AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Har pratet med mannen om å kanskje endelig prøve å få barn, men han føler seg ikke klar og vil vente et år til.....Prøver å forklare at det å bli gravid skjer ikke på en to tre, og at kan ta lang tid før det sitter....Vi vet ikke en gang om vi kan få barn...Vi er 32 og 35 år.. Jeg har en følelse på at han tror at om vi skulle begynne prøvinga så blir jeg gravid allerede i morgen, og at han ikke helt skjønner at alt må klaffe på et vis..... Måtte bare lufte noen tanker her....Hvor lang tid brukte dere(kvinner) på å bli gravide? Anonymkode: 95b19...0c9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 men du KAN jo bli gravid på første like gjerne som du ikke blir det.. hvorvidt han er klar eller blir klar noen gang er mer tema for diskusjon tenker jeg.. Anonymkode: 245f0...447 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Du kan likegodt bli gravid på 1.forslk som du blir det etter 3 år. Anonymkode: ec558...465 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 Jeg tenker at det må være en greie mellom dere. Du kan bli gravid på første forsøk, eller det kan hende du ikke kan bli gravid? Hva med å ta en sjekk, så du får greie på hvordan ting ligger an for din del? Hvis en part ønsker å vente, så må nesten det respekteres. Da har du to valg: gå fra han for å prøve alene/med en annen, eller vente et år. Anonymkode: 940a0...b4c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 Ble gravid på ett forsøk, ikke en prøveperiode, men ett ligg. Jeg sa det samme til min som ikke helt følte seg 100% klar, at man sjeldent/aldri blir gravid med en gang. 20% sjanse pr måned eller noe, mye må klaffe.. Men vi har vært i lag i 14 år og er nå 30, så det var på tide. Nå er det en måned til termin, og han som helst hadde utsatt det lenger, er utrolig gira og har virkelig fått disse månedene på seg til å bli så "klar" som han kan, og vi angrer ikke et sekund. Jeg selv var innstilt på at det kunne ta lang tid, minst 4 mnd, gjerne et år. Kom litt som et sjokk på meg og jeg har slitt mer med å bli klar. Haha Anonymkode: aca4f...8b5 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 Litt dumt skrevet av meg kanskje, for jeg forstår poenget deres. Takk for det... Anonymkode: 95b19...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 Jeg ble gravid før vi rakk å prøve, tok ut spiral og ble gravid to uker etterpå - så det kan gå veldig fort også! jeg var 37 da. Vi ventet til vi begge var klare for å prøve, siden det kan gå såpass fort. Du har god tid om du er 32 Anonymkode: a340d...300
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 Han vil ikke ha barn med deg. Det tenker jeg. Anonymkode: 45517...93d 8 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 Hva med og finne en middelvei? Etter 6 mnd, så prøver dere ikke aktivt, men dere bruker ikke beskyttelse? Så ser du om det skjer naturlig, og slipper litt av stresset også Anonymkode: b3525...abc
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 Vi er på deres alder. Jeg lot ham få ventetiden sin i et år. Hvis han ikke er klar som 35-åring er det ingen som helst grunn til at han skal være mer klar som 36-åring. Økt alder betyr bare økt risiko for deg og barnet, så det er ingen som helst grunn til å surre mer rundt om begge vil ha barn og han har fått litt tid til å forberede seg på tanken. Da jeg til slutt sa at jeg var ferdig med å vente, gikk det bare ett ligg her også før det klaffet - uventet for min del! Anonymkode: 593e4...257 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 Ett år fra spiralen ble fjernet til jeg ble gravid. Anonymkode: f9b8e...c65
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 Hvis dere blir gravide på første forsøk så er det fremdeles 9 mnd før barnet kommer. Hva mener han 1 år skal gjøre, og hvorfor mener han at han er klar om akkurat 1 år? Jeg synes det høres ut som noe han sier nå, og om 1 år så trenger han 1 år til. Hva sier han hvis du opplyser om at du slutter på prevensjon og at han må ta ansvar fremover hvis han ikke vil ha barn? Anonymkode: b2274...cbc 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 18 måneder brukte vi 😳 Så glad vi ikke ventet for lenge 😅 Ikke noe feil med noen av oss, og brukte både eggløsningstester og aktive prøvinger Anonymkode: baaad...1a0
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 Vi måtte ha hjelp. 28 og 30. Hvorfor er han mer klar om 1 år? Hva er begrunnelsen hans? Selvsagt skal han også respekteres! Men man blir liksom aldri klar for å få barn. Hva med å vente 6 mnd som en annen skrev? Anonymkode: f059f...821 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #15 Skrevet 30. april 2022 Jeg lurer også på hva han tenker skjer om ett år, hva er da endret? Høres ut som han egentlig ikke er klar/ikke vil og bare utsetter. Dere må ha en skikkelig prat som barn, så du ikke blir lurt. Anonymkode: e4526...b75 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #16 Skrevet 30. april 2022 Har ei veninne som også ventet 1år for han ikke var klar, så enda et år, så enda et, så enda et. Så kom det fram han egentlig ikke ville ha barn. Anonymkode: 3e140...480 2 4
Gjest O.G. Skrevet 30. april 2022 #17 Skrevet 30. april 2022 Jeg ville sagt: Sitat Nå har jeg sluttet på prevensjonen min, så hvis du ikke vil ha barn, så får du ta ansvar for prevensjonen fra nå av. Er jo bare rett og rimelig at den som ikke vil ha barn tar over ansvaret for prevensjonsbruken i et forhold med en som vil ha barn.
Gjest O.G. Skrevet 30. april 2022 #18 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ei veninne som også ventet 1år for han ikke var klar, så enda et år, så enda et, så enda et. Så kom det fram han egentlig ikke ville ha barn. Anonymkode: 3e140...480 Nemlig.....
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #19 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi er på deres alder. Jeg lot ham få ventetiden sin i et år. Hvis han ikke er klar som 35-åring er det ingen som helst grunn til at han skal være mer klar som 36-åring. Økt alder betyr bare økt risiko for deg og barnet, så det er ingen som helst grunn til å surre mer rundt om begge vil ha barn og han har fått litt tid til å forberede seg på tanken. Da jeg til slutt sa at jeg var ferdig med å vente, gikk det bare ett ligg her også før det klaffet - uventet for min del! Anonymkode: 593e4...257 Vi begynte prøving når jeg var 31, og det gikk på pp nr 7. Men barn nr 2 kom aldri, etter mange års prøving og IVF. Jeg hadde tatt en skikkelig samtale om dette - hva er grunnen til venteønsket, og hva hvis det betyr at man ikke får barm i det hele tatt. Er det verdt det 🤷♀️ Anonymkode: d4b5b...f15 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #20 Skrevet 1. mai 2022 Jeg tenker det er bare dere to som vet hva som er rett for dere. Mest sannsynlig tar det ikke så lang tid, men for noen gjør det det. Jeg skjønner ham, særlig om dere nettopp har begynt å prate om dette. Det er en stor endring i livet, og jeg syns ikke det er rart å trenge tid på å bli klar. Samtidig, jeg selv har på en måte alltid vært klar, og gledet meg veldig til å få barn. Og jeg syntes ikke det var lett da mannen stadig ville vente. Pga. noen mistanker om mulige fertilitetsproblemer, ble vi enige om å få gjort en fertilitetssjekk av begge ved en privatklinikk. Da var jeg 31 og han 35. Der fikk vi beskjed om at det var litt utfordringer hos oss begge, og at vi ikke burde vente hvis vi ville ha mer enn ett barn med mindre vi syntes vi hadde tungtveiende grunner for ventingen. Vi startet å prøve, uten stress, men kuttet prevensjon, etter den timen. Og vi måtte etter hvert ha hjelp i form av IVF. Første barn kom tre år senere. Men hos oss var det jo noe galt. De fleste lykkes i løpet av det første året med prøving, og mange innen de første tre månedene de prøver også. Anonymkode: 076f6...157 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå