AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Jeg opplever at det var enkelt å selge klær til baby og småbarn, men det er nesten håpløst å få solgt klær fra 10 år og oppover (med mindre det er snakk om svært dyre klær som selges rimelig), og ender opp med å gi det til klesinnsamling. Hva er deres erfaring? Anonymkode: eb459...997
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Jeg både kjøper og selger på Finn, og min erfaring er at klær til småbarn ofte prises fornuftig, men at klær til store barn gjerne selges for mer enn man kunne fått kjøpt dem for på salg. Og da gjør jeg heller det. Har ikke noe problem med å få solgt selv, det er bare å sette riktig pris. Og droppe å prøve å selge utvaskede og slitte klær (som det er mer av etter store barn) og tro at de er nesten like mye verdt som da man kjøpte dem. Anonymkode: 1d33c...764 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Det skjønner jeg godt. Syntes det er ville priser på brukte klær. I større størrelser er de mer slitt og barnet har mer eninger om klærne. Jeg sluttet å kjøpe brukt da jeg fikk nr. 2 av samme kjønn, da var det ikke verd det mer. Anonymkode: a3257...d33 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 Jeg synes det ja, er 0 interesse for 5+ år selv om klærne er nye/svært pent brukt 🤷♀️ Kjøper lite brukt selv også fordi jeg synes prisene er høye. Ofte er prisen nesten samme som salg. Anonymkode: 64286...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 Prisene er ofte for høye i forhold til statusen på det man får. Babyklær blir jo knapt slitt, mens barneklær blir veldig slitt om det brukes en stund og når man har sett nok "lite brukt" som er så slitent at man knapt kan bruke det til gulvkluter da gidder man ikke å kjøpe brukt lenger.. Anonymkode: 36e83...b21 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 Vil dog si at det er et greit marked for sportsklær, skisko, fotballsko etc. selges ofte greit. Anonymkode: a3257...d33
Veggdyret Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 Jeg synes jeg ser enormt mange rimelige pakker med baby/småbarnstøy på finn og facebook, men veldig lite til barn fra rundt 6 år og oppover. Har selv en jente som bruker 134/140 og jeg omtrent hiver meg over posesalg i den størrelsen, det blir gjerne budrunde på dem også. Så hvis du ønsker å selge billige pakker så tror jeg markedet er stort nok til å få solgt uten problemer.
Drizzt Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Prisene er ofte for høye i forhold til statusen på det man får. Babyklær blir jo knapt slitt, mens barneklær blir veldig slitt om det brukes en stund og når man har sett nok "lite brukt" som er så slitent at man knapt kan bruke det til gulvkluter da gidder man ikke å kjøpe brukt lenger.. Anonymkode: 36e83...b21 Hehe, dette. TS, jeg tror en del av problemet er dette med slitasje av klær og samtidig høye priser. Jeg betaler ikke nesten fullpris for klær som er ganske slite og ikke har vært behandlet pent eller vasket riktig. Jeg har kjøpt en del barneklær på finn, men alltid gått nøye gjennom før jeg har betalt. Flere ganger var klærne i mye dårligere stand enn jeg kunne forvente ut fra prisen. 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #9 Skrevet 29. april 2022 Er det gutteklær? Min erfaring er at det er vanskeligere å selge uavhengig av størrelse Anonymkode: 79378...a02
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 Tror det er pga slitasje og at større barn gjerne har mer meninger om hvilke klær de vil gå i. Da blir pakker med klær hvor barna kanskje vil ha 20% lite aktuelt. Sportsutstyr går det greit å selge, da. Ellers synes jeg det har blitt mye vanskeligere å selge barnetøy til yngre barn også, som Nøstebarn-klær. Anonymkode: f6008...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #11 Skrevet 29. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tror det er pga slitasje og at større barn gjerne har mer meninger om hvilke klær de vil gå i. Da blir pakker med klær hvor barna kanskje vil ha 20% lite aktuelt. Sportsutstyr går det greit å selge, da. Ellers synes jeg det har blitt mye vanskeligere å selge barnetøy til yngre barn også, som Nøstebarn-klær. Anonymkode: f6008...ab4 Det prises alt for høyt stort sett! Uansett om lappen er tatt av eller ikke, hvor mye det er brukt og en som kjøper ikke får garanti så er varen verdt mye mindre! I tillegg må en betale frakt som gjør at varen koster omtrent like mye som ny vare, mens i butikken kan en få gratis frakt om en kjøper flere ting. Anonymkode: 7e7d3...2e3 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #12 Skrevet 29. april 2022 Nå er ungen min bare 4 år, men hun er ekstremt kresen. Så om jeg kjøper en klespakke så risikerer jeg at hun nekter å bruke 3/4 av plaggene uansett, så da er det bedre å kjøpe selv på salg og ha færre plagg totalt. Kan se for meg at jenter på 10 år også liker å velge ut klær selv. Klærne rekker også å bli nokså slitte når de bruker størrelsen i 1-2 år. Anonymkode: 674b7...e93
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #13 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det prises alt for høyt stort sett! Uansett om lappen er tatt av eller ikke, hvor mye det er brukt og en som kjøper ikke får garanti så er varen verdt mye mindre! I tillegg må en betale frakt som gjør at varen koster omtrent like mye som ny vare, mens i butikken kan en få gratis frakt om en kjøper flere ting. Anonymkode: 7e7d3...2e3 Det er da uansett ikke en garanti på Nøstebarn-klær… Og kjøper man flere plagg til ca halv pris eller litt mindre, kan man spare mye penger. Portoen er ikke så dyr for klesplagg. Anonymkode: f6008...ab4
Kvinne_med 3 barn Skrevet 29. april 2022 #14 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg opplever at det var enkelt å selge klær til baby og småbarn, men det er nesten håpløst å få solgt klær fra 10 år og oppover (med mindre det er snakk om svært dyre klær som selges rimelig), og ender opp med å gi det til klesinnsamling. Hva er deres erfaring? Anonymkode: eb459...997 Kan hende det er vanskeligere med klær til eldre barn fordi de gjerne begynner å mer egne meninger om hva de ønsker å gå i selv? Bare en tanke:)
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #15 Skrevet 29. april 2022 43 minutter siden, AnonymBruker said: Det er da uansett ikke en garanti på Nøstebarn-klær… Og kjøper man flere plagg til ca halv pris eller litt mindre, kan man spare mye penger. Portoen er ikke så dyr for klesplagg. Anonymkode: f6008...ab4 *reklamasjonsrett mente jeg. De ligger til godt over halv pris! Anonymkode: 7e7d3...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #16 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): *reklamasjonsrett mente jeg. De ligger til godt over halv pris! Anonymkode: 7e7d3...2e3 Veldig mye ligger også ute til godt under halv pris. Som sagt, det er merkbart vanskeligere å selge brukte NB-klær nå enn det var for bare få år siden, så noe har skjedd. Og det har ikke noe med reklamasjon eller porto å gjøre, for det var sånn før også. Anonymkode: f6008...ab4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå