AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #41 Del Skrevet 30. april 2022 Blosy skrev (9 minutter siden): Hva med å kjøre bud, porterbuddy kan man jobbe hos som selvstendig næringsdrivende. Og da kan du bestemme selv hvor mye du vil jobbe. Det er på kvelden da. Liten sjanse for at TS som balanserer mellom AAP og ufør, skal lykkes i en slik jobb. Selv de enkleste jobber er blitt avanserte i den forstand at de krever flere ting. Hvis man ikke bor i de områdene der PB ikke leverer, så går det ikke. I tillegg så har de andre krav. https://porterbuddy.com/courier Du må være etablert og registrert som ENK eller AS Du må ha bil, og helst el-bil. Dette blir prioritert, står det. Eventuelt transportsykkel. I tillegg så må en naturligvis ha førerkort klasse B. TS må være glad og serviceminded og kunne gjerne engelsk i tillegg. I tillegg må TS surre rundt med diverse App og opplæring rundt det. En grei jobb for en frisk student, hvis den friske studenten har el-bil med førerkort klasse B. Men for noen som balanserer på kanten mellom AAP og ufør og har dårlig psykisk helse, så er det generelt sett et "helvete" av en jobb. Tenk nå om TS har veldig alvorlig angst eller unnvikende personlighets "issues", noe som er tilfellet med en del brukere på AAP og ufør, der TS anser hvem eneste person hun møter som en slags trussel. Så må TS i tillegg levere dette ut på kvelden og TS vet ikke hvordan disse folkene ser ut før de åpner døra. Masse nye folk å forholde seg til hele tiden. Dette er nok en jobb etter Foodora "modellen" innenfor det sentrale begrepet som heter gig-økonomi. Anonymkode: 21186...658 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #42 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Liten sjanse for at TS som balanserer mellom AAP og ufør, skal lykkes i en slik jobb. Selv de enkleste jobber er blitt avanserte i den forstand at de krever flere ting. Hvis man ikke bor i de områdene der PB ikke leverer, så går det ikke. I tillegg så har de andre krav. https://porterbuddy.com/courier Du må være etablert og registrert som ENK eller AS Du må ha bil, og helst el-bil. Dette blir prioritert, står det. Eventuelt transportsykkel. I tillegg så må en naturligvis ha førerkort klasse B. TS må være glad og serviceminded og kunne gjerne engelsk i tillegg. I tillegg må TS surre rundt med diverse App og opplæring rundt det. En grei jobb for en frisk student, hvis den friske studenten har el-bil med førerkort klasse B. Men for noen som balanserer på kanten mellom AAP og ufør og har dårlig psykisk helse, så er det generelt sett et "helvete" av en jobb. Tenk nå om TS har veldig alvorlig angst eller unnvikende personlighets "issues", noe som er tilfellet med en del brukere på AAP og ufør, der TS anser hvem eneste person hun møter som en slags trussel. Så må TS i tillegg levere dette ut på kvelden og TS vet ikke hvordan disse folkene ser ut før de åpner døra. Masse nye folk å forholde seg til hele tiden. Dette er nok en jobb etter Foodora "modellen" innenfor det sentrale begrepet som heter gig-økonomi. Anonymkode: 21186...658 Takk ❤️ Du treffer veldig bra, det er så mange problemer og utfordringer som stopper meg. Som mange ikke klarer forstå kan by på problemer, men som kan være veldig skremmende og angstfremkallende. Har hendt at noen har ledd av meg når jeg får panikkangst, fordi de syns jeg overreagerer og kan ikke forstå hva som kunne trigget en slik reaksjon. Og det er ikke noe god følelse å sitte med i ettertid. Jeg kan ikke bestemme meg for å ikke få angst eller panikk! Jeg jobber med å gjøre det lettere, men det vil nok aldri bli helt borte da det er koblet med andre ting som bipolar som er livslang. Det er derfor jeg syns det er så vanskelig å komme på noe jeg kan jobbe med. For de tingene jeg tenker må være der er ikke begrensninger eller noe jeg må lære å se bort fra. Det er seriøse behov, jeg kan faktisk bli så redd at jeg tror og håper jeg skal dø for å bare komme meg vekk! Jeg vil sende deg noen ❤️❤️❤️, takk! Anonymkode: b2fbb...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #43 Del Skrevet 30. april 2022 Slik du beskriver deg selv har jeg vanskelig for å tro at du kan fungere i jobb, for å være helt ærlig. Med mindre det er utsikter til at helsen din bedres. Det at du har to små barn hjelper jo ikke akkurat på det heller, det krever mye energi i en situasjon hvor du er syk. Det eneste jeg kan se for meg er som en annen nevnte, om du kan lage noe og selge det/selge en tjeneste på nettet. Men det kan være mye arbeid å finne markedet og drive med kundebehandling/service, og det fordrer jo også at du faktisk har evner til å lage/skape noe. Det er ikke en enkel vei til en ok inntekt. Og selv der kan du ikke la være å sende varer på to uker fordi du har angstanfall og ikke makter å dra på postkontoret, for da forsvinner alle kundene dine. Så dette blir en nøtt. Håper NAV har noen forslag som kan hjelpe. Anonymkode: 75e15...112 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå