Gå til innhold

Han er forelsket i meg men gidder ikke åpne epost jeg sender?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så irritert! Har sendt en viktig epost, som omhandler forholdet vårt... Vi har vært sammen kort men han er på knærne... Ingen tvil. 

Men så sendte jeg en sms igår og bare skrev at han hadde fått en epost, og fint om han leste den. Grunnen til epost er at jeg uttrykker meg best skriftlig og fordi jeg er bortreist i en måneds tid nå. Vi har et nært og trygt forhold. 

Men jeg har lesrbekreftelse på og han har ikke åpnet den! Han fikk beskjed igår formiddag. 

Jeg blir så irritert, hva kan være årsak til at han ikke åpner den? Vil jo ikke akkurat gi til kjenne at jeg ser han ikke har åpnet den heller da... Men blir lei meg faktisk.... 

Hva bør jeg gjøre, tenke om dette ? 

Anonymkode: 5746f...fce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ro deg ned. 

Anonymkode: c359c...57d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Pleier du å sende han mailer? Kanskje han ikke skjønner at det er "viktig"?

Anonymkode: 9029f...e1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Voksne folk snakker ansikt til ansikt eller i hvert fall over telefon om forholdet sitt, man sender ikke en mail.

Anonymkode: a9d4a...5db

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er så irritert! Har sendt en viktig epost, som omhandler forholdet vårt... Vi har vært sammen kort men han er på knærne... Ingen tvil. 

Men så sendte jeg en sms igår og bare skrev at han hadde fått en epost, og fint om han leste den. Grunnen til epost er at jeg uttrykker meg best skriftlig og fordi jeg er bortreist i en måneds tid nå. Vi har et nært og trygt forhold. 

Men jeg har lesrbekreftelse på og han har ikke åpnet den! Han fikk beskjed igår formiddag. 

Jeg blir så irritert, hva kan være årsak til at han ikke åpner den? Vil jo ikke akkurat gi til kjenne at jeg ser han ikke har åpnet den heller da... Men blir lei meg faktisk.... 

Litt sånn 16 siders ross og Rachel? Ikke alle leser så godt selv om du skriver for å utrykke deg. Kanskje dere kræsjer der. Bedre om du leser opp i tlf for han da?

Anonymkode: 27382...a87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor sender du e- post om forholdet deres? Snakker dere ikke sammen? 

Anonymkode: 38c9e...6a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

🤣

At han orker dette 🤷‍♀️

Anonymkode: 77fb8...d0d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Pleier du å sende han mailer? Kanskje han ikke skjønner at det er "viktig"?

Anonymkode: 9029f...e1b

Nei. Kan godt tenkes han ikke forstår det er viktig. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Voksne folk snakker ansikt til ansikt eller i hvert fall over telefon om forholdet sitt, man sender ikke en mail.

OK, ikke alle uttrykker seg best muntlig og i hvertfall ikke om vanskelige ting. Jeg forteller han om noe veldig vondt i min fortid og jeg klarer ikke ta det face to face pr nå. 

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Litt sånn 16 siders ross og Rachel? Ikke alle leser så godt selv om du skriver for å utrykke deg. Kanskje dere kræsjer der. Bedre om du leser opp i tlf for han da?

Ikke helt sånn. Men ja det kan tenkes vi kræsjer litt der... Bare litt synd å se at han ikke "ivrer" etter å lese det jeg har på hjertet... 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor sender du e- post om forholdet deres? Snakker dere ikke sammen? 

Anonymkode: 38c9e...6a3

Har forklart det lenger opp. Vi har en fantastisk kommunikasjon men dette klarer jeg pr nå ikke si rett til han... Dessverre. Forholdet er ferskt. 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

🤣

At han orker dette 🤷‍♀️

Anonymkode: 77fb8...d0d

Han orker og jeg orker, og du vet ingenting om meg eller oss. Det er første epost han får og det er det en god grunn for faktisk. Ikke døm så fort... 

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Lesebekreftelse kan skrus av i de fleste epostprogrammer. Dette gjøres på mottakersiden. Jeg sender selv aldri ut lesebekreftelser da det er en typisk metode brukt av spammere for å teste et domene for gyldige addresser. Da sender man gjerne en haug vanlige navn og varianter til ett domene (bytte ut "xxx" i "[email protected]") og så ser man hvilke som svarer. De som svarer kan nå selges videre i reklameøyemed.

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

"Front! And! Back!"

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får innimellom e-post der det kommer opp varsel "NN har bedt om lesebekreftelse". Svarer alltid nei på disse.

Anonymkode: e8848...9d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
nisselue skrev (27 minutter siden):

Lesebekreftelse kan skrus av i de fleste epostprogrammer. Dette gjøres på mottakersiden. Jeg sender selv aldri ut lesebekreftelser da det er en typisk metode brukt av spammere for å teste et domene for gyldige addresser. Da sender man gjerne en haug vanlige navn og varianter til ett domene (bytte ut "xxx" i "[email protected]") og så ser man hvilke som svarer. De som svarer kan nå selges videre i reklameøyemed.

Det visste jeg faktisk ikke. Vil det si at den kan være lest men at jeg ikke får bekreftet det? 

Jeg bruker noe som heter mailtracker... Tror ikke det kommer opp (ikke før inni eposten) at mailtracker er koblet på.... 

Litt usikker her nå... 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han har åpnet eposten, men valgt å ikke sende lesebekreftelse til deg, ja :)
Det gjør jeg hele tiden når folk sender epost med lesebekreftelse.

Anonymkode: 18a19...bab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du fremstår litt desperat og litt vel opphengt om du faktisk bruker mailtracker for å følge med på om folk åpner og leser e-postene dine eller ikke. Kanskje på grensen til gal.

Anonymkode: 4fff4...cda

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du fremstår litt desperat og litt vel opphengt om du faktisk bruker mailtracker for å følge med på om folk åpner og leser e-postene dine eller ikke. Kanskje på grensen til gal.

Anonymkode: 4fff4...cda

Jeg aner ikke hvordan skru det av. Finnes ikke gal. Det har vært slik i flere år da jeg lastet ned noe for lenge siden. 

Så alle som får epost fra meg får slik lese bekreftelses greier... 

Men fint at du dømmer andre, nydelig egenskap du har der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det visste jeg faktisk ikke. Vil det si at den kan være lest men at jeg ikke får bekreftet det? 

Jeg bruker noe som heter mailtracker... Tror ikke det kommer opp (ikke før inni eposten) at mailtracker er koblet på.... 

Litt usikker her nå... 

Hvis en jeg datet eller kjæresten min hadde sendt meg en mail om forholdet vårt og i tillegg satt på varsel om lesebekreftelse, så hadde jeg avsluttet den relasjonen umiddelbart!

Anonymkode: 428f6...1f8

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Kanskje han har lest, eller venter med å lese den til han har god nok tid til det og kan gi deg et godt svar? 

uansett, jeg ville ha roa meg litt ned her.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg fått beskjed av en flørt om at hun hadde sendt meg en e-post ang forholdet vårt hadde hun ligget dårlig ann deretter og ut.

Anonymkode: 6c448...faf

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min mann har en "go to" for alt som han opplever som vanskelig kommunikasjon enten det er moren, søsteren, eller kollegaer "send meg en mail på det" 😎 i hans hode gir det han tid til å lese, tolke, skjønne og så formulere ett svar på en bedre måte enn om han "konfronteres" og må "svare på stående fot" - han skjønte rimelig kjapt at dette ikke var OK i mitt kjærlighetsspråk i allefall for jeg sendte mail der det sto en setning; voksne mennesker snakker sammen" :Pså joda, ganske mange mennesker foretrekker visst epost eller brev..

Anonymkode: cabfd...d12

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt usikker her nå... 

Ja, sjansen er stor for at lesebekreftelse aldri blir sendt.

Jeg sjekket hvordan mailtrack gjør dette og de gjør det ved såkalt pixel tracking. Det betyr at de har et bilde som er ett punkt gjemt et sted i eposten. Når emailen da åpnes vil dette bildet (som det jo teknisk sett er) bli lastet ned fra mailtracks server. Dette forteller mailtrack alt de behøver vite om når og hvem som åpnet eposten.

Det som ofte feiler her er at automatisk visning av bilder kan være avslått hos mottager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...