AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Mann 24 her som er arbeidsløs selvom jeg har studert til en mastergrad, bor på gutterommet og begynner å bli lei. Storebroren min er i fast jobb, tjener godt og har livet på stell. Kjæresten hans er fra Danmark som kom til Norge fordi hun kunne tjene mere her. Hun har samme utdannelse som meg og har fått jobb her. Hun har ikke giddet å lære seg norsk, bruker bare dansk i hverdagen til å kommunisere på jobb og privat. Jeg blir veldig frustrert når jeg ser utlendinger komme inn å ta jobbene til nordmenn, jeg går glipp av mulighetene til å spare til pensjon, hus etc, blant annet pga henne... Anonymkode: 7a9ed...8d0
Sofakona Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Å gå jobb handler jo mye om cv din, at du har en god søknad. Og om du kommer på intervju så skal du være god på det å...å kanske små ut 20 andre kandidater... Så dette har ikke noe med utlendinger og etc å gjøre... dette har med søk etc. Har selv utdannelse i førskolelærer og ennå ikke fått jobb....vært på masse intervjuet etc. Har du sett på cv og søknad din? Har du vært på nav el å få hjelp med søke jobber. Har du kontakte Adecco og Manpower? Har du kontakte jobber personlig? Har du en fin personlighet? Har du vært på mange intervjuer? 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Hun fikk jobben fordi hun er bedre kvalifisert på flere nivåer. Det høres ut som du har bytta ut singel med arbeidsledig, samme retorikken- ingen som tar noe fra deg, noen velger deg vekk. Anonymkode: db524...b83 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 Det er ikke pga henne du ikke får spart. Legg ikke skylden på de som tydeligvis er bedre kvalifisert enn deg. Anonymkode: bd3b3...da3 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke pga henne du ikke får spart. Legg ikke skylden på de som tydeligvis er bedre kvalifisert enn deg. Anonymkode: bd3b3...da3 Jeg snakker i hvert fall norsk, og ikke henne. Hun går heller ikke på skole for å lære seg det.... Da blir jeg forbanna når jeg blir bortvalgt i søknadsprosessen når jeg snakker perfekt norsk.... Det er ikke i Danmark jeg søker jobber, og hvis det hadde vært det, ville jeg gjort alt jeg kunne for å lære språket og kulturen. Anonymkode: 7a9ed...8d0
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg snakker i hvert fall norsk, og ikke henne. Hun går heller ikke på skole for å lære seg det.... Da blir jeg forbanna når jeg blir bortvalgt i søknadsprosessen når jeg snakker perfekt norsk.... Det er ikke i Danmark jeg søker jobber, og hvis det hadde vært det, ville jeg gjort alt jeg kunne for å lære språket og kulturen. Anonymkode: 7a9ed...8d0 Dette sier vel sitt... Anonymkode: eedb3...4ef 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg snakker i hvert fall norsk, og ikke henne. Hun går heller ikke på skole for å lære seg det.... Da blir jeg forbanna når jeg blir bortvalgt i søknadsprosessen når jeg snakker perfekt norsk.... Det er ikke i Danmark jeg søker jobber, og hvis det hadde vært det, ville jeg gjort alt jeg kunne for å lære språket og kulturen. Anonymkode: 7a9ed...8d0 Det sier vel mer om deg enn om henne. Norsk og dansk kultur er jo den samme. Så trenger en faktisk ikke å lære deg norsk om en snakker dansk eller svensk, det er lett forståelig. Anonymkode: bd3b3...da3 2
Ost Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg snakker i hvert fall norsk, og ikke henne. Hun går heller ikke på skole for å lære seg det.... Da blir jeg forbanna når jeg blir bortvalgt i søknadsprosessen når jeg snakker perfekt norsk.... Det er ikke i Danmark jeg søker jobber, og hvis det hadde vært det, ville jeg gjort alt jeg kunne for å lære språket og kulturen. Anonymkode: 7a9ed...8d0 Hvor mye arbeidserfaring har du? Bare fordi du har studert betyr ikke det at du automatisk er garantert jobb. Mange som har master har også flere års arbeidserfaring i din alder. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #9 Skrevet 29. april 2022 Problemet ditt er ikke at utlendinger kommer og tar jobben din. Problemet ditt er at andre er bedre kvalifisert enn deg. Inkludert utlendingene. Som ikke en gang snakker norsk. Det bør gi deg en vekker. I stede sitter du der og synes synd på deg selv uten å ta ansvar eller grep. Gjør du ikke noe med deg selv vil du sitte der om ti år med akkurat de samme «problemene» og fortsatt de samme unnskyldningene. Anonymkode: d7ed6...fc4 3
Akryl Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mann 24 her som er arbeidsløs selvom jeg har studert til en mastergrad, bor på gutterommet og begynner å bli lei. Storebroren min er i fast jobb, tjener godt og har livet på stell. Kjæresten hans er fra Danmark som kom til Norge fordi hun kunne tjene mere her. Hun har samme utdannelse som meg og har fått jobb her. Hun har ikke giddet å lære seg norsk, bruker bare dansk i hverdagen til å kommunisere på jobb og privat. Jeg blir veldig frustrert når jeg ser utlendinger komme inn å ta jobbene til nordmenn, jeg går glipp av mulighetene til å spare til pensjon, hus etc, blant annet pga henne... Anonymkode: 7a9ed...8d0 Kanskje du kan søke jobb i Danmark og du har bedre flaks der? Deilig å være nordmann i Danmark? 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #11 Skrevet 29. april 2022 Hmm. Norsk bokmål stammer jo opprinnelig fra dansk. Så egentlig snakker ts dansk med norske aksent. Anonymkode: f1f1c...b46
Entern Skrevet 29. april 2022 #12 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hmm. Norsk bokmål stammer jo opprinnelig fra dansk. Så egentlig snakker ts dansk med norske aksent. Anonymkode: f1f1c...b46 Det er litt mer komplisert men ja egentlig.
Entern Skrevet 29. april 2022 #13 Skrevet 29. april 2022 Akryl skrev (1 time siden): Kanskje du kan søke jobb i Danmark og du har bedre flaks der? Deilig å være nordmann i Danmark? Det er i grunnen en fantastisk ide 👍
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #14 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet ditt er ikke at utlendinger kommer og tar jobben din. Problemet ditt er at andre er bedre kvalifisert enn deg. Inkludert utlendingene. Som ikke en gang snakker norsk. Det bør gi deg en vekker. I stede sitter du der og synes synd på deg selv uten å ta ansvar eller grep. Gjør du ikke noe med deg selv vil du sitte der om ti år med akkurat de samme «problemene» og fortsatt de samme unnskyldningene. Anonymkode: d7ed6...fc4 Nja, syntes nå ikke det er så enkelt. Jeg kan forstå at TS er frustrert, og det er vel helt greit å lufte de frustrasjonene på diskusjonsforum så lenge man ikke oppfører seg bitter i det daglige (Det kommer man ikke så langt med). Hvorvidt dama til kompisen er bedre kvalifisert eller ikke har jo ikke TS gått inn på, men det kan tenkes at hun har litt relevant arbeidserfaring fra Danmark. Det hjelper godt i internasjonale bransjer, og slik jeg forstår TS så har han ikke ennå relevant arbeidserfaring. Det er nok også drahjelp fra typen om han allerede sitter i tilsvarende jobb med tanke på nettverksdannelse. Så det viktigste for TS nå er å oppsøke nettverk og/eller lære seg ting på fritiden hvis utdannelsen hans er av en karakter der det er naturlig (Som f. eks. systemutvikling eller lignende). Anonymkode: c634c...c2e 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #15 Skrevet 29. april 2022 Perfekt norsk? Danskere? Du har jammen hatt en dårlig norsklærer. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Problemet ditt er ikke at utlendinger kommer og tar jobben din. Problemet ditt er at andre er bedre kvalifisert enn deg. Inkludert utlendingene. Som ikke en gang snakker norsk. Det bør gi deg en vekker. I stede sitter du der og synes synd på deg selv uten å ta ansvar eller grep. Gjør du ikke noe med deg selv vil du sitte der om ti år med akkurat de samme «problemene» og fortsatt de samme unnskyldningene. Anonymkode: d7ed6...fc4 Norske bedrifter vil ha ansatte som viser tydelig hva de vil og jobber målrettet for det. Og om de ikke lykkes med det samme så gjør de tiltak for å kunne lykkes senere. Hva viser du i forhold til dette? Er du bare arbeidsløs eller har du tatt en midlertidig jobb og får deg arbeidserfaring mens du leter etter drømmejobben? Tar du kurs? Søker du på jobber i hele landet? Du kommer ingen vei uten å vise initativ! Tenk på hva det sier om hun som faktisk er villig til å flytte til et annet land for den rette jobben framfor deg som sitter på rumpe og klager på alle andre. Anonymkode: b8a10...3f1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #16 Skrevet 29. april 2022 Det er virkelig ikke vanskelig å forstå dansk. Anonymkode: 9998b...44f 1
Gjest Marte79 Skrevet 29. april 2022 #17 Skrevet 29. april 2022 Jaja dritt med all disse utlendinger som «ta» vekk jobber fra alle disse stakkars nordmenn 🙄 Herregud! Det er lett å skylde på alle andre når man selv ikke få ting gjort! Ta videreutdanning, jobb med noe annet OG GJØR NOE MED DIN HOLDNING!
FunnyBoy123 Skrevet 29. april 2022 #18 Skrevet 29. april 2022 Vekk med utlendingene "de stjeler jobbene våre"!! 😂 - Alle som stemmer FRP 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #19 Skrevet 29. april 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg snakker i hvert fall norsk, og ikke henne. Hun går heller ikke på skole for å lære seg det.... Da blir jeg forbanna når jeg blir bortvalgt i søknadsprosessen når jeg snakker perfekt norsk.... Det er ikke i Danmark jeg søker jobber, og hvis det hadde vært det, ville jeg gjort alt jeg kunne for å lære språket og kulturen. Anonymkode: 7a9ed...8d0 Du snakker altså bedre enn du skriver? Anonymkode: 8d1d4...c16 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #20 Skrevet 29. april 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg snakker i hvert fall norsk, og ikke henne. Hun går heller ikke på skole for å lære seg det.... Da blir jeg forbanna når jeg blir bortvalgt i søknadsprosessen når jeg snakker perfekt norsk.... Det er ikke i Danmark jeg søker jobber, og hvis det hadde vært det, ville jeg gjort alt jeg kunne for å lære språket og kulturen. Anonymkode: 7a9ed...8d0 SVÆRT god norsk, altså. Anonymkode: bc0d6...293
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå