Gå til innhold

Hvilke erfaringer har dere med bruk av smartvekt hjemme?

Tarantella

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe smartvekt. Både for å få målingene rett inn på mobilen, men også fordi jeg har skjønt at de kan gi meg litt mer info som kanskje kan være motiverende...? 🙃

Leste forrige tråd om smartvekt, men der kom det ikke så mange svar, og spurte mest om hvilken type...derfor hører jeg igjen...

Hvilke erfaringer har du med smartvekt? Er det verdt den ekstra investeringen? Hvilken smartvekt har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er ikke til å stole på for noe annet enn vekt. Hadde ikke kjøpt smartvekt i dag, er bare vekta jeg logger uansett. Vil du ha kroppskomposisjon så har sykehus og noen treningssenteret mer nøyaktige maskiner. 

Anonymkode: 7855a...4cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er genialt, nå har jeg en graf med vekten min for hver dag de siste årene.

Anonymkode: 125a2...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjøp en som støtter Apple health

Anonymkode: 125a2...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en som ikke var spesielt smart følte jeg, altså ikke den dyreste og beste modellen du får tak i. Jeg tror også det er litt begrenset hvor gode de er på å måle vann/muskelmasse etc.

Men det jeg likte veldig godt da jeg drev og slanket meg, var at den logget vekten automatisk på mobil og jeg fikk ut fine grafer, og kunne se vekta langt tilbake og hvordan den har utviklet seg. Dessverre avviklet selskapet appen, så nå har jeg bare en "dum" vekt. Det holder forsåvidt for meg, men nå er jeg på målvekta og driver ikke og tracker progresjon eller bryr meg særlig om vekt, veier meg i det hele tatt sjelden.

Men om du veier deg ofte og skal følge en utvikling, så synes jeg det er helt genialt, mye mer praktisk enn å notere i excel-ark osv. Så lenge de ikke avvikler appen da 😅

Få et aktivitetsarmbånd i tillegg, så snakker alt sammen. Jeg tror det kan være motiverende om man har et trenings- eller slankemål.

Anonymkode: 91987...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dere andre liker å få det rett på mobilen, men dere kan fint logge vekt i myfitnesspal/ lifesum eller whatever dere bruker manuelt. Da vil det også dukke opp i Apple health for de som bruker det. 

Anonymkode: 7855a...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har denne: https://www.netonnet.no/art/hjem-fritid/helse-og-personlig-pleie/badevekt/amazfit-smart-scale-aurora/1017426.11354/?gclid=Cj0KCQjwma6TBhDIARIsAOKuANwCu2K6fNjn5l_7dXqGhkfOpvjn3d33eoI96I2AaXfxwsPmY25qRd8aAtmYEALw_wcB

Jeg merker det veldig på motivasjonen. Før var jeg veldig flink til å starte, men om vekta stod stille et par dager eller gikk opp ble jeg irritert og ga opp, for så å gjenta noen uker senere. Med denne ser jeg fett/vann/muskel endring, og det er helt greit å ha gått opp så lenge det er muskler og ikke fett. Har også klokke som bruker samme app, så Zepp er mitt styringsverktøy. Med unntak av en bevisst pause i vinterferien hvor jeg ikke hadde vekta med meg, så har jeg veid meg med denne hver dag siden jeg begynte på slutten av forrige sommer, sånn at jeg får fulgt hver minste endring i kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Huawei sin vekt som heter Huawei Body fat scale 3. Kostet meg ca 300 kroner. Den laster direkte opp i Healt appen og følger med på ihvertfall 9 forskjellige målinger. Bruker denne sammen med pulsklokke som også logger direkte 

Syns det er en veldig god motivasjon og angrer ikke. Føler også den er ganske så nøyaktig. Samme vekt om en flytter på den og går av og på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Dytter denne😊

Anonymkode: 92d9e...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Fitbit Aria og liker den veldig godt. Det er fint å slippe å plotte inn vekt manuelt, og jeg har også god nytte av fettprosentmålingen. Den viser neppe riktig prosent, men endringene er ganske presise. F.eks. vet den veldig godt når jeg holder på mye vann i forbindelse med menstruasjonen, for da går fettprosenten min betydelig ned. Det er kjekt å vite at vektoppgangen er midlertidig.

Anonymkode: eef44...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har Fitbit Aria og liker den veldig godt. Det er fint å slippe å plotte inn vekt manuelt, og jeg har også god nytte av fettprosentmålingen. Den viser neppe riktig prosent, men endringene er ganske presise. F.eks. vet den veldig godt når jeg holder på mye vann i forbindelse med menstruasjonen, for da går fettprosenten min betydelig ned. Det er kjekt å vite at vektoppgangen er midlertidig.

Anonymkode: eef44...5fb

Det er min erfaring også.

Jeg gikk for eksempel ned veldig mye på kort tid, og da var det enkelt å se at omtrent halvparten var vannvekt, og resten fettmasse.

Dessuten, siden vekten varierer fra dag til dag liker jeg best å veie meg daglig, for så å se på gjennomsnittsvekten gjennom uka, og da er det greit at det skjer automatisk i appen :) 

Anonymkode: 0a995...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...