AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Man bryter opp etter kanskje 10år sammen, sklir fra hverandre pga man utvikler seg selv. Passer ikke sammen lenger. Når man møter en ny må man jo ikke dele alt av fortiden tenker jeg, mange er jo opphengt i antall sexpartnere etc. Hva er poenget med det? Er du dømt for drap er jo det heller ikke noe andre får vite enkelt, selv om det hadde vært en fin advarsel. Min tidligere sexopplevelser trenger jeg heller ikke dele føler jeg, både trekant og sex med kvinner. Anonymkode: 4120c...727 8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 For å luke ut røde flagg Anonymkode: 2ea47...0c8 9 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Det er ganske greit å vite noe om fortiden til den man eventuelt ønsker å innlede et forhold til. Har aldri spurt dater om antall sexpartnere, men den ene sa det uten at jeg hadde spurt. Han hadde altså hatt seg med over 60 stk, og 5 stk de siste tre ukene.. Glad jeg fikk vite det, for da er det enklere å luke ut de som ikke ser etter noe seriøst. Når det kommer til andre ting enn sex, så er det jo fint å høre hva han har gjort eller opplevd før han møtte meg. Valg han har tatt i livet, utfordringer, interesser, hobbyer etc. Anonymkode: af530...0aa 5
Veggdyret Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 Nja, jeg vil vite: 1) vært samboer/gift/forlovet tidligere? 2) noen barn - både kjente og om det er en viss sannsynlighet for at det plutselig dukker opp noen ukjente 3) hvor lenge det er siden siste seriøse forhold, sånn ca. 4) hvor lenge siden han ble testet for kjønnssykdommer og hvor mange partnere han har hatt i etterkant (det siste punktet er det få som er ærlige om dessverre..) Det en bruker nevner lenger opp her, om trekanter, sex med samme kjønn og sånt, har jeg ikke noe behov for å vite. 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 Ikke alt, men det viktigste. Anonymkode: 058df...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 Fordi mønstre har en tendens til å gjenta seg. Har f.eks ny kjæreste vært utro flere ganger før, eller ligget med flere titalls personer, vil dette etter alt å dømme gjenta seg. Bare skikkelig naivt å tro noe annet. Anonymkode: 1c642...e3e 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 En del er fint å vite, men trenger ikke alle detaljer. Vi blir jo formet av fortiden vår, så historien vår sier mye om oss som person. Og fortiden er forklaring på blant annet reaksjonsmønstre man har, så det ligger en del der som er nyttig å vite om hverandre. Jeg trenger ikke å vite alle detaljer om mannens sexliv før meg, men han har fortalt det som er relevant. Ting man har prøvd og ikke liker (for eksempel anal) er jo praktisk å vite om den andre. Antall er ofte ikke relevant, men om han har hatt 20 eller 200 sier litt om hvordan han har levd. Samtidig er det forskjell på å ha 200 fordi man lever det gode liv og tar for seg av godene, og å ha 200 fordi man ser på det som en sport å lure kvinner til sengs. Tallet alene kan ikke konkludere. Det er også lov å si "det har jeg ikke lyst til å fortelle" om noe man vil holde for seg selv, og her er det fint med en grunn. "Jeg har ikke lyst til å snakke om akkurat dette, fordi det var en traumatisk opplevelse for meg" eller "dette ønsker jeg å holde for meg selv, fordi det føles for privat å dele med noen." Anonymkode: 04a19...827 2
Biloba Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du dømt for drap er jo det heller ikke noe andre får vite enkelt, selv om det hadde vært en fin advarsel. Min tidligere sexopplevelser trenger jeg heller ikke dele føler jeg, Anonymkode: 4120c...727 Stor forskjell der, hva vil du fram til egentlig? Sexopplevelser er privatliv og behøver ikke å opplyses om uoppfordret. Har ny partner spørsmål, svar ærlig. Det er ærlig å si at en anser den typen informasjon som privat og ikke gi etter for spørsmål. Å lyve er ikke ærlig. 2
MyMichelle Skrevet 29. april 2022 #9 Skrevet 29. april 2022 Enig med Ts. Antall sexpartnere og sexopplevelser er en privatsak. 1
herzeleid Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 Valgene du har tatt og erfaringene du har hatt sier noe om deg og former deg. Fortid er dermed selvfølgelig relevant også for fremtid, og det er ganske naturlig at en bryr seg om hvem partneren er og hvordan en har blitt slik. 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 Når jeg er forelsket i en person, så vil jeg vite alt om han. Alt hva han føler, mener, tenker, hvem han er og hva han har erfart. Og det inkluderer selvsagt også sexen og kjærligheten. Spesielt sex, eeeelsker sex, elsker å ha det, elsker å snakke om det. Da kommer jo tidligere erfaringer opp iblant. Man starter jo ikke et nytt liv når man starter et forhold, jeg blir ikke sammen med en nyfødt baby med helt blanke ark. Han har jo levd et liv som gjør han til den han er. Nå er jeg ikke sånn som lopper han for info for å se etter røde flagg eller er opphengt i antall partnere osv. altså. Men å snakke om fortid er vanlig. Det som hadde vært dealbreaker for meg, var om en mann ikke ville høre om fortiden min og bare late som jeg ikke hadde noe. Spesielt seksuelt, om han ville late som jeg var jomfru omtrent. Og omvendt, om han ikke vil åpne seg så blir det aldri et forhold av det. Anonymkode: 19410...f67 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Når jeg er forelsket i en person, så vil jeg vite alt om han. Alt hva han føler, mener, tenker, hvem han er og hva han har erfart. Og det inkluderer selvsagt også sexen og kjærligheten. Spesielt sex, eeeelsker sex, elsker å ha det, elsker å snakke om det. Da kommer jo tidligere erfaringer opp iblant. Man starter jo ikke et nytt liv når man starter et forhold, jeg blir ikke sammen med en nyfødt baby med helt blanke ark. Han har jo levd et liv som gjør han til den han er. Nå er jeg ikke sånn som lopper han for info for å se etter røde flagg eller er opphengt i antall partnere osv. altså. Men å snakke om fortid er vanlig. Det som hadde vært dealbreaker for meg, var om en mann ikke ville høre om fortiden min og bare late som jeg ikke hadde noe. Spesielt seksuelt, om han ville late som jeg var jomfru omtrent. Og omvendt, om han ikke vil åpne seg så blir det aldri et forhold av det. Anonymkode: 19410...f67 Samme her. De som ikke ønsker å snakke om fortiden står jo fritt til å være sammen med andre som mener det samme. Det er ikke sånn at absolutt alle må være enige om dette eller at det finnes en fasit som passer alle. Anonymkode: fad69...e0a 1
Olive_North Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 Et menneskes historie er som statistikk, du kan se trender og samtidig vet du aldri hva som faktisk kommer til å skje i fremtiden 😅 I mitt seneste forhold har jeg ikke vært så gravende som i de tidligere, det viktigste har vært å bli kjent med hans moralske og empatiske kompass. Basic saker har vi selvsagt pratet om, men veldig lite detaljer. Det er egentlig litt kult, for etter snart to år dukker det fortsatt opp mange kule saker jeg ikke vet om han 😅 og det føles fint å ikke dømme eller ha med unødvendig bagasje i vårt liv som vi har nå. 3
Hr. Aktiv Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Man bryter opp etter kanskje 10år sammen, sklir fra hverandre pga man utvikler seg selv. Passer ikke sammen lenger. Når man møter en ny må man jo ikke dele alt av fortiden tenker jeg, mange er jo opphengt i antall sexpartnere etc. Hva er poenget med det? Er du dømt for drap er jo det heller ikke noe andre får vite enkelt, selv om det hadde vært en fin advarsel. Min tidligere sexopplevelser trenger jeg heller ikke dele føler jeg, både trekant og sex med kvinner. Anonymkode: 4120c...727 Når du kjøper bruktbil eller et hus er det ikke greit å ta en titt på den for å se om det er et godt kjøp? 1 1
Gjest O.G. Skrevet 30. april 2022 #15 Skrevet 30. april 2022 Er et par ting jeg vil vite om nye menn i mitt liv i hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #16 Skrevet 30. april 2022 Helt enig. Så lenge ingen har begått noen kriminelle handlinger, så vil jeg ikke vite noe om tidligere forhold. - spesielt ikke seksuelle ting. Dessverre har kjæresten min fortalt meg en hel del detaljer om sin seksuelle historie, og der ødelegger mye. Han buede ha skånet meg for det. Nå føler jeg det er blitt en vond, tung bagasje å ha i forholdet og jeg vurderer stadig vekk å gjøre det slutt pga dette. Heller finne en mann som er glad nok i meg til å Skåne meg for ekkel, sårende informasjon om ekser og sex. Anonymkode: cac8a...03c
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #17 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Fordi mønstre har en tendens til å gjenta seg. Har f.eks ny kjæreste vært utro flere ganger før, eller ligget med flere titalls personer, vil dette etter alt å dømme gjenta seg. Bare skikkelig naivt å tro noe annet. Anonymkode: 1c642...e3e Så hvis en mann har over 50 partnere så vil han være utro? De klarer ikke slå seg til ro med en kvinne? Anonymkode: 001d8...3a9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #18 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig. Så lenge ingen har begått noen kriminelle handlinger, så vil jeg ikke vite noe om tidligere forhold. - spesielt ikke seksuelle ting. Dessverre har kjæresten min fortalt meg en hel del detaljer om sin seksuelle historie, og der ødelegger mye. Han buede ha skånet meg for det. Nå føler jeg det er blitt en vond, tung bagasje å ha i forholdet og jeg vurderer stadig vekk å gjøre det slutt pga dette. Heller finne en mann som er glad nok i meg til å Skåne meg for ekkel, sårende informasjon om ekser og sex. Anonymkode: cac8a...03c Dater vi samme mann? Jeg og vet mye fra hans fortid. Kjenner mange han har ligget med også. Noen er kjempefine og andre mindre pene. Verste er de som fortsatt tar kontakt. De respekterer ikke at han er sammen med meg. Det er tøft med slike forhold. Anonymkode: 001d8...3a9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #19 Skrevet 30. april 2022 Hr. Aktiv skrev (1 time siden): Når du kjøper bruktbil eller et hus er det ikke greit å ta en titt på den for å se om det er et godt kjøp? Det er ekkelt med folk som sammenligner det å bli kjent med et annet menneske med kjøp og salg. Jeg fatter ikke hvordan det kan ha noe som helst med hverandre å gjøre. Anonymkode: 058df...ba5 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #20 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dater vi samme mann? Jeg og vet mye fra hans fortid. Kjenner mange han har ligget med også. Noen er kjempefine og andre mindre pene. Verste er de som fortsatt tar kontakt. De respekterer ikke at han er sammen med meg. Det er tøft med slike forhold. Anonymkode: 001d8...3a9 Nei, kjenner heldigvis ingen av de han har ligget med. Men, han har fortalt meg hvem noen av dem er, og jeg har dessverre søkt dem opp på Facebook feks. Veldig ekkelt. Er også en av dem som fremdeles mener han er mannen i hennes liv, og har prøvd å sabotere ved å skrive meldinger til meg om hvor god han er i senga etc. og han har ikke engang blokkert henne fra å sende han meldinger. Respektløst og ekkelt. Anonymkode: cac8a...03c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå