AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Skal avslutte livet til hunden nå snart da den har mye artrose i alle bein. Jeg gråter så utrolig mye hver kveld, det dunker i hodet og tårene renner fritt. Jeg klarer ikke tanken på å bære hunden til bilen og så inn til veterinæren. Føler meg som en sviker de lux. Hunden som har vert den roligste, alltid stabil og trygg. Alltid kos å få og hun er fortsatt så glad og fornøyd selv om kroppen svikter...og nå svikter jeg henne.💔 Hvordan skal jeg klare dette 😭💔 Anonymkode: 9f578...2c7 5
Fjelltopp Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 (endret) En forferdelig situasjon 💔 Hvor gammel er hun ? Jeg vil ikke si at du svikter henne, selvom jeg skjønner at det føles slik. Jeg måtte få avlivet katten min for litt siden pga nyresvikt. Jeg mener at du hjelper henne, hun har jo store smerter og jeg går ut fra at hun ikke kan går tur . Er det vanskelig for henne å gå på do ? Er det veterinæren som har anbefalt avliving ? Endret 28. april 2022 av Fjelltopp 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Jeg føler med deg og vet akkurat hvordan du har det. Har du snakket med veterinær om hva som er fremtidsutsiktene til hunden din? Har du prøvd noen smertelindring? Det er så vanskelig, og jeg sliter fremdeles med dårlig samvittighet etter at jeg måtte ta hunden min til veterinær siste gang. Selv om jeg egentlig visste det ikke var min avgjørelse, selvsagt ville jeg valgt at hunden min skulle leve like lenge som meg, men hunden min hadde det ikke bra lenger, og jeg kunne ikke la han pines for min skyld. Gråter bare jeg tenker på det. Men hunder lever både kortere og fortere enn mennesker. Så heldig hunden din er som har hatt et så fint liv hos deg, du er jo glad i den ❤️ Jeg råder deg til å ha en ordentlig samtale med veterinær og dine nærmeste. Å finne ut hva som er best for hunden. Man kan ikke legge skjul på at det blir en forferdelig dag. Det er den verste dagen når man har hund, men en plikt man tar på seg den dagen man får hunden. Anonymkode: 8fb65...80d 1 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Skal avslutte livet til hunden nå snart da den har mye artrose i alle bein. Jeg gråter så utrolig mye hver kveld, det dunker i hodet og tårene renner fritt. Jeg klarer ikke tanken på å bære hunden til bilen og så inn til veterinæren. Føler meg som en sviker de lux. Hunden som har vert den roligste, alltid stabil og trygg. Alltid kos å få og hun er fortsatt så glad og fornøyd selv om kroppen svikter...og nå svikter jeg henne.💔 Hvordan skal jeg klare dette 😭💔 Anonymkode: 9f578...2c7 Åh, men fine deg, du svikter henne ikke.. du hjelper henne bare❤️ Hun kommer ikke til å ha det noe bra, hvis hun fortsetter å gå rundt med store smerter. Du gjør det som er best for henne, så du svikter henne så absolutt ikke❤️❤️ Og hun er så glad i deg! Men vær så snill og vær med henne inn til veterinæren, for hun trenger å ha et familiemedlem der med henne❤️ Jeg ble ikke med inn når vi måtte avlive vår forrige hund (men han hadde med seg 2 av de andre familiemedlemmene, så han var ikke alene). Og jeg angrer sånn💔💔 Hvis jeg bare kunne ha skrudd tilbake tiden.. Anonymkode: 3983b...b6a 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 Dette er så vondt, jeg vet. Etter min første hund døde var jeg så knust at det tok over 20 år før jeg turte å få meg en ny, nettopp fordi det er så vondt når de dør😔😌 Anonymkode: 37a56...b17 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): og nå svikter jeg henne.💔 Anonymkode: 9f578...2c7 Nei, det er nettopp det du ikke gjør. Du må ikke være egoistisk å tenke på deg selv men tenke på hunden som har store smerter og ubehag. Vær med hunden din inn og sitt med hun inntil hun sovner inn. Det vil være det beste for hun. Føler veldig med deg, for på 10 år så hadde jeg 6 hunder og de måtte avlives alle pga sykdom. Helt grusomt men man MÅ tenke på hunden og ikke på seg selv. VELDIG VIKTIG!!! Sender deg en klem💜 dette går bra Anonymkode: 50274...533 3
Ulrikke Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 Du svikter henne ikke! Du gjør det som er best for henne, og det er så langt fra å svikte noen som man kan komme! Da jeg måtte avlive min første hund husker jeg noe veterinæren sa til meg da vi vurderte til og fra når nok var nok.... "En død hund lider ikke". Hun gikk også logrende inn til veterinæren for sin siste sprøyte, og det var helt jævlig.... MEN det var til det beste for henne. Finnes det veterinærer rundt deg som kommer hjem for å avlive? I så fall ville jeg vurdert det.... Det er det definitivt verste med å ha dyr, den situasjonen du er i nå. Men ikke fortell deg selv at du svikter henne, for det er så feil som det kan bli! Hvis hun får sovne inn på fanget ditt er hun glad til det siste! Og du - det å gå sånn og vurdere når det er nok, det er utrolig slitsomt for sjelen.... Jeg mener ikke at man skal avlive før man må, men etter å ha avlivet første hund lovet jeg meg selv at jeg neste gang heller skal avlive en måned for tidlig enn en dag for sent.... Fordi jeg som eier har ansvaret for å ta den avgjørelsen.... Og jeg føler at jeg svikter mer ved å la dem lide enn å la dem slippe.... Når jeg lar dem slippe har de det bra, det er jeg som har det grusomt.... Føler virkelig med deg, det er utrolig vanskelig! Men du svikter IKKE hunden din ved å si at hun har hatt nok vondt og kan få hvile! <3 2
Duff Skrevet 29. april 2022 #9 Skrevet 29. april 2022 Takk for mange fine ord. Veterinæren sier hun er godt medisinerte nå men at det er overgangsfasen så hun er klar den dagen jeg er klar og hun er utrolig grei som alltid skviser inn timer på kort varsel. Har aldri opplevd å måtte vente lengre enn til neste dag. Men hun har veldig korte åpningstider og jeg må ha med meg min mann så han har bestilt time ett annet sted for å rekke det uten å ta fri en hel dag fra jobb. Jeg har en lidelse som sender meg rett inn i depresjoner og det er nok derfor det er så vanskelig. Så har vi en hund til som trenger mere enn jeg klarer å gi pga denne syke krever sitt. Det må bare gjøres og så får jeg masse tid til terapiturer etterpå. @Fjelltopp hun går greitt på do, hun går rundt i hagen og tusler. Er like glad og fornøyd som alltid og har masse oppgaver å løse med hodet. Jeg sa til dyrlegen sist at hun måtte tørre å si stopp hvis hun mener det er stopp. Hun kjenner meg godt. Det er stopp. Godt å snakke litt om det. Drømmer så mye om 80 måter å avlive en hund på den ene natta og at hun er frisk igjen neste natt. Vil gjerne ha veterinæren hjem så jeg kan ha hunden på ett rom over natta, det gjorde jeg med katten og det var god terapi å gå inn og se at den var død og ikke bare borte. Får se mandag, da skal vi ringe og høre om de kan komme hjem til oss. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 Det er en sorg som mange uten kjæledyr ikke skjønner. Jeg synes det hjalp å tenke på noe dyrlegen sa: det er dyrenes privilegium å slippe å lide seg gjennom er dødsleie. Kjæredyret mitt sovnet inn i armene mine, det var så fredfullt. En fin død. Anonymkode: 9063b...6b7 2 2
Duff Skrevet 29. april 2022 #11 Skrevet 29. april 2022 Jeg måtte avlive katten for noen år siden. Hadde to til pluss hundene men det var tøft og det gikk inn på de to kattene som ble igjen. De slost hele tiden, var tydelig at han som døde var sjefen da. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 Du svikter henne hvis du ikke bærer henne ut i bilen og til dyrlegen, og tro meg det er en smerte og påkjenning som er en straff å leve med. Gjør det rette, det rette for henne er å få slippe. Sender deg en skikkelig klem. Anonymkode: 9c7e3...6f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå