Gjest Jebediha Winchcombe Skrevet 5. november 2005 #1 Skrevet 5. november 2005 Jeg leste for en stundt siden om et Tysk søsken par. som var elsker de var begge voksne og gjorde det av fri vilje. Og fikk tre års fengsel. Men det fikk meg til og tenke.Vist folk gjør slike syke ting av fri vilje og begge er voksne burde de da straffes ? personlig synnes jeg at så lenge det ikke skader andre eller at det ikke blir barn ut av det og det er fri vilje så burde de ikke straffes. men hva mener dere om dette burde man straffe voksne folk som utfører blodskam av frivilje ?
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #2 Skrevet 5. november 2005 Jeg synes heller spørsmålet skal være: Skal man straffe folk som bryter loven? En ting er å være uenig med loven: du kan mene at dette ikke burde være strsffbart. Men hvis faktum er at det er straffbart, vel så er det ikke rart at de blir straffet da. Det er forbudt å drepe andre. Hvis man gjør det blir man straffet. Det er forbudt med blodskam. Hvis man blir grepet i det blir man straffet. So?
Gjest gjest1 Skrevet 5. november 2005 #3 Skrevet 5. november 2005 Hadde ikke de flere barn som alle var vannskapte eller tilbakestående som følge av innavl? Mener å huske at de tidligere hadde blitt fratatt barn og vært innom rettsystemet men alikevel hadde valgt å sette flere barn til verden.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #4 Skrevet 7. november 2005 Jo, grunnen til at de ble straffet var barna, som ble (tildels) vanskapte på grunn av innavlen. De kunne i teorien blitt straffet om de lot være å få barn også, men hadde jo ikke blitt det da bevisvurderingen jo hadde blitt rimelig vanskelig, om man i det hele tatt hadde kommet så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå