AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Jeg har en datter og vi er begge enebarn. Min mor viser så og si null interesse i å ha kontakt med oss ved å komme på besøk eller delta i familieaktiviteter. Hun raser innom på egne premisser når det passer henne og det er snar-visitt hos min datter. For min del er det greit at hun ikke kommer til meg, for jeg har i grunn sett meg lei og orker ikke ta det opp med henne for hun blir bare sur og da hører jeg ikke noe i det hele tatt. Kan ta flere mnd mellom hver gang hun tar kontakt. Det jeg virkelig ikke skjønner er at hun ikke ønsker å tilbringe tid med sitt eget og eneste barnebarn🤷🏼♀️ Hun vil heller bare prioritere seg selv og ikke ta med datteren min på noe som helst til tross for at hun reiser til Syden og har stor luksuriøs bobil. Festing står mer på agendaen. Så ved høytider sitter vi alene da! Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: dc96e...af1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Er ikke alle som er så opptatte av familie. Anonymkode: 8e422...34b 3
GammelKaktus Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Folk er forskjellige og selv om jeg og sikkert du og hadde stilt opp mer for barn og barnebarn så er ikke det for alle, rett og slett. Hun har andre prioriteringer og sånn er det bare. Du er ikke alene iallfall, kjenner flere som er i din situasjon, når barna er voksne så føler ikke de at de "må" være der lenger så da prioriterer de seg selv for "familielivet" var kanskje ikke helt deres greie og nå har de gjort sitt. 6
Blondine Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 Skjønner det må være trist for dere, kan ikke skjønne hvorfor din mor ikke er mere interressert i å være sammen med dere. På meg virker hun som selvopptatt. Har ingen råd å komme med da jeg tror det vil være vanskelig å snu holdningen hennes. Kos dere sammen dere to, og vær glad dere har hverandre. 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 FrøkenMånestråle skrev (1 time siden): Folk er forskjellige og selv om jeg og sikkert du og hadde stilt opp mer for barn og barnebarn så er ikke det for alle, rett og slett. Hun har andre prioriteringer og sånn er det bare. Du er ikke alene iallfall, kjenner flere som er i din situasjon, når barna er voksne så føler ikke de at de "må" være der lenger så da prioriterer de seg selv for "familielivet" var kanskje ikke helt deres greie og nå har de gjort sitt. Ja det er nok slik desverre! Anonymkode: dc96e...af1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 Blondine skrev (1 time siden): Skjønner det må være trist for dere, kan ikke skjønne hvorfor din mor ikke er mere interressert i å være sammen med dere. På meg virker hun som selvopptatt. Har ingen råd å komme med da jeg tror det vil være vanskelig å snu holdningen hennes. Kos dere sammen dere to, og vær glad dere har hverandre. Du har rett i det og vi har det veldig fint jeg, min datter og kjæresten hennes❤Til og med moren til kjæresten er med oss ofte og det er så koselig. Hun er nok litt egosentrert og finner ikke verdi i å være med oss. Anonymkode: dc96e...af1 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 Jeg forstår ikke helt logikken din, ts? Du og din datter feirer jul og sånt som en kjernefamilie - som folk flest velger. Dere er ikke «alene» når dere er to, like lite som en familie på 7 er alene. Ønsker dere å være flere enn to? Det er selvsagt også helt ok. Da kan du invitere barnets far, eller barnets slekt på fars side, en nabo, en venn med eller uten barn og så videre. Din mors valg om å ikke feire med deg gjør deg ikke «alene», siden hun selvsagt ikke er den eneste du kan invitere eller bli invitert av. Anonymkode: a0ff6...9e6 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 Er ikke alle som liker å være mamma . Og siden hun fikk bare deg så skjønte hun det da. Og hun klarer nok ikke være en mamma det er greit nok Men jeg skjønner det er sårt Det er ikke mye du kan gjøre med det hun er som hun er. Lag deg andre grupper å akseptere ting som det er. Anonymkode: 63baa...392 3
MollyJones Skrevet 29. april 2022 #9 Skrevet 29. april 2022 Det at hun bare fikk et barn kan være en indikasjon på at det ikke passet for henne å sette hele seg til side for et barn. Det at du har fått et barn nå endrer ikke hennes måte å se på seg selv i verden på. Dette får du ikke gjort noe med - du får ikke endret henne. Det eneste du kan si noe om er at den dagen hun "ligger der", så er hun kanskje like aleine da. Meld deg som besøksvenn gjennom røde kors - kanskje kan du få deg en bonusbestemor - det sitter nok av ensomme folk rundt i landet som hadde satt pris på en utvidet familie! 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 Altfor mange voksne kvinner her inne som sutrer over manglende oppmerksomhet fra mamma. Anonymkode: e4f63...717 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #11 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan ta flere mnd mellom hver gang hun tar kontakt. Hvor mange måneder tar det mellom hver gang du tar kontakt da? Anonymkode: 6375c...db1 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #12 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg forstår ikke helt logikken din, ts? Du og din datter feirer jul og sånt som en kjernefamilie - som folk flest velger. Dere er ikke «alene» når dere er to, like lite som en familie på 7 er alene. Ønsker dere å være flere enn to? Det er selvsagt også helt ok. Da kan du invitere barnets far, eller barnets slekt på fars side, en nabo, en venn med eller uten barn og så videre. Din mors valg om å ikke feire med deg gjør deg ikke «alene», siden hun selvsagt ikke er den eneste du kan invitere eller bli invitert av. Anonymkode: a0ff6...9e6 Den logikken er ikke for alle å skjønne🤭 Anonymkode: dc96e...af1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #13 Skrevet 29. april 2022 MollyJones skrev (38 minutter siden): Det at hun bare fikk et barn kan være en indikasjon på at det ikke passet for henne å sette hele seg til side for et barn. Det at du har fått et barn nå endrer ikke hennes måte å se på seg selv i verden på. Dette får du ikke gjort noe med - du får ikke endret henne. Det eneste du kan si noe om er at den dagen hun "ligger der", så er hun kanskje like aleine da. Meld deg som besøksvenn gjennom røde kors - kanskje kan du få deg en bonusbestemor - det sitter nok av ensomme folk rundt i landet som hadde satt pris på en utvidet familie! Mange gode forslag og poeng❤ Anonymkode: dc96e...af1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #14 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Altfor mange voksne kvinner her inne som sutrer over manglende oppmerksomhet fra mamma. Anonymkode: Og mange sirumpa folk som kommer med lakabrente kommentarer! Hinta til deg ja😉 Anonymkode: dc96e...af1 3
mingus Skrevet 29. april 2022 #15 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke alle som er så opptatte av familie. Anonymkode: 8e422...34b Jævla rart å få barn da. Da får man tvinge seg selv og strekke seg litt lengre, selv om man plutselig finner ut det ikke passet for en. Det er liksom litt for sent å angre seg da.. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #16 Skrevet 29. april 2022 mingus skrev (15 minutter siden): Jævla rart å få barn da. Da får man tvinge seg selv og strekke seg litt lengre, selv om man plutselig finner ut det ikke passet for en. Det er liksom litt for sent å angre seg da.. Ville vel få barn for å fylle et tomrom i seg selv, så når barnet blir tenåring og voksen med egne meninger er det ikke så gøy å ha dukken lenger! Sett det selv! Anonymkode: dc96e...af1 1
Carrot Skrevet 29. april 2022 #17 Skrevet 29. april 2022 mingus skrev (19 minutter siden): Jævla rart å få barn da. Da får man tvinge seg selv og strekke seg litt lengre, selv om man plutselig finner ut det ikke passet for en. Det er liksom litt for sent å angre seg da.. Nå er "barnet" en voksen og da har man jo til en hvis grad gjort jobben som forelder da og det skulle ikke være behov for å hverken "tvinge" eller "strekke" noe mer.. Dessuten virker det som om mor / mormor har det fint med sitt eget liv men det er datter som klager fordi hun kjenner på dette overfor barnebarnet - som sansynligvis også har et eget liv så datter føler seg litt ensom, og det er der man har venner som regel, jobb, kolegaer, hobbier osv å fylle dagene med - ikke nødvendigvis mamma som har sitt eget liv.. 3
mingus Skrevet 29. april 2022 #18 Skrevet 29. april 2022 Carrot skrev (2 minutter siden): Nå er "barnet" en voksen og da har man jo til en hvis grad gjort jobben som forelder da og det skulle ikke være behov for å hverken "tvinge" eller "strekke" noe mer.. Dessuten virker det som om mor / mormor har det fint med sitt eget liv men det er datter som klager fordi hun kjenner på dette overfor barnebarnet - som sansynligvis også har et eget liv så datter føler seg litt ensom, og det er der man har venner som regel, jobb, kolegaer, hobbier osv å fylle dagene med - ikke nødvendigvis mamma som har sitt eget liv.. Joda det er greit nok, men jeg for min del fikk barn for å engasjere meg i dem for livstid... Som meg og min mann sine foreldre gjør med oss. Ikke henge over barna sine til enhver tid eller nødvendigvis ringe de ned hver eller annenhver bidige dag, men en del kontakt bør jo forventes når man først har valgt å lage disse personene.. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #19 Skrevet 29. april 2022 Det er ikke alle som er så engasjerte i mammarollen og/eller bestemorrollen. Det er en "manglende"/nedsatt egenskap/evne hos moren/bestemoren, og har ingenting med at det er noe galt med dere. Kanskje hun bare er veldig selvsentrert. Jeg ville satt ned forventningene veldig, så skuffelsen ikke ble så stor. Hold døren åpen, og inviter henne med et smil, men vær forberedt på at hun ikke kommer. Men signaliser positivt at hun er velkommen, og ikke nevne at "hun sikkert ikke bryr seg" og lignende. Gjerne gjør det lavterskel/enkelt for henne å stikke innom. Gjerne stikk innom til henne også. Anonymkode: 174fb...082 3
Carrot Skrevet 29. april 2022 #20 Skrevet 29. april 2022 mingus skrev (9 minutter siden): Joda det er greit nok, men jeg for min del fikk barn for å engasjere meg i dem for livstid... Som meg og min mann sine foreldre gjør med oss. Ikke henge over barna sine til enhver tid eller nødvendigvis ringe de ned hver eller annenhver bidige dag, men en del kontakt bør jo forventes når man først har valgt å lage disse personene.. Joda, jeg skjønner at for mange er det å ikke ha en hverdag der man har regelmessig kontakt uvanlig men det trenger ikke bety at de ikke er ønsket eller har blitt prioritert osv slik du indirekte legger det frem. Ikke alle ønsker å leve for og med kjærnefamilien først, noen ønsker fylle livet sitt med andre ting og det er også helt greit. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå