Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med å forstå hvordan jeg skal vaske klær som er knæsj i vaskemaskinen? (HJELP)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tidligere har undertøyet mitt blitt skikkelig avfarget pga jeg ikke helt har forstått hvordan undertøy skal vaskes. Nå som jeg endelig har kjøpt nytt, vil jeg gjerne lære å bevare de slik de er. 
Jeg vil bare legge til at jeg er student, og kan derfor ikke sortere vasken slik jeg ellers ville ha gjort, fordi per vask koster 30kr. Dersom jeg skal sortere bruker jeg unødvendig mye penger på vasking. 

Anonymkode: 9928b...5a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håndvask. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå sammen med noen andre studenter om å vaske klær, så kan dere dele på utgiftene og vaske klærene deres sammen.

Ikke kjøp klær det er vanskelig å vaske.

Er det at det knæsje skal farge av på de "vanlige" klærene dine du er redd for? I så fall kan du vaske dem sammen med bare mørke klær - eller med ting du ikke er redd for, som de eldste håndklærne o.l. 

Avfarging skjer som regel bare første gangen eller to, så om du ikke har nok til å vaske i maskin, prøv håndvask, eller lån skittentøy av en venn de første par vaskene ;)

Anonymkode: a6dcd...b4c

• Liker 1
Skrevet

det må jo uansett vaskes, så jeg hadde vasket det for seg selv, selv om det er dyrt, og heller droppet cafe latten den dagen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mamajune11 skrev (3 timer siden):

Håndvask. 

Støtter denne. Kokende vann i en balje med milo. Vent til vannet er av en behagelig temperatur før du tar hendene i baljen. 

Anonymkode: 7cf8f...7df

AnonymBruker
Skrevet
Natta1980 skrev (5 timer siden):

det må jo uansett vaskes, så jeg hadde vasket det for seg selv, selv om det er dyrt, og heller droppet cafe latten den dagen.

Har man så dårlig økonomi at en klesvask for 30 kroner er dyrt, drikker man neppe cafe latte daglig. 

Anonymkode: 54c19...daa

AnonymBruker
Skrevet

Vaske for hånd til du ser det ikke lenger farger av. 

Evt planlegg garderoben og vasken slik at du kan vaske mer sammen. Feks hvis du liker knæsj rosa, så kjøp litt fler plagg som du kan vaske sammen med disse. Høres helt tullete ut. Men poenget er å planlegge garderoben og bruk av tøyet slik at du får vasket på vanlig måte. 

Evt gå for mer duse farger og bruk knæsje klær når du er hjemme. 

Trøste, trøst: studentlivet er for en periode. 

Anonymkode: de0bc...b45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Vaske for hånd til du ser det ikke lenger farger av. 

Evt planlegg garderoben og vasken slik at du kan vaske mer sammen. Feks hvis du liker knæsj rosa, så kjøp litt fler plagg som du kan vaske sammen med disse. Høres helt tullete ut. Men poenget er å planlegge garderoben og bruk av tøyet slik at du får vasket på vanlig måte. 

Evt gå for mer duse farger og bruk knæsje klær når du er hjemme. 

Trøste, trøst: studentlivet er for en periode. 

Anonymkode: de0bc...b45

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Har man så dårlig økonomi at en klesvask for 30 kroner er dyrt, drikker man neppe cafe latte daglig. 

Anonymkode: 54c19...daa

Mine foreldre har kjøpt en vaskemaskin til meg i dag, som bursdagsgave i dag. Så nå har jeg mulighet til å vaske klær så mye jeg ønsker. Betaler for øvrig ikke for strøm her i studentboligen. Men trenger fremdeles hjelp. 

Kan neon rosa truser vaskes sammen med rødt undertøy, samt knæsj oransje truser? Disse må jo selvsagt vaskes på 60 grader. 

Hvite truser går sammen med nærmest med lyyyyyse gråe som ligner på hvitt  

Og mørke truser som sort og mørke grått og mørkeblått går sammen? 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hvitt sammen med noen som helst farge. Men du kan kjøpe denne og sleng i en om du er i tvil. Du ser kjapt hvilket plagg som farger av seg på servietten når vasken er ferdig. Den fargen sitter da i servietten og ikke i de andre plaggene.

E23B38AB-1810-4142-AEED-23A52E886C93.jpeg

Anonymkode: 08ad7...1d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aldri hvitt sammen med noen som helst farge. Men du kan kjøpe denne og sleng i en om du er i tvil. Du ser kjapt hvilket plagg som farger av seg på servietten når vasken er ferdig. Den fargen sitter da i servietten og ikke i de andre plaggene.

E23B38AB-1810-4142-AEED-23A52E886C93.jpeg

Anonymkode: 08ad7...1d1

Eller bare et gammelt håndkle, en sokk eller noe. 

Anonymkode: c0036...f22

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Mine foreldre har kjøpt en vaskemaskin til meg i dag, som bursdagsgave i dag. Så nå har jeg mulighet til å vaske klær så mye jeg ønsker. Betaler for øvrig ikke for strøm her i studentboligen. Men trenger fremdeles hjelp. 

Kan neon rosa truser vaskes sammen med rødt undertøy, samt knæsj oransje truser? Disse må jo selvsagt vaskes på 60 grader. 

Hvite truser går sammen med nærmest med lyyyyyse gråe som ligner på hvitt  

Og mørke truser som sort og mørke grått og mørkeblått går sammen? 

Ja 🙂  Sånn vasker jeg klær. 

Skrevet

Vask dem for seg selv første gangene. Evt håndvask, men føler liksom ikke det blir helt rent da siden det ligger og «godgjør» seg i stille vann 😅 de kan nok fint vaskes sammen med noen sorte klær du har som har blitt vasket mange ganger, og på 30 grader. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...