AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Legger denne her for det er helserelatert..; De siste 4 årene etter at jeg fikk barn har det vært mye potetgull og sjokoladespising på kveldene etter at barna har lagt seg… før det har jeg alltid vært glad i kjeks og chips og brus. men jeg har klart å holde det cirka moderat… Men etter å ha fått barn har det bare blitt mer og mer. Kan spise hvertfall en halv pose chips, noen ganger en hel… Leser nå (er vel egt gammelt nytt) at chips inneholder et kreftfremkallende stoff… så hvor ille ute er jeg egentlig ? 😕 er redd for kreft mer en alt annet… Anonymkode: 2acb6...45a
Fru Uperfekt Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Spiser vi chips er det de små (25-40g) posene det går i, evt hjemmelaget om vi trenger mye
Gjest Lunaris Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 (endret) Frie radikaler, acrylamide osv. All stekt og frityrstekt mat/snacks har det. Endret 29. april 2022 av Lunaris
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legger denne her for det er helserelatert..; De siste 4 årene etter at jeg fikk barn har det vært mye potetgull og sjokoladespising på kveldene etter at barna har lagt seg… før det har jeg alltid vært glad i kjeks og chips og brus. men jeg har klart å holde det cirka moderat… Men etter å ha fått barn har det bare blitt mer og mer. Kan spise hvertfall en halv pose chips, noen ganger en hel… Leser nå (er vel egt gammelt nytt) at chips inneholder et kreftfremkallende stoff… så hvor ille ute er jeg egentlig ? 😕 er redd for kreft mer en alt annet… Anonymkode: 2acb6...45a Du burde kutte ut. Holde deg til en dag i uka jeg skjønner stressen og oron, ble selv sån etter jeg fant ut at stekt bacon er farligt. Jeg slutta helt med bacon. Men det er bedre å prøve å tenke gjort er gjort. Åsså gå videre. Ellers vil tankene bli til paranoia. du vil ikke dø og det går Sikkert fint! Men prøv å spise mindre fra og med nå sen er kakao Kjempe sundt og bra. Men da bør du hellre nyte mørk sjokolade. Ta jordbær , blåbær og hell sjokoladesaus over. Kjempe godt. En sund variant er å koke lit van, ha i kakao og sukkerin. Du kan jo også bytte ut chips mot noen kjeks med lit kremost på. Anonymkode: 80cf1...795
Gjest Lunaris Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du burde kutte ut. Holde deg til en dag i uka jeg skjønner stressen og oron, ble selv sån etter jeg fant ut at stekt bacon er farligt. Jeg slutta helt med bacon. Men det er bedre å prøve å tenke gjort er gjort. Åsså gå videre. Ellers vil tankene bli til paranoia. du vil ikke dø og det går Sikkert fint! Men prøv å spise mindre fra og med nå sen er kakao Kjempe sundt og bra. Men da bør du hellre nyte mørk sjokolade. Ta jordbær , blåbær og hell sjokoladesaus over. Kjempe godt. En sund variant er å koke lit van, ha i kakao og sukkerin. Du kan jo også bytte ut chips mot noen kjeks med lit kremost på. Anonymkode: 80cf1...795 Nej… Foods where acrylamide levels should be monitored include potato crisps, snacks, crackers, products from potato dough, fine bakery wares, cookies and biscuits. https://www.biscuitpeople.com/magazine/post/acrylamide-awareness
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 Lunaris skrev (20 minutter siden): Nej… Foods where acrylamide levels should be monitored include potato crisps, snacks, crackers, products from potato dough, fine bakery wares, cookies and biscuits. https://www.biscuitpeople.com/magazine/post/acrylamide-awareness Hva tenkte du på må? Det finns sunde alt til kjeks så du vet det. Og det er mye bedre å spise frukt med cacao på, sunde kjeks og ost en potetgull og sukkerbombe til sjokolade. btw her er info om stekt bacon: Ett livsmedel som man aldrig någonsin ska äta om man vill hålla sig frisk är knaperstekt bacon. Det är rökt, extrasaltat och rikt på mättat fett, samt innehåller nitrosoämnen, hormoner, glykotoxiner, miljögifter och endotoxiner. https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/cancerlakare-sa-farligt-ar-det-att-ata-bacon/ Anonymkode: 80cf1...795
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 Lunaris skrev (25 minutter siden): Nej… Foods where acrylamide levels should be monitored include potato crisps, snacks, crackers, products from potato dough, fine bakery wares, cookies and biscuits. https://www.biscuitpeople.com/magazine/post/acrylamide-awareness https://www.roede.com/oppskrifter/hjemmelagde-havrekjeks bytt ut mot fullkorn, og sukkrin. Woalla. Perfekt helg snack for den som velger det bedre alt Anonymkode: 80cf1...795
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 Lunaris skrev (27 minutter siden): Nej… Foods where acrylamide levels should be monitored include potato crisps, snacks, crackers, products from potato dough, fine bakery wares, cookies and biscuits. https://www.biscuitpeople.com/magazine/post/acrylamide-awareness En siste ting: Kakao i ren form kan senke risikoen for å få kreft, diabetes, hjerteanfall og slagtilfelle med opptil 90 prosent. https://iform.nu/sunn-mat/kakao-inneholder-superstoff Anonymkode: 80cf1...795
Gjest Lunaris Skrevet 29. april 2022 #9 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva tenkte du på må? Det finns sunde alt til kjeks så du vet det. Og det er mye bedre å spise frukt med cacao på, sunde kjeks og ost en potetgull og sukkerbombe til sjokolade. btw her er info om stekt bacon: Anonymkode: 80cf1...795 Kjeks er desverre også under kategorien som potetgull mtp acrylamider. Finnes sunne alternativ som frukt og bær. Jeg har aldri foreslått sjokolade. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.roede.com/oppskrifter/hjemmelagde-havrekjeks bytt ut mot fullkorn, og sukkrin. Woalla. Perfekt helg snack for den som velger det bedre alt Anonymkode: 80cf1...795 Sukrin… Helgesnacks… Voilà…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 Lunaris skrev (1 minutt siden): Kjeks er desverre også under kategorien som potetgull mtp acrylamider. Finnes sunne alternativ som frukt og bær. Jeg har aldri foreslått sjokolade. Sukrin… Helgesnacks… Voilà… Men da kan du vel skrive det først isteden for kun ”Nei”. Og joda det går helt fint å spise noen kjeks i uka. Ingen som dør av det. Men det er når du kun spiser dårlige valgt og aldri gode som det blir farligt/ hvar dag. Og det finnes absolut sunde alt til kjeks- som man kan lage selv 😉 Anonymkode: 80cf1...795
Gjest Lunaris Skrevet 29. april 2022 #11 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da kan du vel skrive det først isteden for kun ”Nei”. Og joda det går helt fint å spise noen kjeks i uka. Ingen som dør av det. Men det er når du kun spiser dårlige valgt og aldri gode som det blir farligt/ hvar dag. Og det finnes absolut sunde alt til kjeks- som man kan lage selv 😉 Anonymkode: 80cf1...795 Skrev ikke bare «nei»… Les det som står på engelsk eller bruk Google oversetter om det ble vanskelig…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #12 Skrevet 29. april 2022 Lunaris skrev (8 timer siden): Skrev ikke bare «nei»… Les det som står på engelsk eller bruk Google oversetter om det ble vanskelig… Lol så frekk du er Anonymkode: 80cf1...795
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #13 Skrevet 29. april 2022 Fru Uperfekt skrev (11 timer siden): Spiser vi chips er det de små (25-40g) posene det går i, evt hjemmelaget om vi trenger mye Gratulerer med et fullstendig ubrukelig og irrelevant svar. Anonymkode: 0beb7...e26
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #14 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gratulerer med et fullstendig ubrukelig og irrelevant svar. Anonymkode: 0beb7...e26 Det er absolutt ikke et ubrukelig svar. Det var et godt tips. Istedenfor å spise en 2-300 grams pose med chips kan man heller gå for de små. Prisen for et fullstendig ubrukelig og irrelevant svar går til deg. Anonymkode: 1f0ee...395
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #16 Skrevet 29. april 2022 Det er ikke en trolletråd. Vet det høres drøyt ut men, de som vet, vet hvor fort man kan få sånne uvaner… Anonymkode: 2acb6...45a
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #17 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er absolutt ikke et ubrukelig svar. Det var et godt tips. Istedenfor å spise en 2-300 grams pose med chips kan man heller gå for de små. Prisen for et fullstendig ubrukelig og irrelevant svar går til deg. Anonymkode: 1f0ee...395 Jeg har bestemt meg for å kutte ut chips, enn å kutte ned. Jeg har egentlig ikke behov for å dytte i meg så mye heller, ofte er det bare av dårlig uvane og kjedsomhet pluss lav energinivå. Ofte er det sent på kvelden og istedenfor å «orke» å smøre en brødskive så er det enklere og frister mer med junk mat… men har som sagt kuttet det helt ut jeg har fått nok…det er ikke så godt lenger. Håper bare ikke jeg utvikler kreft ellerno så lenge jeg har hatt den uvanen.. Vet jeg høres litt «hysterisk» ut men er folk i slekta som har hatt kreft så, man vet aldri.. -TS Anonymkode: 2acb6...45a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå