tjue minuttene. Så har jeg 60 min fordelt på disse 30 elevene. Det sier seg selv at man ikke rekker å bygge relasjoner med alle, at man ikke skjønner hvordan alle tenker. Jeg underviser i 5 fag. Hvert fag har jeg to ganger i uka. Alle elevgruppene mine er på 30 elever. Mao har jeg 4min pr elev pr uke. Det går bare ikke opp. Spesielt ikke når noen elever spiser en opp med hud og hår - da er det ikke mye tid til enkelte andre. (Og med 150 ukentlige elever er det heller ikke alltid lett å huske alt!) Anonymkode: 3325b...5e2 2
Hengebuksvinet Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 Pipaluk skrev (På 4/29/2022 den 14.09): Hadde jeg bommet på mail og skrevet en personlig epost til noen så hadde det vært kjempeflaut. Har ennå ikke skjedd da, men tenker ofte på det når jeg er inne på mailen. Enig. Heldigvis er det lite sensitivt som blir sendt på mail. Jeg er også redd for at jeg ikke kutter telefonsamtaler, sånn at noen får med seg innhold fra sensitive samtaler. Generelt for telefonfeil. (Har mange saker som jeg kun informerer en person om, på jobb). 1
Hengebuksvinet Skrevet 1. mai 2022 #16 Skrevet 1. mai 2022 Akryl skrev (13 timer siden): Hadde ei kollega som skrev en del baksnakking om ledelse til oss andre. Hun trodde alle vi var på hennes lag. Imidlertid var det slik at det skulle lyses ut en høyere stilling og hun var min største konkurrent. Ops, jeg videresendte hennes baksnakking til sjefen og fra og være stjerne ble hun fryst ut helt. Dette var stor tabbe for henne. Aldri stol på kollegaer at de ikke skal sladre baksnakking. Uff. Du tenkte ikke på hvordan du selv fremstår da, som har denne typen kommunikasjon med andre? Hadde jeg vært i ledelsen, hadde jeg blitt skeptisk til dere begge. 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #17 Skrevet 1. mai 2022 Jeg jobber et sted hvor vi håndterer mye sensitiv informasjon. Vi har gode rutiner for dette, men eksempler fra andre steder viser jo at ingen ting er helt vanntett. Å dele denne typen informasjon slik at det havner i feil hender kan få alvorlige konsekvenser for både personer og virksomheter, så ringvirkningene er store og ramme mange. Derfor er dette den feilen jeg er reddest for å gjøre. Anonymkode: cabef...6c1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #18 Skrevet 1. mai 2022 Akryl skrev (13 timer siden): Hadde ei kollega som skrev en del baksnakking om ledelse til oss andre. Hun trodde alle vi var på hennes lag. Imidlertid var det slik at det skulle lyses ut en høyere stilling og hun var min største konkurrent. Ops, jeg videresendte hennes baksnakking til sjefen og fra og være stjerne ble hun fryst ut helt. Dette var stor tabbe for henne. Aldri stol på kollegaer at de ikke skal sladre baksnakking. Kjempeflott at du gjorde det. Hos oss ville det medført "diskvalifisering" av dere begge, så hvis det hadde vært på min arbeidsplass ville du gjort oss en stor tjeneste ved å avsløre ikke bare én, men to personer som ikke er til å stole på. Anonymkode: cabef...6c1 6
Pipaluk Skrevet 1. mai 2022 Forfatter #19 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): At en pasient jeg har ansvaret dør av at jeg gjør en feil eller gir feil medikament ( feks muskelrelaks istedet for smertestillende og ikke oppdager det med en gang). Anonymkode: aaf66...b39 Kjenner du ansatte som har gjort det? Hvordan ble det håndtert?
Pipaluk Skrevet 1. mai 2022 Forfatter #20 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Gjøre en grov feil som medfører at et barn dør. Det er katastrofe. Men, mange kollegaer sier at da kunne de aldri jobbet på avdelingen igjen. Det sier aldri jeg. Jeg hadde vært forferdelig lei meg og hatt forferdelig dårlig samvittighet, men alle kan gjøre feil og jeg sier ikke opp en jobb jeg elsker, fordi jeg gjør en grov, men utilsiktet, feil Anonymkode: 35a9b...036 Kan du miste jobben om feilen er grov nok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå