AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Tenker på de mellom 0-1 år. Fullfører min første mnd med baby nå, og blir det være enn dette sender jeg hun i retur. Anonymkode: 0660c...e8f 1
Gjest22 Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Helt klart de første ukene for min del mtp amming, lite rutine, urolig baby osv. Så hold ut! Fra rundt 10 uker syns jeg ting ble mye lettere og mer forutsigbart mtp amming og søvn som hjalp mye. Selvfølgelig tung dager til tider, men alt ble bar bedre og bedre for hver uke. Nå er hun 2 1/2 år, og det er sant som alle sier at det bare blir bedre og bedre med barn😍 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Den første tiden er jo en omveltning og litt unntakstilstand. Helt vanlig og normalt. Så får både du og babyen mer dreisen på det. Men med barn vil det være perioder med tøffe tak, feks med søvn, trassalder osv. Det blir likevel enklere jo eldre de blir synes jeg. Anonymkode: 58ff2...a27
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 Første to mnd, helt klart! Anonymkode: 4cbfd...3d0 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker på de mellom 0-1 år. Fullfører min første mnd med baby nå, og blir det være enn dette sender jeg hun i retur. Anonymkode: 0660c...e8f 7-9 med sovebabyen. 0-6 med melkeproteinallergi-babyen Anonymkode: 9d710...b12
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 Min baby er 4 måneder og søvnregresjon han går gjennom nå er det tøffeste til nå Anonymkode: ddb87...98c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 Heilt klart første to mnd! Enig i at 4 mnd søvn-regresjon ikkje var noko kjekt, men med kolikkbaby var starten verre. Ikkje berre hadde baby det vanskelig, men det var også den store overgangen frå to til tre. For meg er det litt tøft å venne seg til at eg ikkje kan gjere noko som helst uten å ha med babyen. Det blir jo mykje bedre etter nokre mnd, og ein kjapp tur på butikken og handle mjelk eller lignande gjer mykje for å føle meg litt som før Anonymkode: a3f6d...10f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 Første mnd var chill med mine babyer. Fra en til fire mnd synes jeg var helt klart mest slitsomt. Alt er bare kaos, og baby gir så lite igjen. Fra fire mnd og utover synes jeg det ble bedre og bedre. Eldste er snart tre, og ingenting har vært så tungt som den første tiden. Anonymkode: 106a7...6c2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #9 Skrevet 29. april 2022 Jeg synes uke 8-9 er klart verst. Men de første 3 månedene er uansett veldig tunge. I starten får man heller ingen respons. I beste fall ligger babyen og kikker uttrykksløst på deg. Det hjelper litt når man får blikkontakt, et smil rundt 6 uker (noen er 7-8 uker), kan ha en slags dialog m.m., men det er fortsatt tungt. Første hadde kolikk, med mest skriking i uke 8,5. Hun jeg har nå, sov greit de første ukene, men klarte plutselig ikke å sove alene, og har skreket en del (men ikke kolikk). Etter 2,5 måned klarer hun å sove litt alene før hun må sove videre oppå meg. Min erfaring er at det blir bedre og bedre. Det var få regresjoner. Mine hadde ingen søvnregresjon ved 4 måneder, men de sov såpass dårlig uansett. Hold ut, TS. Det blir bedre ❤ Anonymkode: 87367...451
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 De første 4 mnd var soleklart verste delen av første året, med begge mine. Null døgnrytme, ørten amminger om natten, hver amming tok gjerne halvannen time, masse masse gulping, hodet som bare dinglet omkring, vanskelig å underholde, osv. Synes alt var mye mye bedre straks de begynte med fast føde, kunne åle/krype til leker og sånt selv, blikkontakt, smiling og leing, osv. Synes 1-2 år var beste perioden, og så kom trassalderen... o helvete 😛 Anonymkode: 2f754...739
Arkana Skrevet 29. april 2022 #11 Skrevet 29. april 2022 De første to månedene var verst. Ikke så mye pga babyen, de var alle rolige og sov godt, men fordi jeg strevde med amming og med førstemann hadde jeg også mye smerter og plager etter fødselen.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #12 Skrevet 29. april 2022 De første to-tre mnd. Jeg hadde ingen erfaring med små barn, så jeg ble litt overvelda. Jeg var super sliten etter fødsel den første mnd, skalv av utmattelse og turte så vidt løfte min egen sønn. Det var en grusom tid. Så ble det bedre og lettere jo mer slækk jeg gav meg selv, jeg droppet f.eks å rydde hele tiden, støvsugde når jeg hadde mulighet og vasket når vi hadde besøk av farmor til baby. Så kom økedøgn, kveldsuro og magevondt.. Jo eldre han ble jo lettere ble det rundt det å forstå baby og hva han trengte. Alt i alt blir det enklere på en måte, men det blir også krevende på andre måter. Det eneste rådet jeg kan komme med er at du må få litt avlasting du også sånn at du er uthvilt, får i deg mat og drikke og generelt at du får tatt vare på deg selv også. Her ble det sånn at jeg til slutt var mor til to. En på nesten 30år og en på under 1år.. Anonymkode: c315f...20f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #13 Skrevet 29. april 2022 Synes alt var lett. Anonymkode: e4100...0f8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #14 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes alt var lett. Anonymkode: e4100...0f8 Ja man får forskjellige babyer, noen er bare lette. Anonymkode: 0660c...e8f
boblevann Skrevet 29. april 2022 #15 Skrevet 29. april 2022 Hadde gitt bort babyen til hvem en som hadde meldt seg, første 3 mnd 😂 Får fremdeles vondt i magen av å tenke på den grusomme tiden. Det BLIR bedre ❤️ Min er 2,5 år nå, og hver dag er en fest (og har vært det lenge)! Selvsagt er det kamper, trass, selvstendighetsgjøring og krangling nå også - men det er SÅ mye enklere enn den babyen som er våken 24/7 og skriker og skriker og skriker… 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå